کلید اصلی یک مهاجرت موفق، ارزیابی درست و صحیح کشور مقصد از جنبه های مختلف است. اگر می خواهید کانادا را برای تحصیل و ادامه زندگی انتخاب کنید، باید این کشور را از ابعاد و زوایای مختلف آن ارزیابی کنید. با توجه به اهمیت این موضوع قصد داریم در این نوشتار شما را با مزایا و معایب کانادا برای تحصیل و زندگی دانشجویی آشنا کنیم.

1

شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا

از بین روش های متنوعی که برای مهاجرت کانادا وجود دارد، تحصیل از جمله روش های محبوب و پرطرفدار است. زیرا این روش نسبتا آسان تر بوده و به سرمایه قابل توجهی نیاز ندارد. همچنین برخلاف روش کاری در روش تحصیلی متقاضی نیازی به ارائه تخصص یا سابقه کاری نخواهد داشت.

افراد می توانند از طریق تحصیل وارد کانادا شده و مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های معتبر این کشور دریافت کنند. در نهایت نیز به واسطه همین مدرک تحصیلی امکان ورود به بازار کار و مشغول به کار شدن برای آنها وجود دارد؛ بنابراین تحصیل در کانادا در حال حاضر یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور و در نهایت دریافت اقامت دائم کانادا می باشد.

از جمله مهم ترین شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا در سال ۲۰۲۳ می توان به مواردی همچون معدل بالا، ریز نمرات خوب، تسلط بر زبان انگلیسی و سن مناسب مقطع مورد نظر اشاره کرد. خوشبختانه در کانادا بورسیه های تحصیلی فراوانی وجود دارد که دانشجویان بین المللی نیز می توانند در صورت احراز شرایط از این بورسیه ها بهره مند شوند.

مزایای تحصیل و زندگی در کانادا

در سال های اخیر شاهد موج عظیمی از ایرانیان بوده ایم که با هدف تحصیل و ادامه زندگی به کانادا مهاجرت کرده اند. شاید با خودتان گفته باشید که چرا همه این افراد کانادا را برای مهاجرت خود انتخاب کرده اند؟ پاسخ این سوال را باید در مزایای زندگی در این کشور توسعه یافته جستجو کنیم. برخی از مهم ترین مزایای تحصیل و زندگی در کانادا در سال ۲۰۲۳ عبارت است از:

  • بهره مندی از آموزش های پیشرفته و با کیفیت
  • حضور در کلاس های درس اساتید برجسته جهانی
  • امکان دریافت اقامت دائم و در نهایت تابعیت کانادا بعد از چند سال
  • اخذ مدرک از معتبرترین دانشگاه های دنیا
  • امکان ورود به بازار کار کانادا یا دیگر کشورها
  • ارتباط با بازارهای آزاد جهانی
  • سطح بالای رفاه زندگی و آزادی
  • تجربه زندگی در یک جامعه چند فرهنگی
  • آب و هوای مناسب و مناظر طبیعی و تاریخی منحصر به فرد
  • اقتصاد شکوفا و رو به رشد
  • بهره مندی از خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت

2

معایب زندگی و تحصیل در کانادا

بدون شک کانادا نیز همچون دیگر کشورها خالی از عیب و ایراد نیست و افرادی که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند باید با معایب و نکات منفی مهاجرت به آن نیز آشنا باشند تا به این ترتیب با ذهنیت صحیح وارد این کشور شوند. برخی از معایب زندگی در کانادا عبارت است از:

هزینه های بالای تحصیل

یکی از معایب تحصیل در کانادا هزینه های بالای دانشگاه، خوابگاه و اقامت در این کشور است. چنانچه دانشجویان نتوانند از بورسیه های تحصیلی بهره مند شوند ممکن است با توجه به رشته انتخابی، مخارج تحصیل آنها بالا برود.

آب و هوا

به طور کلی کانادا، سرزمین سردی است. بخش عمده ای از جمعیت آن در قسمت های جنوبی این کشور و نزدیک به آمریکا تجمع پیدا کرده اند زیرا در این قسمت ها هوا نسبتاً گرم تر است. اگر می خواهید به کانادا مهاجرت کنید باید تحمل زمستان های طولانی را داشته باشید.

الزام به یادگیری زبان

فرقی نمی کند بخواهید از طریق تحصیل وارد کانادا شوید یا دیگر روش ها، در هر صورت باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید. اگر قصد دارید در ایالت کبک ساکن شوید حتماً باید مدرک زبان فرانسوی ارائه دهید زیرا زبان رسمی این ایالت فرانسوی می باشد.

گستردگی و پهناوری زیاد

کانادا سرزمین وسیعی است و دومین کشور بزرگ جهان محسوب می شود؛ بنابراین چنانچه بخواهید بخشی به بخش دیگر بروید باید فاصله بسیار زیادی را طی کنید. البته همانطور که گفتیم بخش زیادی از جمعیت این کشور در جنوب آن و ۱۰۰ کیلومتری آمریکا تجمع پیدا کرده است.

سخن پایانی

امروزه هر کشوری که برای تحصیل و زندگی انتخاب کنید دارای مجموعه ای از مزایا و معایب است. با این حال کانادا یکی از کشورهای بسیار مناسب برای مهاجرت محسوب می شود زیرا سطح رفاه زندگی، کیفیت آموزش ها و بازار کار در این کشور بسیار عالی می باشد.

برای تحصیل در کانادا موسسه مهاجرتی رویال یکی از بهترین موسساتی است که می تواند مراحل مهاجرتی شما را انجام دهد. شما نیز می توانید جهت پرسیدن سوالات خود و دریافت مشاوره تخصصی با وکلا و مشاورین با تجربه رویال مهاجرت تماس حاصل فرمایید.