اپراتور ایرانسل، برای مشترکین دائمی خود تخفیف‎‌ها و خدمات خاصی را مانند کمتر بودن هزینه مکالمه، در نظر گرفته است. در صورتی ‌که شما یک سیم‌کارت دائمی ایرانسل تهیه کرده باشید )در صورت خرید شارژ ایرانسل می توان صورت حساب سیم کارت دائمی را از آن پرداخت کرد)، می‌توانید بسته‎‌های اینترنت را به‌صورت جداگانه خریداری کنید. در این صورت، هزینه اینترنت روی قبض ایرانسل محاسبه نمی‌‎شود. اما اگر از سقف مجاز سیم‎کارت دائمی یا اینترنت آزاد استفاده کنید، هزینه آن را باید بعدا پرداخت کنید.

11

محاسبه جزئیات قبض سیم‎کارت دائمی ایرانسل چگونه است؟

سیم‌کارت‎‌های دائمی، جهت محاسبه صورت‌حساب مشترکین این موارد را در قبض ایرانسل در نظر می‌‎گیرند:

هزینه آبونمان

آبونمان در واقع هزینه‎ای است که هر مشترک دائمی جهت استفاده از خدمات تلفن همراه پرداخت می‌‎کند.

هزینه مکالمه

هزینه برقراری ارتباط بین خط دائمی ایرانسل با دیگر خطوط ایرانسل 9/59 تومان در دقیقه محاسبه می‌‎شود. این مبلغ در مورد برقراری مکالمه بین سیم‎کارت دائمی ایرانسل و سایر خطوط نیز 9/59 تومان در دقیقه تعیین شده است. تلفن ثابت، همراه اول و رایتل از جمله این خطوط هستند.

هزینه پیام کوتاه

هزینه فرستادن یک پیام کوتاه از سیم‎کارت دائمی ایرانسل به ایرانسل دیگر به دو شکل در نظر گرفته می‌‎شود. هر پیام‎ کوتاه به زبان فارسی 9/11 تومان و هر پیام کوتاه به زبان‎ لاتین، ۲۵ تومان هزینه دارد. در صورت فرستادن پیامک به خطوط دیگر مانند همراه اول، این هزینه ۱۵ تومان به هر دو زبان فارسی و لاتین است.

هزینه تماس‎‌های خارجی

این هزینه که در قبض ایرانسل دیده می‌‎شود، شامل تماس‎‌های انجام‌شده با سیم‎کارت‎‌ها یا تلفن‎‌های ثابت در کشور‌های دیگر است.

هزینه اینترنت تعرفه عادی

مشترکین سیم‎کارت دائمی ایرانسل در صورتی ‌که بسته‎ اینترنتی تهیه نکنند، هزینه‎‌های آن‌ها به‌صورت آزاد محاسبه می‌‎شود. این مبلغ، کمی بالاتر از هزینه بسته‎‌های اینترنت تعیین می‌شود و در جمع هزینه‌های نهایی قرار می‌‎گیرد.

سرویس ارزش افزوده

این سرویس در واقع خدمات پیامکی در قالب محتوای متنی است که برای مشترکین جهت اطلاع‌رسانی و سرگرمی فرستاده می‌‎شود. شما می‌‎توانید این سرویس را غیرفعال کنید. اما اگر فعال باشد، اپراتور ایرانسل هزینه‎ای برای آن‌ها در صورت‎حساب شما در نظر می‌‎گیرد.

رومینگ

در صورت سفر به برخی کشور‌ها مانند ترکیه، عراق، ارمنستان و... می‌‎توانید از سیم‎کارت ایرانسل خود استفاده کنید. این قابلیت، رومینگ نام دارد. در صورت برقراری تماس صوتی یا فرستادن پیامک از کشوری دیگر به ایران، هزینه رومینگ نیز در قبض شما محاسبه می‌‎شود.

جمع صورت‎حساب

این مبلغ جمع هزینه‎‌های عنوان‌شده را در قبض ایرانسل در بر می‌‎گیرد.

مالیات و عوارض

مالیات و عوارض این اپراتور، به میزان ۹ درصد از جمع صورت‌حساب هر قبض است.

درآمد عمومی دولت

از ابتدای سال ۱۴۰۱ به‌ازای هر پیامک ارسالی از سوی مشترکان خطوط همراه، مبلغی به‎عنوان درآمد دولت در نظر گرفته شده است. این هزینه، بر اساس مصوب مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در قبض مشترکین لحاظ می‌‎شود.

بستانکاری و بدهکاری

همان گونه از نام آن مشخص است، این قسمت هزینه‎‌های بستانکاری و بدهکاری دوره‎‌های قبل را در بر می‌‎گیرد.

کسر هزار ریال

جهت رند شدن مبلغ نهایی، سه رقم آخر آن کسر می‌‎شود.

مبلغ قابل‌پرداخت

در نهایت، مشترک باید این مبلغ را پرداخت کند. برای هر قبض، ‌شناسه‎ای مشخص می‌شود که در زمان واریز وجه به آن نیاز است.

22

روش سریع پرداخت آنلاین قبض ایرانسل چگونه است؟

پرداخت قبض به‌صورت آنلاین، یک راه راحت و سریع محسوب می‌شود که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما ضرورت دارد مشترکین از کیفیت خدمات و امنیت در حین پرداخت‎‌ها اطمینان حاصل کنند. سوپراپلیکیشن تاپ که زیر نظر پلیس فتا و با نظارت بانک ملی فعالیت می‌‎کند، سرعت و امنیت را در کنار هم به شما هدیه می‌‎دهد.

این اپلیکیشن را در تلفن همراه خود نصب کنید و در زمان کوتاهی قبوض خود را از طریق کارت بانکی یا کیف پول تاپ خود پرداخت کنید. خدمات سوپراپلیکیشن تاپ تنها محدود به پرداخت قبوض و خرید شارژ و بسته اینترنت نمی‌‎شود. شما با داشتن این برنامه در گوشی خود می‌توانید به ۷۳ سرویس آنلاین دسترسی داشته باشید.

امکانات تاپ به‌عنوان یک سوپراپلیکیشن هوشمند، شامل خدمات پرداخت عوارض آزادراهی، استعلام ممنوع‌الخروجی، پرداخت خلافی خودرو و... نیز می‌‎شود. از دیگر گزینه‎‌های موجود در تاپ که کاربران بسیاری از آن استفاده می‌‎کنند، خدمات گردشگری است. بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس خود را به‌راحتی و از طریق آنلاین در تاپ تهیه کنید.

به‌وسیله این برنامه می‌‎توانید در سجام ثبت‌نام کنید و چک‎‌های صیاد را استعلام بگیرید. بنابراین، تاپ تنها یک اپلیکیشن محدود به خدمات مالی محسوب نمی‌‎شود.

جمع‎ بندی

قبض ایرانسل دارندگان سیم‎کارت دائمی شامل موارد زیادی می‌‎شود که در این مقاله عنوان شدند. در صورت تهیه بسته اینترنت، می‌‎توانید هزینه آن را پرداخت یا از مبلغ سقف مجاز خود استفاده کنید. در صورتی‌ که هیچ‌کدام از این موارد را انجام ندهید، هزینه اینترنت شما به‌صورت آزاد محاسبه و در قبض ماهانه لحاظ می‌‎شود. بهترین روش پرداخت قبوض، به‌صورت آنلاین است. جهت این کار می‌‎توانید از سوپراپلیکیشن تاپ استفاده کنید.