یکی از استراتژی‌های معاملاتی پرطرفدار در بازار ارزهای دیجیتال، نوسان گیری است. این استراتژی به معامله‌گران کمک می‌کند تا بتوانند در مدت زمانی کوتاه یعنی چند دقیقه تا چند ساعت سود خود را از طریق معاملات کسب کنند.

1

استفاده از استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال باعث می‌شود سود معاملات در سریع‌ترین حالت ممکن دریافت شود. در این نوع استراتژی ممکن است دستیابی سود به مقدار زیاد ممکن نباشد؛ اما به دلیل حجم بالای معاملات در مدت زمان کوتاه در نهایت سود خوبی به معامله‌گر می‌رسد. نوسان گیری رمز ارز استراتژی ساده‌ای نیست و نیاز به تجربه بالایی دارد. با‌این‌حال در این مقاله سعی می‌کنیم درباره استراتژی نوسان گیری ارز دیجیتال صحبت کنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید.

برخی از ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری مناسب‌تر هستند که در ادامه مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم. همچنین درباره مزایا و معایب این روش و نحوه نوسان گیری ارز دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

روش های نوسان گیری ارز دیجیتال

پیش از آشنایی با روش نوسان گیری رمز ارز بهتر است با مفهوم نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا شوید. در یک تعریف تکنیکی می‌توان گفت نوسان گیری در حقیقت به ‌معنای سوار شدن بر موج‌های صعودی در بازار است.

 به‌طور‌کلی نوسان گیری این مفهوم را دارد که معامله‌گر با آشنایی کامل با ابزارها و تکنیک‌های مختلف می‌تواند یک رمز ارز را زمانی که در پایین‌ترین قیمت خود قرار دارد یا پیش‌بینی می‌شود که در آینده قیمت آن افزایش یابد خریداری کند. به‌این‌ترتیب از این معامله و خرید و فروش رمز ارز مربوطه سود کسب کند. این روش معاملاتی نیاز به آموزش و کسب تجربه دارد. راه‌های مختلفی برای نوسان گیری ارز وجود دارد.

یکی دیگر از نکات مهم در استفاده از این روش، تشخیص زمان مناسب است. بهترین زمان برای نوسان گیری ارز دیجیتال به دو دسته کوتاه و بلند‌مدت تقسیم می‌شود. این موضوع باتوجه‌به ویژگی‌های شخصیتی معامله‌گر متفاوت است. بازه‌های زمانی کوتاه مدت معمولا یک یا 4 ساعته هستند و بازه‌های بلند‌مدت یک، دو یا سه ماهه هستند. معامله‌گران معمولاً برای معاملات روزانه خود از یکی از روش‌های زیر استفاده می‌کنند:

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال از روش‌های پایه برای بسیاری از معامله‌گران محسوب می‌شود. در این تحلیل افراد می‌توانند روند کلی یک رمز ارز را مورد ارزیابی قرار داده و نواحی حمایتی و مقاومتی را شناسایی کنند.

2

 تحلیل فاندامنتال

 با استفاده از تحلیل فاندامنتال نیز می‌توان نوسان گیری ارز دیجیتال را انجام داد. این تحلیل به جزئیات خیلی دقیق نیازی ندارد.

 میانگین متحرک (MA)

معامله گران از شاخص میانگین متحرک نیز برای تشخیص روندهای صعودی و نزولی استفاده می‌کنند. به‌این‌ترتیب و با مشاهده قیمت رمز ارز‌ها معامله‌گران می‌توانند نقطه خرید و فروش را شناسایی کنند.

 توجه به اخبار

استراتژی برخی از معامله‌گران برای نوسان گیری از ارزهای دیجیتال به این صورت است که از اخبار استفاده می‌کنند. این استراتژی تنها توسط افراد با‌تجربه استفاده می‌شود. برای افراد تازه‌کار ضروری است که آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال را فرا گرفته و سپس برای استفاده از این استراتژی اقدام کنند.

 استفاده از پولبک

پولبک به این معنی است که زمانی که قیمت رمز ارز از خط روند عبور کند، در حالت عادی برگشت کرده و به مسیر جدید خود ادامه می‌دهد. به این حرکت قیمتی پولبک گفته می‌شود. استفاده از استراتژی پولبک برای تحلیل و پیش‌بینی قیمت ارز‌های دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تشخیص محدوده‌های ثابت

 از این روش نیز می‌توان برای نوسان گیری استفاده کرد. در این روش معامله‌گران باید سفارش خود را در نزدیک‌ترین سطح حمایتی قرار دهند. همچنین لازم است سفارش فروش را نیز در نزدیکی سطح مقاومت قرار دهند تا بتوانند سود کسب کنند. این روش ریسک بیشتری دارد؛ اما معامله‌گران می‌توانند با استفاده از آن به سود بیشتری برسند.

نوسان گیری رمز ارز با استفاده از تحلیل تکنیکال توسط ابزارهای مختلفی مانند چارت‌ها و اندیکاتور قابل انجام است. اندیکاتورها به‌عنوان روشی برای شروع نوسان گیری ارز دیجیتال هستند و نباید خیلی به آن‌ها تکیه کرد.

معامله‌گران باید تلاش کنند با گذشت زمان به درک بیشتری نسبت به مسائل موجود در بازار ارز های دیجیتال دست یابند. نوسان گیری با استفاده از اندیکاتور MACD، Stochastic و شاخص قدرت نسبی سه روش برای نوسان گیری به‌وسیله اندیکاتور هستند. اندیکاتور MACD به اعتقاد بسیاری از افراد بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری ارز دیجیتال است.

3

بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری

در بخش قبل درباره روش نوسان گیری ارز دیجیتال صحبت کردیم. در این بخش قصد داریم رمز ارز‌های مناسب برای نوسان گیری را معرفی کنیم. ابتدا با خرید اتریوم شروع می‌کنیم. یکی از گزینه‌های مناسب برای نوسان گیری اتریوم است. شبکه اتریوم بلاک چین بسیار قدرتمندی دارد؛ بنابراین این رمز ارز برای استفاده روزمره، همچنین به‌منظور سرمایه گذاری‌های کوتاه و بلند‌مدت مناسب است.

 از جمله دیگر رمز ارزهای مناسب برای نوسان گیری تتر است. تتر از جمله استیبل کوین‌هایی است که می‌توان در شرایطی خاص به ‌طور ‌مثال برای کاربران ایرانی به‌عنوان جایگزین دلار استفاده کرد. یعنی کاربران می‌توانند به‌جای خرید و فروش دلار از تتر استفاده کنند. تنها کافی است به نوسانات و روند قیمت دلار توجه داشته باشند. از دیگر رمز ارز‌های مناسب برای نوسان گیری می‌توان به شیبا اینو که یکی از شت کوین‌ها در بازار رمز ارز است و شرایط ایمن‌تری نسبت به هم‌گروهان خود دارد، اشاره کرد. همچنین دوج کوین، ترون، بایننس کوین، ریپل و مونرو نیز گزینه‌های مناسبی برای نوسان گیری ارز هستند.

نوسان گیری از جمله راه‌های مفید کسب سود در بازار ارز دیجیتال است به شرط آنکه تجربه و آموزش کافی در‌این‌خصوص وجود داشته باشد. با رعایت یک‌سری اصول خاص و با کسب آگاهی و تسلط کافی می‌توانید با استفاده از این استراتژی سود خوبی کسب کنید. با‌این‌حال این روش به‌هیچ‌عنوان به معامله‌گران تازه‌کار پیشنهاد نمی‌شود.

کسب درآمد از این روش مستلزم شناخت کافی از بهترین ارزهای دیجیتال برای نوسان گیری، شناخت صرافی‌های مختلف، استراتژی‌ها و روش‌های گوناگون برای نوسان گیری است. برای شروع نوسان گیری ارز دیجیتال به این موضوع توجه داشته باشید که لازم است جدیدترین اخبار مربوط به این حوزه را دنبال کنید و از تمام استراتژی‌ها برای نوسان گیری ارز دیجیتال و انتخاب بهترین روش مناسبتان استفاده کنید. این استراتژی می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد. از جمله مزایای نوسان گیری رمز ارز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدیریت بهتر سرمایه با استفاده از این روش فراهم می‌شود.
  • در این روش احتیاجی به توجه دائمی به بازار وجود ندارد.
  • با استفاده از این روش می‌توان سود خوبی در مدت زمان کوتاه کسب کرد.
  • در روش نوسان گیری ارز فرصت کافی و مناسب برای سرمایه گذاری وجود دارد.