ایمپلنت دندان بدون عمل جراحی یکی از بهترین روش ها جهت دستیابی به دندان هایی سالم، بدون درد و خونریزی می باشد. فرایند انجام این روش و بهبودی حاصل از آن در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد. اگر ترس ناشی از کاشت ایمپلنت برای شما وجود دارد می توانید از این روش کاربردی استفاده نمایید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی را در مورد نصب ایمپلنت بدون عمل جراحی در اختیارتان قرار دهیم.

کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی

کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی

در ایمپلنت دندان بدون جراحی از روش هایی چون: پانچ و لیزر استفاده می شود. به همین خاطر در این روش به دلیل عدم برش لثه به بخیه زدن نیازی نیست. اگر در شرایطی، دندانپزشک بر روی لثه برش ایجاد کرد بدون بخیه زدن هم می توان فرایند کار را طی نمود. امروزه این روش در بین متقاضیانی که نسبت به درد و خونریزی ناشی از کاشت ایمپلنت حساسیت ویژه ای دارند، رواج یافته است. نصب ایمپلنت بدون جراحی پیوند استخوان فک تنها برای معدودی از بیماران با شرایط خاص انجام می شود. به عنوان مثال، آن دسته از افرادی که دیابت دارند یا مبتلا به فشار خون هستند از این روش درمانی می توانند جهت زیباسازی دندان های خود استفاده نمایند.

ایمپلنت دندان بدون جراحی چه مزایایی دارد

ایمپلنت دندان بدون جراحی چه مزایایی دارد؟

این روش نوین در دندانپزشکی به منظور رفع ناهنجاری ها و مشکلات دندانی انجام می شود. کاشت ایمپلنت دندان بدون عمل جراحی مزایای زیادی داشته که ما تنها به تعداد مهمی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • در این روش به گذراندن طول دوره درمان جهت نصب ایمپلنت بعد از کشیدن دندان نیاز نیست. فرد متقاضی می تواند در مدت زمان کوتاه به دندان های منظم و بی عیب و نقص دست یابد.
  • در این روش، فرد دچار عوارضی چون: تورم، عفونت و... نخواهد شد. زیرا پزشک جهت کاشت ایمپلنت نیازی به برش زدن لثه بیمار ندارد.
  • امکان ثابت و محکم شدن دندان های مصنوعی لق شده جلو با استفاده از این راهکار درمانی وجود خواهد داشت.
  • ایمپلنت دندان بدون جراحی، کمترین درد و خونریزی را برای فرد متقاضی به همراه دارد.
  • یکی از مهمترین مزایای این نوع ایمپلنت، عدم نیاز به جراحی های بیشتر جهت نصب ایمپلنت می باشد.

علاوه بر مزایای ذکر شده باید در ادامه به معایب این روش اشاره کنیم. تنها در شرایط خاص، متخصص تصمیم خواهد گرفت که آیا از این روش درمانی برای بیمار خود استفاده نماید یا خیر. در اکثر مواقع، احتمال آسیب به دیواره های استخوان فک و انحراف از مسیر در این روش دیده شده است. از طرف دیگر، به دلیل عدم پیوند کامل استخوان فک با لثه، امکان شکست ناشی از نصب ایمپلنت بدون عمل جراحی وجود دارد.

آشنایی با مراحل انجام ایمپلنت دندان بدون جراحی

کاشت ایمپلنت دندان بدون جراحی برای چه افرادی مناسب می باشد؟

  1. آن دسته از افرادی که بعد از کشیدن دندان از استخوان کافی در فک شان جهت نصب ایمپلنت برخوردار هستند.
  2. آن دسته از افرادی که ارتفاع و ضخامت استخوان فک آنها جهت انجام ایمپلنت مناسب می باشد.
  3. آن دسته از افرادی که از مشکلات و بیماری های لثه ای رنج نمی برند.

آشنایی با مراحل انجام ایمپلنت دندان بدون جراحی

در ابتدا، فرد متقاضی باید با یک ایمپلنتولوژیست صحبت نموده تا بعد از بررسی و معاینات لازم مشخص شود که آیا او کاندیدای مناسبی برای این کار می باشد یا خیر. سپس پزشک با استفاده از یک اسکن سه بعدی، اطلاعات مورد نیاز را در مورد وضعیت دندان های بیمار کسب می کند. در صورت واجد شرایط بودن فرد متقاضی، یک سوراخ درون بافت لثه ایجاد شده و ایمپلنت داخل آن قرار خواهد گرفت. بعد از طی کردن فرایند پیوند استخوان فک با پایه ایمپلنت، دندانپزشک می تواند جهت نصب تاج دندان دائمی اقدام نماید.

نتیجه گیری 

یکی از جدیدترین راهکارهای درمانی جهت ترمیم دندان های آسیب دیده، استفاده از ایمپلنت دندان بدون عمل جراحی می باشد. در این روش به عمل جراحی پیوند استخوان فک نیازی نبوده و به همین خاطر مراحل آن سریع تر از روش های درمانی دیگر انجام می شود. بعد از کاشت ایمپلنت بدون عمل جراحی نیاز است که نکات بهداشتی از سوی فرد متقاضی به طور کامل رعایت شود. بدین صورت، بهبودی زودتر حاصل گردیده و طول عمر استفاده از این روش به چندین سال خواهد رسید. در صورت مشاهده هرگونه مشکل در دندان های ایمپلنت شده خود باید هر چه سریع تر به دندانپزشک معالج خود مراجعه نمایید