سودهای کوچک اما متعدد با اصطلاح «نوسان گیری» یا «Swing Trading» یکی از رایج‌ترین شیوه‌های درآمدزایی تریدرها در بازار ارزهای دیجیتال است. در این تخصص تغییرات قیمت ارزها در دقیقه‌ها یا حتی ثانیه‌ها می‌تواند تعیین‌‌کننده‌ی میزان سود باشد. اینجا وجود پلتفرمی یکپارچه که قابلیت نمایش قیمت لحظه ای ارز های دیجیتال را داشته باشد اهمیت پیدا می‌کند. اما بهترین انتخاب برای شروع معاملات ارزهای دیجیتال کدام پلتفرم است؟

پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال اکسکوینو

امکان مشاهده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال یکی از الزامات پلتفرم‌هایی‌ست که برای معاملات این ارزها طراحی شده‌اند. معامله‌کنندگانی که در بازه‌های زمانی کوتاه مدت یعنی دقیقه‌ای یا ساعتی خرید و فروش می‌کنند نوسانات بازار برایشان بسیار اهمیت دارد.

وبسایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی وجود دارند که این لیست قیمت را برای کاربران بصورت لحظه ای نمایش می‌دهند. قبل از معرفی یکی از بهترین صرافی‌های آنلاین و آشنایی با ویژگی‌های برتر آن برای معاملات ارزهای دیجیتال، با عوامل موثر در نوسان قیمت‌ها و اهمیت قیمت لحظه ای ارزها آشنا خواهیم شد.

چرا نمایش قیمت ارزهای دیجیتال بصورت لحظه ای مهم است؟

ویژگی مشترک تمام بازارهای مالی عدم ثبات قیمت‌ها در طول زمان است و بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. درواقع همین ویژگی است که موجب جذابیت این بازارها برای معامله‌گران شده و جریان درست مالی را در آن‌ها برقرار می‌کند.

مشاهده نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال در اکسکوینومارکت

شاید بتوان گفت قیمت رمز ارزها بیش از هر بازار دیگری تحت تاثیر عوامل مختلف قرار گرفته و نوسانات در آن رایج‌تر، شدیدتر و البته بااهمیت‌تر است. به همین دلیل نیز افراد باتجربه در این حوزه تاکید می‌کنند که اولین گام مهم برای تحلیل قیمت رمزارزها آشنایی با نحوه عملکرد بازارهای مالی و کریپتوکارنسی‌ها است.

رصد کردن لیست قیمت ارز دیجیتال بخصوص ارزهای مهمی همچون بیت کوین به مدت حداقل چند ماه درک درستی از وضعیت بازار برای شما ایجاد می‌کند؛ چرا که متوجه خواهید شد چطور تغییرات قیمت آن یا اخبار و رسانه‌ها و حتی فعالیت سلبریتی‌ها موجب نوسانات قیمت در این بازار می‌شود.

برای مثال یکی از دلایل اهمیت پیگیری قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال دنبال کردن قیمت روز ارزهای فیات و استیبل کوین ها است. خارج شدن مبالغ بالایی از ارزهای استیبل مثل تتر نشانه‌ای برای نزولی شدن روند بازار است؛ یعنی معامله‌کنندگان درحال خارج کردن سرمایه دیجیتالی خود و تبدیل آن‌ به تتر هستند. برعکس این قاعده هم صدق می‌کند و افزایش حجم استیبل کوین‌ها نشانه‌ای برای روند صعودی بازار است. اگرچه امکان محاسبه نرخ ارزهای دیجتال با ماشین‌حساب‌های ارز دیجیتال وجود دارد اما وبسایت‌هایی همچون اکسکوینو با نمایش این قیمت‌ها کار را برای معامله‌گران ساده‌تر می‌کنند.

اکسکوینو مارکت

مهم‌ترین عوامل موثر در قیمت ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم عوامل متعددی در نوسانات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال موثرند. بخصوص رمزارزهای برتر بازار همچون بیت کوین، دوج کوین، اتریوم، بایننس کوین، ریپل و ... به سرعت تحت تاثیر عوامل کوچک قرار گرفته و نرخ آن‌ها بصورت لحظه ای تغییر می‌کند. برخی از مهم‌ترین عواملی که در قیمت ارزهای دیجیتال موثرند بصورت خلاصه عبارتند از:

  • عرضه و تقاضا: درست همانند سایر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال نیز می‌تواند از عرضه و تقاضا تاثیر بپذیرد.
  • قوانین و محدودیت‌های دولت‌ها: مخفی کردن دارایی‌ها با استفاده از رمزارزها و قوانین دولت‌ها برای ممانعت از این کار می‌تواند بر قیمت لحظه ای ارز دیجیتال موثر باشد.
  • تغییرات قیمت ارزهای برتر: برای مثال نوسانات بیت‌کوین می‌تواند روی قیمت آلت‌کوین‌ها اثر بگذارد.
  • نرخ ارزهای فیات و استیبل کوین‌ ها: مثل نوسان حجم تتر و نشانه‌های آن برای وضعیت بازار.
  • فعالیت افراد سرشناس در بازار ارزهای دیجیتال: اخبار و اطلاع‌رسانی این افراد به راحتی قیمت‌ها را در این بازار مالی دستخوش تغییر می‌کند.

قیمت ارزهای دیجیتال

معرفی بهترین صرافی آنلاین با امکان مشاهده قیمت لحظه ای ارز دیجیتال

اکسکوینو پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال و کیف پول رمز ارزها است. مدیریت یکپارچه دارایی‌ها و امکان مشاهده آنلاین و لحظه ای قیمت ارزهای دیجیتال از جمله مزایای این صرافی است.

اکسکوینو اولین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهنده‌ی کیف پول امن رمز ارزها در ایران است که با حفظ حریم خصوصی کاربران و رابط کاربری ساده بستر امنی را برای معاملات ارزی فراهم کرده است. پشتیبانی ۲۴ ساعته و همه روزه‌ی این سامانه نیز وجه تمایز عملکرد این صرافی در بازار ارزهای دیجیتال است.

اکسکوینومارکت نیز بازار معاملات رمزارزها در این سامانه است که امکان تبادل بی‌واسطه دارایی‌ها را برای کاربران آن ایجاد کرده است. تراکنش‌های امن و سریع، حداقل کارمزد برای معاملات و تبدیل بین زنجیره‌ای توکن‌ها به کوین‌های اصلی از جمله ویژگی‌های بارز این مارکت بحساب می‌آید.

اکسکوینو پلتفرم مبادله ارزهای دیجیتال

راهنمای ثبت نام در صرافی اکسکوینو، پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال

برای ثبت‌نام در این سامانه کافیست با مراجعه به وبسایت اکسکوینو به آدرس www.excoino.com وارد قسمت ثبت‌نام در منوی اصلی سایت شوید. با وارد کردن ایمیل یا شماره موبایل، انتخاب یک رمز عبور مناسب و موافقت با قوانین و مقررات وبسایت ایمیل یا پیامک تایید ثبت نام برای شما ارسال می‌شود. با وارد کردن کد ارسال شده در مرحله ورود به سایت کار ثبت‌نام به پایان می‌رسد.

در اکسکوینو برای استفاده از خدمات مختلف وبسایت همچون برداشت و واریز رمزارزها نیازی به احراز هویت نخواهید داشت اما درصورتی که قصد واریز و برداشت ریالی داشته باشید احراز هویت به منظور حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شما الزامی خواهد بود.