untitled

جاذبه های بوشهر

شهر دوست داشتنی بوشهر به دلیل سواحل چشمگیر و آرام و معماری سنتی شگفت انگیزش که آن را به مقصدی جذاب برای بسیاری از بازدیدکنندگان تبدیل کرده است، مشهور است. اگر قصد سفر به بوشهر را داشته باشید، یکی از کارهای مهمی که باید قبل از سفر انجام دهید، بررسی  هتل های بوشهر و همینطور جاذبه های این شهر و کارهایی است که می‌توانید در بوشهر انجام دهید.

در این شهر می‌توانید شاهد ترکیبی از معماری زیبا، ساحل جذاب و غذاهای خوش طعم بوشهر باشید. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری بوشهر و کارهایی که می‌توانید در این شهر انجام دهید به علاوه اقامتگاه ها و هتل هایی که با بهترین قیمت می‌توانید رزرو کنید، با ما همراه باشید.

کوه نمک جاشک

در سفر به بوشهر چنانچه فرصت گشت و گذار در اطراف بندر بوشهر را داشتید، بازدید از گنبد نمکی جاشک را به خصوص به عنوان یک دوستدار طبیعت از دست ندهید. این کوه نمکی یکی از جذاب ترین دیدنی های بوشهر است. گنبدهای نمکی لایه های بزرگی از نمک های زیرزمینی هستند که به سمت سطح زمین حرکت کرده اند و شبیه گنبدهای شگفت انگیز شده اند.

گنبد نمکی جاشک یکی از زیباترین گنبدهای نمکی خاورمیانه است که همچنان فعال است. این کوه نمک بی نظیر ۱۲ کیلومتر طول و ۴.۵ کیلومتر عرض دارد. وجه تمایز این گنبد نمکی از سایر گنبدهای نمکی وجود غارها، آبشارها، بلورها و نوع نمک روی این کوه است. این کوه نمکی یکی از جذاب ترین دیدنی ها در سفر به بوشهر است.

عمارت ملک; خانه ثروتمندترین مرد بوشهر

عمارت ملک که در شش کیلومتری بوشهر قرار دارد یکی از آثار تاریخی این شهر است که در دوره قاجار ساخته شده و قدمت آن به 100 سال می رسد. صاحب این عمارت یکی از تاجران معروف و ثروتمند بوشهری به نام «محمد مهدی ملک التجار» بوده است.

این بنا که توسط معماران فرانسوی به سبک بناهای قدیمی خلیج فارس با مصالح بومی ساخته شده است، در واقع مجموعه‌ای با بخش‌های مختلف از جمله سالن‌های جلسات رسمی در طبقه پایین، ضیافت‌ها و مهمانی‌های خصوصی در طبقه بالا، قلعه، امپراتور و اتاق‌های مختلف و ایوان ها و همچنین حیاط ها تودرتو است.

این عمارت در سال های پس از اشغال بریتانیا به یک پایگاه نظامی تبدیل شد. این عمارت زیبا که قدمت آن به 100 سال پیش بازمی‌گردد، خانه یکی از ثروتمندان بوشهر بوده که امروزه بازدیدکنندگان زیادی را در سفر به بوشهر به خود جذب می‌کند.

2

خانه دهدشتی

بوشهر خانه های قدیمی و زیبای فراوانی با فضاهای جذاب دارد که خانه دهدشتی یکی از آنهاست. این خانه یادگار دوره قاجاریه، با حیاطی دلنشین، نمای بیرونی زیبا و طراحی داخلی زیبا است. در نمای بیرونی خانه تاریخی دهدشتی از سنگ های مرجانی و چوب استفاده شده است و دیوارهای داخل بنا گچ بری شده و نقاشی های رنگ روغن در اتاق ها به چشم می خورد.

خانه یا عمارت دهدشتی در بافت قدیمی شهر که محله هایی با خانه های قدیمی وجود دارد قرار گرفته و در کوچه پس کوچه های آن کافه های زیبایی را می بینید. این خانه یادگار دوره قاجاریه در حدود 100 سال پیش است که دارای حیاطی دلنشین، نمای بیرونی زیبا و طراحی داخلی زیبا است. به همین جهت بازدید از آن را در سفر به بوشهر توصیه می کنیم.

گور دختر، آرامگاه فراموش شده

اگر به تاریخ ایران باستان علاقه دارید در سفر به بوشهر کمی از بندر دور شوید و از گور دختر دیدن کنید. قدمت آن به حدود 600 سال قبل از میلاد برمی گردد، بحث هایی در مورد اینکه مقبره متعلق به چه کسی است وجود دارد. برخی گور دختر را که بسیار شبیه آرامگاه کوروش بزرگ هستند به ماندانا، مادر کوروش نسبت می دهند و برخی معتقدند آتوسا، دختر کوروش در این مکان دفن شده است.

حتی در مورد دفن کوروش اول (نه کوروش کبیر) در این آرامگاه افسانه هایی وجود دارد. مقبره دختر از 24 قطعه سنگ ساخته شده و ظاهر آن شبیه آرامگاه کوروش کبیر است. از نظر ظاهری این مقبره بسیار شبیه آرامگاه کوروش بزرگ است و افسانه های زیادی در مورد این آرامگاه وجود دارد.

3

نخلستان ها

نخلستان های متعدد را در سفر به بوشهر فراموش نکنید. در این منطقه شهرستان دشتستان و آبپخش بیشترین تعداد نخل را دارند. نخلستان های سرسبز و بلند ورودی شهر آبپخش منظره بسیار دیدنی را در این منطقه ایجاد کرده است و مسافران اغلب بدون توقف از آن عبور نمی‌کنند. وجود کانال های پر آب در دو طرف ورودی شهر، طراوت خاصی به این منطقه بخشیده است تا مسافران در ایام نوروز از آب و طبیعت در کنار هم لذت ببرند. این نخلستان ها تنوع بالایی از خرما را ارائه می دهند. علاوه بر خرما، مرکبات، لیمو، انار نیز در این مناطق می رویند.

ساحل

در سفر به بوشهر یکی از زیباترین جاذبه هایی که نمی توان و نباید از دست داد، ساحل بی نظیر آن است. بوشهر طولانی ترین خط ساحلی کشور را دارد و به خاطر سواحل فوق العاده زیبایش در کشور مشهور است. می گویند سال ها پیش یک سیاستمدار انگلیسی، بوشهر را شهری با چشم انداز ساحلی جذاب توصیف می کرد که وقتی از دور روی کشتی به آن نگاه می کنید، انگار نیمه در آب است و ساحل آن قابل تشخیص نیست.

برای این که هر چه بیشتر از ساحل و دریا در سفر به بوشهر لذت ببرید، رزرو یک هتل مناسب بسیار مهم است. این هتل هم باید با دریا فاصله کمی داشته و هم منظره زیبایی از دریا و ساحل را به مهمانان خود ارائه کند. هر دوی این ها چیزی است که می‌توانید در هتل ناکو بوشهر تجربه کنید. در ادامه و در بخش معرفی هتل ها بیشتر در مورد هتل ناکو بوشهر توضیح خواهیم داد.

بازار بوشهر

بازار قدیم بوشهر مانند سایر شهرهای ایران مرکز اصلی تجارت این شهر است. این بازار در دوره قاجار و با معماری متعلق به همان دوره  تأسیس شد. شگفت‌انگیزترین ویژگی معماری آن این است که اجازه می‌دهد نور وارد بازار شود، اما وقتی برف و باران می بارد، آب به بازار نفوذ نمی کند. اگر در سفر به بوشهر قصد خرید سوغاتی برای عزیزان خود را دارید، بازار قدیمی بهترین مکان برای بازدید است.

4

سوغات بوشهر

بازدید از صنایع دستی هر منطقه و همینطور چشیدن طعم خوراکی های سنتی آن، به درک بیشتر از تاریخ و فرهنگ و سبک زندگی مردم کمک می‌کند. ضمن اینکه می‌توان از سوغاتی های هر شهر به عنوان هدیه برای عزیزان استفاده کرد، وجود این سوغاتی ها همواره یادگار خاطرات خوش هر سفر است؛ بنابراین خالی از لطف نیست که به مرور برخی از مهم‌ترین سوغاتی بپردازیم که در سفر به بوشهر می‌توانید تهیه کنید.

قالی بافی

قالی بافی با پشم خالص در روستاهای بوشهر مانند شول و ده کهنه، تنگ ارم و همچنین روستاهای اطراف پشتکوه رواج دارد.

گبه بافی

گبه نوعی قالی است و از برجسته ترین صنایع دستی بوشهر به شمار می رود. گبه بافی تقریباً در تمام روستاها و شهرهای استان رواج دارد. بافندگان گبه از نقشه برای بافت استفاده نمی‌کنند و با طرح‌های مفهومی در ذهن خود می‌بافند. طرح رایج در میان گبه‌های این منطقه، سنتی است که در طول هزاران سال ساخته شده است. طرح‌های گبه در واقع نقوش هندسی، نقاشی پرندگان، حیوانات و گل‌ها، نقش‌های راه راه یا یک تا سه رنگ  ترنج در هر گوشه آن هستند.

گاهی اوقات طرح مرکزی آن مانند هر طرح سنتی به مربع یا گلدان تقسیم می‌شود. گبه بوشهر عمدتاً 200 سانتی‌متر طول و 100 سانتی‌متر عرض دارد. به ازای هر فرش، دو بافنده به مدت یک ماه، روزی 6 ساعت کار می‌کنند. گبه معمولاً با پشم رنگی و موهر بافته می‌شود.

گلیم بافی

گلیم بافی در شهرستان کنگان رواج بیشتری دارد. اگرچه تولید آن کم است اما از صنایع دستی هنری مهم استان است. گلیم از موهر که از سایرین قوی تر است و پشم بافته می‌شود. اندازه این گلیم ها 110×400 سانتی‌متر است.

5

نمد

نمد از سنتی ترین صنایع دستی استان بوشهر است. برازجان زمانی در تولید نمد محبوب بود و کارگاه‌های زیادی دارد. نمد در بین عشایر بسیار محبوب است؛ زیرا سبک و جاذب است. امروزه نمدکاری فقط در برخی از روستاهای کویری که شترهای زیادی دارند رواج دارد.

حصیر بافی

حصیر از ساقه نخل ساخته می‌شود و در اکثر شهرهای بوشهر که دارای درختان خرما هستند رواج دارد. حصیر به دلیل مزایای اقتصادی آن از محصولات مهم استان است. حصیر در بازار امارت خلیج فارس نیز رونق اقتصادی داشت. فرش حصیری به نام تاک عرض 10 سانتی‌متر و طول 30 متر دارد. نوع دیگر فرش حصیری مانند گلیم است که از ساقه گندم درست می‌شود. این فرش 6 متر طول و 75 متر عرض دارد که در پایان بافت به نصف بریده می‌شود و دوباره قطعات به هم بافته می‌شود. چیزی در مورد فرشی به طول و عرض 3×1/5 متر است.

سوزندوزی

در اکثر روستاهای شهرستان کنگان سوزندوزی رواج دارد. سوزندوزی برای گلدوزی روی قوری، کوسن و چیزهای بزرگتر مانند پشتی، پارچه رومیزی یا پرده استفاده می‌شود. پارچه سوزندوزی معمولاً کالیکو و نخ آن دمسه رنگارنگ است. سوزندوزی به شکل مدرن آن امروزه در شال ها، مانتوها، کیف ها و تزئینات منزل بسیار محبوب شده است و محصولات مرتبط با آن از زیباترین هدایایی است که می‌توانید در سفر به بوشهر تهیه کنید.

گیوه

گیوه از صنایع دستی قدیمی روستای برازجان است و در هوای گرم استفاده می‌شود. انواع مدرن تر این گیوه ها اخیرا بسیار مورد توجه واقع شده و با رنگ ها و طرح‌های متنوع مورد استقبال جوانان قرار گرفته است.

سبد بافی

سبدها با ساقه خرما بافته شده اند و دز طول زندگی روزمره سنتی و مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

جارو سازی

جارو با ساقه خرما بافته شده و برای شستشو استفاده می‌شود. در سفر به بوشهر می‌توانید این جاروها را برای نظافت حیاط و ... تهیه کنید.

ساخت سفال

با توجه به اهمیت آب در این منطقه، ساخت تجهیزاتی که آب را خنک نگه می‌دارد از زمان‌های قدیم بسیار محبوب بوده است. این اثر هنری در بندر کنگان در کنار اهرم و برازجان بیشترین محبوبیت را دارد. تولید سفال بیشتر به صورت کوزه، قلیان، کوزه و غیره است.

قلیان (چالیم)

قلیان خاصی در استان بوشهر وجود دارد که از سفال تهیه می‌شود و آب آن دیده نمی شود. نکته جالب در مورد این قلیان این است که هیچ یک از اجزای آن با یکدیگر مطابقت ندارد و باید با دست نگه داشته شود. به آن چالیم نیز می گویند. این قلیان یکی از صنایع دستی استان بوشهر است.

مشک

از پوست حیوان ساخته شده و به عنوان ابزاری برای ذخیره و نگهداری خنک آب و سایر انواع نوشیدنی ها استفاده می‌شود.

دلچه

از پوست حیوان به شکل مخروطی که دارای سه پایه چوبی است که برای خنک نگه داشتن آب استفاده می‌شود. در برازجان محبوبیت بیشتری دارد.

تور ماهیگیری بافی

تور ماهیگیری یکی از وسایل مهم برای ماهیگیری است. بر خلاف صنعت کشتی سازی، تور بافی دیگر رواج ندارد و بافندگی مکانیکی جایگاه خود را به دست آورده است.

6

مسقطی

نوعی شیرینی است که سوغات استان محسوب می‌شود. این دسر از زعفران، گلاب، شکر، نشاسته و روغن تهیه می‌شود و به عنوان دسر کمار غذا یا به تنهایی سرو می‌شود. در سفر به بوشهر امتحان کردن مزه مسقطی بوشهر را فراموش نکنید.

معرفی هتل های بوشهر

هتل ریم رام عسلویه 4 ستاره

اگر به دنبال یک هتل چهارستاره با امکانات بالا برای اقامت در سفر به بوشهر می گردید، هتل ریم رام از بهترین های بوشهر است. هتل ریم رام عسلویه در زمستان سال 1395 به بهره‌برداری رسید. این هتل دارای 57 باب اتاق است که در طبقات همکف و اول پراکنده شده‌اند. از مزایای هتل چهار ستاره ریم رام می‌توان به برخورداری از امکانات رفاهی از جمله استخر روباز و جت اسکی اشاره کرد. قابل توجه مهمانان محترم، این هتل فاقد آسانسور است. هتل ریم رام در مرکز شهر واقع است و تا اسکله بندر عسلویه حدود 1.5 کیلومتر فاصله دارد

آدرس هتل چهارستاره ریم رام عسلویه: عسلویه - خیابان وحدت - حد فاصل میدان لنج و میدان محمد رسول الله - مقابل رستوران تبریزی

هتل ناکو بوشهر 3 ستاره

هتل ناکو بوشهر در سال 1398 احداث و شروع به کار کرده‌است. این هتل در 5 طبقه بنا شده‌است و دارای 19 باب اتاق است. اکثر اتاق‌های هتل ناکو دارای بالکن و برخی از آن‌ها دید به دریا و اسکله دارند. از دیگر ویژگی‌های هتل ناکو می‌توان به رستوران آن واقع در طبقه پنجم اشاره کرد که در زمان صرف غذا می‌توانید از منظره بی‌نظیر دریا لذت ببرید. همچنین تنوع اتاق‌های این مجموعه از نظر ابعاد موجب رضایت‌مندی شما جهت سفرهای خانوادگی، کاری، دوستانه و... خواهد شد.

هتل ناکو در خیابان ساحلی بوشهر رو به روی اسکله جلالی واقع شده‌است. یکی از نقاط قوت این مجموعه نزدیکی به دریاست و مهمانان گرامی می‌توانند با کمتر از 1 دقیقه پیاده‌روی خود را به ساحل خلیج فارس رسانده و از مجاورت دریا لذت ببرند. همچنین هتل ناکو در فاصله 5 کیلومتری از پارک ساحلی ریشهر و در فاصله 6.5 کیلومتری از فرودگاه قرار گرفته است.

با مراجعه به بخش رزرو هتل در وب سایت ایران هتل آنلاین می‌توانید در هتل ناکو اتاق یک تخته، اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته تویین، اتاق دو تخته دبل رو به دریا، اتاق دو تخته تویین رو به دریا، اتاق سه تخته، اتاق سه تخته رو به دریا، اتاق چهار تخته، اتاق چهار تخته رو به دریا و سوئیت برای سه نفر را برای اقامت خود در سفر به بوشهر رزرو کنید. رستوران هتل واقع در طبقه پنجم با ظرفیت 80 نفر برای مهمانان مقیم هتل سه وعده صبحانه نهار و شام را سرو می‌کند.

آدرس هتل سه ستاره ناکو بوشهر: بوشهر – خیابان ساحلی – مقابل اسکله جلالی

هتل جهانگردی دلوار بوشهر 3 ستاره

هتل جهانگردی دلوار بوشهر در سال 1372 فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل دارای پنج طبقه مشتمل بر 65 باب اتاق است که در طبقات اول تا چهارم هتل پراکنده شده‌اند. هتل دلوار بوشهر جهت بهبود ارائه خدمات در سال 1386 بازسازی شد. هتل جهانگردی دلوار در بافت قدیم شهر، میدان شهرداری واقع شده‌است.

در این هتل سه ستاره اتاق دو تخته، اتاق دو تخته دبل، اتاق سه تخته، سوئیت دو تخته، سوئیت لوکس دو تخته و سوئیت چهارتخته برای رزرواسیون آنلاین  جهت اقامت در سفر به بوشهر در دسترس است. رستوران هتل واقع در طبقه همکف با ظرفیت 100 نفر سه وعده صبحانه نهار و شام را با بهترین کیفیت و مواد اولیه تازه و مرغوب برای مهمانان مقیم هتل سرو می‌کند. کافی شاپ هتل واقع در طبقه اول با ظرفیت 35 نفر از 10 صبح تا 11 شب فعال است.

آدرس هتل سه ستاره جهانگردی دلوار بوشهر: بوشهر - میدان دلیران تنگستان - بلوار رییس علی دلوار

7

هتل آپارتمان پاسارگاد بوشهر 3 ستاره

هتل آپارتمان پاسارگاد بوشهر در سال 1388 فعالیت خود را آغاز کرد. ساختمان هتل دارای 5 طبقه به همراه 30 باب اتاق است. هتل پاسارگاد با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن بنا شده‌است و همین امر گردشگران زیادی را به هتل آپارتمان پاسارگاد جذب کرده‌است. فاصله 4 کیلومتری هتل سه ستاره پاسارگاد بوشهر با فرودگاه بوشهر و اسکله صیادی جفره، از دیگر نکات اقامت در هتل به‌شمار می‌رود.

سوئیت یکخوابه برای دو نفر و سوئیت دوخوابه برای چهارنفر را می‌توانید در هتل آپارتمان پاسارگاد و از طریق ایران هتل آنلاین رزرو کنید. رستوران هتل واقع در طبقه همکف با ظرفیت 60 نفر سه وعده صبحانه نهار و شام را برای مهمانان مقیم هتل سرو می‌کند. کافی شاپ هتل واقع در طبقه همکف از ساعت 15 تا 23 فعال است.

آدرس هتل آپارتمان سه ستاره پاسارگاد: بوشهر - خیابان امام خمینی (سنگی) - نرسیده به میدان ساعت

هتل دریاکنار بوشهر 2 ستاره

هتل دریاکنار بوشهر در مهر ماه سال 1399 فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل در 4 طبقه بنا شده‌است و دارای 17 باب واحد اقامتی جهت پذیرایی از گردشگران عزیز است.

از لحاظ موقعیت مکانی، هتل دریا کنار در بافت تاریخی شهر بوشهر در خیابان ساحلی و در مجاورت دریا واقع شده‌است. همچنین از هتل دریا کنار می‌توان به آسانی و باپیمودن حداکثر مسافت حدود 5 دقیقه به صورت پیاده از عمارت گلشن و عمارت دهدشتی که از جاذبه‌های تاریخی این شهر هستند، نیز بازدید کرد.

در سفر به بوشهر در این هتل می‌توانید اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته توئین، اتاق سه تخته رویال و اتاق چهار تخته عادی را برای اقامت خود و عزیزانتان در بوشهر رزرو کنید. سالن صبحانه خوری هتل واقع در طبقه همکف با ظرفیت 35 نفر وعده صبحانه را برای مهمانان مقیم هتل سرو می‌کند.

آدرس هتل دو ستاره دریاکنار: بوشهر – خیابان ساحلی – سه راه انقلاب – رو به رو دریا و پارک تی وی

هتل آپارتمان چریف عسلویه

هتل آپارتمان چریف عسلویه در سال 1399 به منظور ارائه خدمات به گردشگران افتتاح شد. این هتل آپارتمان در 7 طبقه بنا شده‌است و دارای 12 باب واحد آپارتمانی است.

هتل آپارتمان چریف در خیابان ساحلی و در 200 متری اسکله عسلویه واقع شده است. همچنین در سفر به بوشهر از هتل چریف با پیمودن مسافت کمی می‌توان از موزه مردم‌شناسی بوشهر به آسانی بازدید کرد. هتل آپارتمان چریف با محیطی آرام و دلنشین اقامتی خاطره‌انگیز را برای مهمانان عزیز فراهم آورده است. آپارتمان یکخوابه برای دو نفر را می‌توانید در هتل آپارتمان چریف در سفر به بوشهر رزرو کنید.

آدرس هتل آپارتمان چریف عسلویه: استان بوشهر – عسلویه – خیابان ساحلی – رو به رو اسکله ماهی فروشان

هتل آپارتمان هیرون بوشهر

هتل آپارتمان هیرون بوشهر جزء برترین گزینه‌های اقامتی شهر دیدنی بوشهر است که به‌دلیل داشتن امکاناتی فراوان و قرار گرفتن در مکانی در نزدیکی پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری بوشهر، چند سالی است که به مکانی محبوب برای اقامت گردشگرانی که قصد دارند برای بازدید از اماکن دیدنی به این شهر سفر کنند، تبدیل شده‌است. همچنین این هتل در مهر ماه سال 1390 به بهره‌برداری رسیده و در 3 طبقه بنا شده و دارای 18 باب سوئیت است. قابل توجه مهمانان گرامی هتل در قسمت ورودی دارای تعدادی پله می باشد.

هتل آپارتمان هیرون در خیابان ولیعصر واقع شده‌است. فاصله حداکثر 2.5 کیلومتر تا ساحل دریا و عمارت دهدشتی از نکات قابل توجه اقامت در این هتل آپارتمان است. در سفر به بوشهر شما با اقامت در هتل آپارتمان هیرون می‌توانید از جاذبه‌های معروف شهر بوشهر از جمله برج قلعه خورموج دیدن کنید.

آدرس هتل آپارتمان هیرون بوشهر: بوشهر - حد فاصل چهارراه نادر و سه راه گمرک - خیابان ولیعصر

8

هتل پلاس بوشهر 3 ستاره

هتل پلاس بوشهر در سال 1395 به بهره‌برداری رسید. این هتل برای پذیرایی از گردشگرانی که بوشهر را مقصد سفر خود برگزیده‌اند، دارای 58 باب اتاق است که در طبقات اول تا پنجم هتل پلاس قرار گرفته‌اند.

از لحاظ موقعیت مکانی نیز هتل سه ستاره پلاس در خیابان صفوی واقع شده و دسترسی آسانی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر نیز دارد.

در این هتل می‌توانید اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته توئین، اتاق سه تخته، سوئیت یک خوابه برای دو نفر و سوئیت دو خوابه برای چهار نفر را برای اقامت خود در سفر به بوشهر رزرو کنید. رستوران هتل واقع در طبقه اول با ظرفیت 100 نفر همه روزه و با به کارگیری بهترین مواد اولیه، سه وعده صبحانه نهار و شام را سرو می‌کند. کافی شاپ هتل واقع در لابی با ظرفیت 10 نفر از 8 صبح تا 10 شب فعال است.

آدرس هتل سه ستاره پلاس بوشهر: بوشهر - خیابان صفوی - چهارراه کشتی رانی - ابتدای خیابان نواب - مقابل راهنمایی و رانندگی

مجموعه گردشگری و اقامتی درسا بوشهر

مجموعه گردشگری و اقامتی درسا بوشهر در زمینی به مساحت 7 هزار متر مربع در سال 1399 افتتاح شد. این مجموعه دارای 20 باب واحد اقامتی با امکانات رفاهی مناسب می باشد. مجموعه گردشگری درسا در جنوب غربی بندر بوشهر در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس در منطقه ای بکر و با چشم اندازی زیبا بنا شده است. منطقه جغرافیایی و نوع ساخت منحصر به فرد این مجموعه، اقامتی رویایی را برای مهمانان گرامی رقم خواهد زد.

در صفحه مربوط به مجموعه گردشگری و اقامتی درسا بوشهر انواع اتاق شامل اتاق سه تخته 5 ساعته (قابل رزرو در بازه 7:00 الی 14:00 خروج)، اتاق چهار تخته 5 ساعته (قابل رزرو در بازه 7:00 الی 14:00 خروج)، اتاق دو تخته دبل VIP، اتاق سه تخته و اتاق چهار تخته را مشاهده می کنید که می‌توانید از طریق همان صفحه اقدان به رزرو اتاق مورد نظر کنید.

رستوران واقع در طبقه همکف و دوم با ظرفیت 75 نفر (ساعت سرو صبحانه: 8:00 الی 10، ناهار: 12:00 الی 16:00، شام: 19:00 الی 23:00)

کافی شاپ واقع در محوطه رستوران ( ساعت کاری: 8:00 الی 23:00)

آدرس مجموعه گردشگری و اقامتی درسا: بوشهر - بهمنی - بلوار شهید ماهینی - انتهای پارک شغاب ، کنار ساحل

هتل آپارتمان یاس بوشهر 2 ستاره

هتل آپارتمان یاس بوشهر سال 1390 در خیابان عاشوری این شهر به بهره‌برداری رسید. هتل آپارتمان یاس دارای چهار طبقه مشتمل بر 23 باب اتاق و سوئیت است. اتاق‌های هتل آپارتمان دو ستاره یاس بوشهر در طبقات دوم تا چهارم پراکنده شده‌اند.

از مزایای این هتل می‌توان به دسترسی آسان به اماکن گردشگری از جمله موزه دریانوردی، مسجد شیخ سعدون و فرودگاه اشاره نمود. میهمانان گرامی می‌توانند از هتل یاس با پیمودن فاصله 3 کیلومتر به ساحل دریا دسترسی یابند.

در هتل آپارتمان یاس می‌توانید اتاق دو تخته توئین (فاقد پنجره)، اتاق سه تخته، سوئیت دو خوابه برای پنج نفر و سوئیت ویژه دو خوابه برای پنج نفر را رزرو کنید.

سالن صبحانه خوری هتل واقع در طبقه 1- با ظرفیت 50 نفر (ساعت سرو صبحانه: 7:00 الی 9:30)

آدرس هتل آپارتمان دو ستاره یاس بوشهر: بوشهر - خیابان عاشوری - جنب بانک حکمت ایرانیان

اقامتگاه بوم گردی مان همیشه سبز بوشهر

اقامتگاه بوم گردی مان همیشه سبز بوشهر با قدمتی بیش از 80 سال در بافت تاریخی این شهر به بهره برداری رسید. این اقامتگاه دارای 3 باب اتاق است که اتاق ها در طبقه همکف و اول قرار گرفته اند. اقامتگاه مان همیشه سبز بوشهر در سال 1395 بازسازی شد و با تجهیز اتاق ها فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه در سال 1397 مجددا بازسازی شد. از لحاظ موقعیت مکانی، اقامتگاه مان همیشه سبز در ضلع غربی خط ساحلی شهر بوشهر قرار دارد و مهمانان گرامی دسترسی آسانی به دریا، عمارت دهدشتی و موزه مردم شناسی خواهند داشت. همچنین فاصله این اقامتگاه تا اسکله صیادی جفره حدود 2.8 کیلومتر و فاصله آن تا اداره بنادر و گمرک، 2.5 کیلومتر می باشد. به دلیل حفظ معماری سنتی و القاء حسی نوستالژیک، اتاق های اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه مان همیشه سبز بوشهر فاقد تخت هستند. ورودی طبقه اول اقامتگاه نیز دارای پله می باشد. مهمانان عزیزی که به دنبال فرصتی برای دوری از زندگی روزمره و ماشینی هستند، می توانند دراقامتگاه بومگردی طعم زندگی به سبک سنتی را تجربه کنند.

اتاق هیرون برای دو نفر (سرویس کف خواب)، اتاق کهباد برای سه نفر (سرویس کف خواب)، اتاق VIP برای دو نفر (سرویس کف خواب) و اتاق VIP برای سه نفر (سرویس کف خواب) را می‌توانید در این اقامتگاه بوم گردی رزرو کنید.

قابل توجه مهمانان گرامی وعده صبحانه داخل محوطه اقامتگاه  و یا داخل اتاق سرو می‌شود (ساعت سرو صبحانه: 7:00 الی 9:00)

آدرس اقامتگاه بوم گردی مان همیشه سبز بوشهر: بوشهر - خیابان خلیج فارس - کوچه نسیم 7 - پلاک 1 - جنب رستوران زیتون

9

هتل آپارتمان آراد کنگان

هتل آپارتمان آراد کنگان در زمستان سال 1396 فعالیت خود را در بندر کنگان آغاز کرد. ساختمان این هتل در سه طبقه بنا شده و برای پذیرایی از گردشگران گرامی دارای 24 واحد آپارتمان با امکانات اقامتی مناسب است. هتل آراد کنگان با دارا بودن امکانات رفاهی مناسب و محیطی آرام میزبان میهمانان و مسافران گرامی در جنوب کشور است.

از لحاظ موقعیت مکانی در فاصله 900 متری تا ساحل دریا واقع شده و مهمانان گرامی ضمن اقامت در این هتل می‌توانند به ساحل زیبای خلیج فارس نیز دسترسی داشته باشند.

آپارتمان دو خوابه برای دو نفر، آپارتمان دو خوابه برای سه نفر، آپارتمان دوخوابه برای چهارنفر و آپارتمان دو خوابه برای پنج نفر را می‌توانید در هتل آپارتمان آراد کنگان به راحتی از طریق وب سایت ایران هتل رزرو کنید.

آدرس هتل آپارتمان آراد کنگان: بوشهر – کنگان – جنب پل هوایی – خیابان معلم – فرعی یک

هتل آپارتمان آسمان1 بوشهر 1 ستاره

هتل آپارتمان آسمان 1 بوشهر در سال 1384 افتتاح شد و در سال 1395 به منظور ارائه خدمات بهتر مورد بازسازی قرار گرفت. این هتل در 6 طبقه بنا شده‌است و دارای 16 باب اتاق و 18 باب واحد آپارتمانی است. قابل توجه مهمانان محترم هتل در قسمت ورودی دارای تعدادی پله است.

هتل آسمان 1 بوشهر در خیابان حافظ و در 1.5 کیلومتری از اسکله صلح آباد واقع شده‌است. همچنین با اقامت در هتل آپارتمان آسمان 1 دسترسی به عمارت دهدشتی با فاصله 2.5 کیلومتر برای مهمانان گرامی میسر شده‌است.

آدرس هتل آپارتمان یک ستاره آسمان 1 بوشهر: بوشهر - خیابان حافظ جنوبی (عالی آباد)

هتل سیراف بوشهر 2 ستاره

هتل سیراف بوشهر در سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرد. این هتل در 3 طبقه بنا شده‌است و دارای 39 باب اتاق است.

از نقاط دیدنی شهر بوشهر می‌توان به عمارت دهدشتی اشاره کرد که با پیمودن مسافت 3.5 کیلومتر از هتل سیراف می‌توان از این مکان بازدید کرد. موقعیت مکانی مناسب هتل دو ستاره سیراف بوشهر، امکان دسترسی به اسکله جفره و دانشگاه پیام نور واحد بوشهر را با حداکثر فاصله 2.5 کیلومتر فراهم ساخته است.

با مراجعه به صفحه هتل سیراف بوشهر در وب سایت ایران هتل می‌توانید اتاق دو تخته، اتاق سه تخته، اتاق چهار تخته  و اتاق شش تخته را رزرو کنید. سالن صبحانه خوری هتل واقع در طبقه همکف با ظرفیت 150 نفر وعده صبحانه را برای مهمانان مقیم هتل سرو می‌کند. کافی شاپ هتل واقع در طبقه همکف از 9 صبح تا 9 شب فعال است.

آدرس هتل دو ستاره سیراف بوشهر: بوشهر – خیابان سنگی – جنب انتقال خون

هتل آپارتمان رمیله عسلویه 2 ستاره

هتل آپارتمان دو ستاره رمیله در شهرستان عسلویه واقع شده‌است. هتل رمیله دارای 4 طبقه مشتمل بر 33 باب اتاق است.

هتل آپارتمان رمیله در شهر عسلویه استان بوشهر در فاصله بسیار کم از دریا واقع شده‌است. فاصله هتل رمیله تا مرکز شهر و مراکز خرید، ۱ کیلومتر و تا سواحل زیبای جنوب، ۱/۵ کیلومتر است. همچنین هتل از موزه‌ی مردم‌شناسی عسلویه ۶ دقیقه با ماشین، از پایانه مسافربری ۸ دقیقه با ماشین و از فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس ۲۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد.

سوئیت برای دو نفر، سوئیت برای سه نفر و آپارتمان دوخوابه برای چهار نفر را می‌توانید در صفحه مربوط به هتل آپارتمان رمیله مشاهده و رزرو کنید. رستوران هتل آپارتمان رمیله واقع در طبقه اول با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی سه وعده صبحانه، نهار و شام را برای مهمانان مقیم هتل سرو می‌کند. کافی شاپ هتل آپارتمان رمیله واقع در طبقه اول از 7 صبح تا 11 شب فعال است.

آدرس هتل آپارتمان دو ستاره رمیله عسلویه: عسلویه - ورودی از سمت بیدخون - بلوار شهدا

متل ساحلی پرواز بوشهر 3 ستاره

متل ساحلی پرواز بوشهر در محوطه ای بزرگ واقع شده و دارای 30 باب اتاق به همراه 2 سوئیت است که همگی این اتاق ها و سوئیت ها در یک راستا در این محوطه قرار دارند. ساختمان این متل ساحلی از ابتدای فعالیت خود در اختیار نیروی دریایی بوشهر بوده است که پس از بازسازی های انجام شده بر روی اتاق ها و سوئیت ها از سال 1391 با نام متل ساحلی پرواز به بهره برداری رسید. فاصله کوتاه تا ساحل دریا از یک طرف و دسترسی آسان به فرودگاه بوشهر از طرف دیگر از نکات قابل توجه اقامت در هتل پرواز بوشهر به شمار می رود.

در بخش رزرو هتل در وب سایت ایران هتل می‌توانید با مراجعه به صفحه متل ساحلی پرواز بوشهر اتاق دو تخته دبل، اتاق دو تخته توئین، اتاق سه تخته، اتاق چهار تخته، اتاق پنج تخته، سوئیت VIP دو خوابه برای پنج نفر  و سوئیت VIP دو خوابه برای شش نفر را برای اقامت خود رزرو کنید. رستوران هتل واقع در لابی با ظرفیت 200 نفر سه وعده صبحانه، نهار و شام را سرو می‌کند. کافی شاپ هتل واقع در لابی با ظرفیت 20 نفر از 8 صبح تا 11 شب فعال است.

آدرس متل ساحلی سه ستاره پرواز بوشهر: بوشهر - خیابان ساحلی - بعد از درب هوایی پایگاه هوایی - مقابل پارک مرجان

10

نحوه رزرو هتل های بوشهر به صورت آنلاین

یک بار امتحان کردن وب سایت ایران هتل کافی است تا در سفرهای بعدی و اقامت های بعدی نیز این وب سایت را در اولویت قرار بدهید. چرا که استفاده از آن بسیار سهل و آسان است. در بخش رزرو هتل هم می‌توانید نام شهر و یا استان بوشهر و هم می‌توانید نام هتل مورد نظر خود دربوشهر را وارد کنید.

سپس از میان نتایج جستجو به بررسی و مقایسه هتل ها و اتاق ها بپردازید و با درج تاریخ های ورود و خروج به هتل در سفر به بوشهر، اتاق های در دسترس را به همراه امکانات و قیمت ها مشاهده کنید. حالا با کلیک بر روی اتاق مورد نظر و تکنمیل مراحل پرداخت و تایید هتل، ووچر هتل شما آماده است.

جمع بندی مطالب مربوط به راهنمای سفر به بوشهر

بدیهی است که برای گفتن و خواندن در مورد بوشهر مطالب  بسیار زیادی وجود دارد و آشنایی پیش از سفر به بوشهر می تواند به شما در طراحی برنامه سفر کمک کند. در این جا به لیستی از مهم‌ترین جاذبه ها، سوغات و بهترین هتل های بوشهر که می‌توانید در سفر به مشهد به سرعت از طریق و ب سایت ایران هتل رزرو کنید، پرداختیم.

اما برای تکمیل مطالب در مورد راهنمای سفر به بوشهر از نظرات شما همراهان استفاده خواهیم کرد. به این ترتیب افراد بیشتری می توانند از این محتوا پیش از سفر به بوشهر اطلاعات دریافت کنند. اگر تجربه سفر قبلی به بوشهر را داشته اید، از تجارب و اگر سوالاتی در مورد سایر اطلاعات مورد نیاز در سفر به بوشهر دارید، در مورد سوالات خود در قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.