از سال‌ها پیش تا به امروز، کمپانی‌های ژاپنی صنعت ساعت‌ سازی را در دست گرفته‌اند. زمانی که به ساعت‌های ساخت ژاپن فکر می‌کنیم، اورینت و سیکو جزو اولین برندهایی هستند که به ذهن خطور می‌کنند؛ ولی واقعاً ساعت اورینت بهتر است یا سیکو؟ تصمیم‌گیری از بین ساعت‌های جذاب این دو برند مطرح واقعاً کار ساده‌ای نیست. برای این که بتوانید ساعت موردعلاقه خود را از بین این دو برند راحت‌تر انتخاب کنید، در ادامه برند اورینت و سیکو را به‌طور کامل با هم مقایسه می‌کنیم. اگر برای انتخاب ساعت از بین محصولات این دو کمپانی بر سر دوراهی مانده‌اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پیشینه برند اورینت و سیکو؛ دو برند ساعت ژاپنی مطرح در ساعت سازی

پیش از پاسخ دادن به این سؤال که «ساعت اورینت بهتر است یا سیکو؟»، ابتدا بهتر است با تاریخچه این دو برند بیشتر آشنا شویم.

پیشینه برند اورینت؛ فروشگاه عمده ساعت که به برند ساعت ژاپنی تبدیل شد

اورینت یک برند معتبر ساعت‌ سازی است که در سال ۱۹۰۱ فعالیت خود را به‌عنوان یک فروشگاه عمده ساعت آغاز کرد. این فروشگاه که توسط شوگورو یوشیدا تأسیس شده است، با اضافه کردن ساعت‌های مچی به محصولات خود، فعالیتش را در سال ۱۹۱۲ با نام تویو توکین گسترش داد. بعد از جنگ جهانی دوم، به دلیل سقوط اقتصادی ژاپن، این شرکت تا سال ۱۹۳۴ فعالیت نکرد. بعدها در سال ۱۹۵۱ با نام اورینت، شانس خود را برای ورود دوباره به بازار ساعت امتحان کرد و از آن تاریخ به بعد به یکی از پیشروترین شرکت‌های ساعت‌سازی در جهان تبدیل شده است. سال ۲۰۰۱ اورینت به گروه سیکو پیوست، ولی تا به امروز، هر دو کمپانی به‌صورت کاملاً مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

پیشینه برند سیکو؛ یکی از قدیمی‌ترین کمپانی‌های ساعت های ژاپنی

سیکو قدمت بیشتری نسبت به اورینت دارد، ولی نه به‌عنوان کمپانی ساعت سازی. سیکو اولین بار در سال ۱۸۸۱ به‌عنوان یک جواهرفروشی در پایتخت ژاپن، توکیو، فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۹۲۴ بود که سیکو به تولید ساعت‌های مچی روی آورد. در سال ۱۹۶۹ در یک اقدام نوآورانه، سیکو اولین ساعت‌های کوارتز را به دنیای ساعت سازی معرفی کرد. یکی دیگر از اقدامات نوآورانه سیکو در سال ۱۹۷۷ استفاده از انرژی خورشیدی در تکنولوژی ساعت‌های مچی بود. این نوآوری‌ها برند سیکو را به شهرت جهانی رساند.

از نظر قدمت، این دو برند از قدیمی‌ترین کمپانی‌های ساعت سازی در جهان محسوب می‌شوند. قدمت بالای سیکو و اورینت باعث شده است تا محصولات متنوع این دو کمپانی در هر سایت ساعت فروشی و فروشگاه ساعت یافت شوند.

2

مقایسه سبک طراحی ساعت‌ ژاپنی اصل از برند اورینت و سیکو

یکی از اولین نکاتی که هنگام خرید ساعت زنانه یا مردانه باید به آن توجه کرد، سبک طراحی ساعت است. برای انتخاب ساعت موردعلاقه، باید سبکی را انتخاب کرد که بیشترین هماهنگی را با استایل شما دارد. به همین دلیل سبک طراحی ساعت‌های اورینت و سیکو را مقایسه می‌کنیم تا برندی که بیشترین نزدیکی را به استایل شما دارد به‌راحتی انتخاب کنید.

سبک طراحی ساعت‌های اورینت؛ بهترین ساعت‌های غواصی از برند اورینت

برند اورینت تنوع بسیار بالایی در طراحی محصولات خود دارد. ساعت‌های اورینت با بند چرم برای استایل‌های رسمی و کژوال کاربرد دارند. از طرفی دیگر، ساعت‌های غواصی اورینت که یکی از شاخصه‌های اصلی این برند محسوب می‌شوند، بهترین انتخاب برای افراد ورزشکار یا اسپرت‌پوشان است. انواع ساعت‌های بند استیل با ظرافت در طراحی، برای استفاده در مجالس یا حتی استفاده روزمره مناسب هستند.

سبک طراحی ساعت‌های سیکو؛ سادگی در طراحی و پیچیدگی در امکانات

ساعت‌های سیکو نیز همانند برند اورینت، از تنوع بسیار بالا در طراحی ساعت برخوردار هستند. سادگی در طراحی، امضای برند سیکو است؛ به‌گونه‌ای که اکثر ساعت‌های این برند بدون هیچ‌ پیچیدگی یا شلوغی در طراحی به بازار عرضه می‌شوند. همین طراحی ساده ساعت‌های سیکو، آن را به یکی از اولین گزینه‌های خرید ساعت اورجینال برای اکثر سلیقه‌ها تبدیل کرده است. ساعت‌های سیکو معمولاً صفحه‌های ساده و خلوت دارند و برای ست کردن ساعت‌های این برند با لباس‌های خود با چالش مواجه نخواهید بود.

یکی از کاکشن‌های پیشنهادی برای خرید ساعت، کالکشن پریمیر سیکو است. برای اطلاع از قیمت ساعت سیکو پریمیر، به سایت واچ مارکت سر بزنید و از بین محصولات متنوع این کالکشن، ساعت موردعلاقه خود را پیدا کنید. انواع ساعت‌ها با طراحی کلاسیک و اسپرت در کمپانی سیکو و اورینت تولید می‌شوند. هر دو برند سعی کرده‌اند در طراحی محصولات خود، انواع سلیقه‌ها را در نظر بگیرند و رضایت گروه کثیری از افراد را جلب کنند.

 

3

مقایسه امکانات ساعت‌ های ژاپنی اورینت و سیکو

همه افراد از ساعت مچی فقط به‌عنوان وسیله‌ای برای اطلاع از زمان استفاده نمی‌کنند و انتظارات بیشتری از یک ساعت دارند. در ادامه برای پاسخ دادن به سؤال «ساعت اورینت بهتر است یا سیکو؟»، امکانات ساعت‌های این دو برند را با هم مقایسه می‌کنیم.

امکانات ساعت‌های اورینت؛ ساعت های ژاپنی مقاوم در برابر آب

ساعت‌های اورینت بسیار دقیق و بادوام بوده و در انواع مکانیکی و اتوماتیک در بازار موجود هستند. برخی از ساعت‌های اورینت قابلیت شارژ با نور خورشید را دارند که ویژگی بسیار جذابی است. با این حال، کمپانی اورینت به طراحی پیشرفته‌ترین ساعت‌های غواصی در جهان شهرت دارد. ساعت‌های غواصی این برند در برابر آب مقاوم هستند که این ویژگی برای گروهی از افراد اهمیت بسیاری دارد.

امکانات ساعت‌های سیکو؛ بهترین موتور ساعت مچی در ساعت‌های کوارتز سیکو

ساعت‌های سیکو در طول زمان با اقدامات نوآورانه، طرفداران دنیای ساعت را غافلگیر کرده‌اند. برند سیکو همیشه تلاش داشته است تا جدیدترین و حرفه‌ای‌ترین امکانات را در محصولات خود به کار ببرد. امکانات ساعت‌های سیکو به قدری پیشرفته هستند که مثلاً شارژ سولار (خورشیدی) یکی از پیش‌پاافتاده‌ترین قابلیت‌های برخی از ساعت‌های این برند محسوب می‌شود. انواع موتورهای کینتیک، قابلیت اسپرینگ درایو و ساعت‌‌های کوارتز با اندازه‌گیری دقیق زمان، از امکانات فوق‌العاده مدل‌های مختلف ساعت‌های این برند محسوب می‌شود.

احتمالاً ساعت‌های برند سیکو برای افرادی که به امکانات پیچیده و به‌روز ساعت‌های مچی اهمیت می‌دهند، انتخاب بهتری است؛ با این که ساعت‌های اورینت از امکانات خوبی برخوردارند، ولی امکانات ساعت‌های سیکو بسیار حرفه‌ای‌تر هستند.

5

مقایسه قیمت ساعت‌های برند اورینت و سیکو

قیمت همیشه یکی از گزینه‌های مهم هنگام خرید ساعت محسوب می‌شود. برند اورینت از همان ابتدا، فعالیت خود را با هدف تولید ساعت‌های باکیفیت با قیمت مناسب برای اقشار مختلف افراد جامعه، آغاز کرد. در مقابل، برند سیکو همواره تلاش می‌کند پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها را در ساعت‌های خود به کار بگیرد؛ همین موضوع سبب شده است تا اکثر مدل‌های سیکو قیمت بیشتری نسبت به ساعت‌های اورینت داشته باشند. اورینت یک برند میان‌رده با قیمت مقرون‌به‌صرفه و سیکو یک برند تخصصی و خلاق در زمینه طراحی ساعت‌های به‌روز با قیمت‌های گران‌تر است.

6

خرید مدل‌های متنوع ساعت‌های اورجینال اورینت و سیکو از واچ مارکت

در این مقاله با بررسی جنبه‌های مختلف دو برند اورینت و سیکو، به سؤال «ساعت اورینت بهتر است یا سیکو؟» پاسخ دادیم. هر دوی این برندها در سطح جهانی شناخته‌شده هستند و از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردارند. انتخاب از بین این دو برند کاملاً به سلیقه شخصی افراد و انتظار آن‌ها از یک ساعت مچی بستگی دارد. برای انتخاب راحت‌تر به شما پیشنهاد می‌کنیم محصولات این دو برند را در سایت فروشگاهی واچ مارکت به آدرس watchmarket.shop بررسی کنید.

فروشگاه واچ مارکت با تضمین اصالت کالا، مدل‌های مختلف ساعت از برندهای اورینت و سیکو را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. برای دریافت مشاوره به‌منظور داشتن خرید آسان‌تر، با شماره ۰۹۱۲۹۲۲۱۰۱۲ تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب این مجموعه شما را هنگام خرید راهنمایی کنند.