خرید بیمه زنان خانه دار ‌می‌تواند احساس آرامش برای آینده این عزیزان را افزایش دهد. سازمان تا‌مین اجتماعی یکی از مهم‌ترین بیمه نامه‌های پایه در کشور است که با طرح‌های مختلف بیمه‌ای توانسته افراد زیادی از جامعه را با شرایط مختلف تحت پوشش قرار دهد. تمام خانم‌هایی که در خانه مشغول خانه داری هستند، ‌می‌توانند در طرح بیمه زنان خانه دار با پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار گیرند و از مزیت‌ها و شرایط این بیمه نامه بهره‌مند شوند. در ادامه شرایط و مدارک مورد نیاز برای تحت پوشش قرار گرفتن در بیمه زنان خانه دار را توضیح خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه تا‌مین اجتماعی چیست؟

بیمه تا‌مین اجتماعی ماهیت پشتوانه بودن دارد و ایجاد امنیت مالی در سال‌های بازنشستگی را بر عهده دارد. افرادی هم که از این بیمه نامه استفاده ‌می‌کنند به دنبال تضمین امنیت شغلی و مالی خود هستند. برای اینکه بتوان خدمات بیمه ‌تامین اجتماعی را دریافت کرد، باید حق بیمه به سازمان پرداخت شود. همچنین استفاده از خدمات درمانی و سایر پوشش‌های این بیمه نامه ملزم به پرداخت حق بیمه است. ‌می‌دانید که ارازن‌ترین بیمه ‌تامین اجتماعی همان بیمه اجباری است که از سوی کارفرما پرداخت ‌می‌شود، اما برخی از مشاغل دیگر هستند که کارفرما در آن وجود ندارد و بیمه زنان خانه دار را ‌می‌توان در این دسته بندی قرار داد.

مزایای بیمه زنان خانه دار

 

بیمه زنان خانه ‌دار برای چه کسانی مناسب است؟

 در مشاوره های بیمه ای بیشتر این سوال مطرح می شود که این بیمه زنان خانه دار برای چه کسانی مناسب است و بیمه زنان خانه دار بهتر است یا مشاغل آزاد؟ هر بیمه نامه‌ای هنگام طراحی مفاد و قوانینی دارد که باید به آن توجه داشت. همچنین برخی از بیمه نامه‌ها تنها برای افراد خاصی قابل استفاده است. در بیمه زنان خانه دار تنها افرادی که شرایط بیمه نامه را دارند ‌می‌توانند این بیمه را خریداری کنند.این بیمه برای زنان خانه‌داری که بی وقفه در منزل به فعالیت می‌پردازند مناسب است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید شرایط زیر را مطالعه کرده و آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید. بیمه زنان خانه دار برای بانوان زیر مناسب است:

  • خانم هایی که شاغل نیستند و در هیچ سازمانی استخدام نیستند.
  • افرادی که با دریافت مزد از کارگاه های مشمول قانون تامین اجتماعی مشغول به کار هستند.
  • خانم هایی که برای مدتی مشغول به کار بودند و دارای سابقه پرداخت حق بیمه هستند. اما حالا خانه‌دارند، می توانند با پرداخت مشخص شده میزان حق بیمه زنان خانه دار از خدمات مخصوص بهره مند شوند

خرید آنلاین بیمه زنان خانه دار

 

بیمه زنان خانه دار چه امتیاز‌هایی دارد؟

با مراجعه به سازمان ‌تامین اجتماعی و ثبت نام برای خرید بیمه نامه زنان خانه دار ‌می‌توان امتیاز‌های مختلفی را دریافت کرد که عبارتند از:

  • استفاده از دفترچه درمانی (این مورد با درخواست بیمه گزار و پرداخت حق بیمه فراهم ‌می‌شود.)
  • بیمه از کار افتادگی
  • استفاده از حقوق بازنشستگی پس از پایان مدت زمان قرارداد
  • فوت پیش از بازنشستگی و پس از آن (این امتیاز با توجه به اینکه در قرارداد قید شده باشد قابل استفاده خواهد بود.)

نکته مهمی در بیمه زنان خانه دار است که در این بیمه نامه نمی‌توان از پوشش‌ها و تعهدات کوتاه مدت مانند: کمک هزینه ازدواج، هزینه روزهای بیماری و ایام بارداری استفاده کرد.

شرایط بازنشستگی برای بیمه زنان خانه دار

سوالی که در خصوص بیمه زنان خانه دار مطرح ‌می‌شود این است که آیا همه زنان ‌می‌توانند این بیمه نامه را خریداری کنند و شرایط بازنشستگی به چه صورت است؟ زنان در این بیمه نامه با شرایط زیر بازنشسته خواهند شد و این شرایط به شرح زیر است:

  • خانم‌هایی که سن ۴۵ سال دارند و سابقه آن‌ها حداقل 30 سال است.
  • خانم‌ها با ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی ‌می‌توانند این بیمه نامه را خریداری کنند.
  • خانم‌های دارای ۲۰ سال سابقه، بدون شرط سنی بازنشستگی برای جانبازان در نظر گرفته شده است.
  • خانم‌هایی با سن ۵۵ سال که حداقل ۲۰ سال سابقه دارند.
  • افرادی که دارای سن ۴۲ برای مشمولیت قانون کار با حداقل ۲0 سال سابقه کار داشته باشند.
  • خانم‌هایی که دارای ۲۰ سال سابقه متوالی یا ۲۵ سال سابقه متناوب و در شرایط سخت و زیان آور مشغول به کار هستند.
  • داشتن ۵۵ سال سن و حداقل ۵ سال سابقه که متناسب با سنوات پرداخت بیمه باشد.
  • خانم‌هایی که حداقل ۲۰ سال سابقه و ۴۵ سال سن دارند. (برای معلولان عادی)

همچنین دو نکته برای خانم‌هایی با شرایط 55 سال وجود دارد که عبارتند از:

  • خانم‌های دارای ۵۵ سال سن و سابقه پرداخت بیمه بین ۱۰ الی ۲۰ سال ‌می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند، اما در نظر داشته باشید که مستمری شخص به ‌میزان سنوات پرداخت حق بیمه قابل پرداخت است. بنابراین بین ۱۰ الی ۲۰ روز ‌می‌توانند از شرایط بازنشستگی استفاده کنند و اگر هم حقوق وی از مقدار حداقل پایین‌تر باشد، افزایش حقوق امکان پذیر نیست.
  • خانم‌های دارای ۵۵ سال سن با سابقه زیر 10 سال با پرداخت حق بیمه سال‌های باقی‌ مانده تا ۱۰ سال شرایط بازنشستگی با دریافت 10 روز حقوق را ممکن ‌می‌کنند. البته که در این شرایط، ‌میزان حقوق بازنشستگی بیمه زنان خانه دار از حداقل حقوق مصوب شورای عالی کمتر است و افزایش آن امکان پذیر نیست.

حقوق بازنشستگی در بیمه زنان خانه دار به چه صورت است؟

خانم‌های خانه دار با پرداخت درصد‌های مختلف و پرداخت حق بیمه ‌می‌تواند شرایط بازنشستگی را مشخص کنند. در بیمه زنان خانه دار سه نوع شرایط پرداخت داریم که به شرح زیر است.

شرایط پرداخت حق بیمه ۱۲ درصدی

در این شرایط اگر بیمه شده قبل از سن بازنشستگی فوت کند، مستمری فرد به خانواده آن تعلق نمی‌گیرد، اما اگر  بعد از بازنشستگی فوت کند، مستمری به خانواده وی تعلق خواهد گرفت.

شرایط پرداخت حق بیمه ۱۴ درصدی

در شرایط پرداخت حق بیمه 14 درصد بیمه شده چه قبل از پایان قرارداد و چه بعد از بازنشستگی فوت کند، در هر صورت مستمری به خانواده وی پرداخت ‌می‌شود.

شرایط پرداخت حق بیمه ۱۸ درصدی

در صورتی که بیمه شده حق بیمه ۱۸ درصدی پرداخت کند، علاوه بر اینکه چه قبل از بازنشستگی فوت کند چه بعد از آن در هر صورت مستمری به خانواده‌اش داده ‌می‌‌شود، همچنین تحت پوشش ازکارافتادگی و خدمات درمانی هم قرار ‌می‌‌گیرد.

در جامعه امروزی هر فردی ممکن است که نگرانی‌هایی برای ‌تامین آینده و شغل خود داشته باشد که در این حالت به یک حمایتگر مالی نیاز پیدا ‌می‌کند. همانطور که در این متن اشاره شد بیمه ‌تامین اجتماعی حتی برای خانم‌های خانه دار هم تمهیداتی را در نظر گرفته تا به راحتی بتوانند از خدمات بیمه زنان خانه دار استفاده کنند. در این بیمه نامه شرایط ازکارافتادگی، دریافت مستمری و استفاده از خدمات درمانی امکان پذیر است.

اگر شما هم جزو بانوانی هستید که در هیچ سازمانی مشغول به فعالیت نبوده و ‌می‌خواهید که از بیمه ‌تامین اجتماعی استفاده کنید، ما به شما پیشنهاد ‌می‌‌کنیم که بیمه زنان خانه دار را خریداری کنید تا آینده‌ای بدون دغدغه و نگرانی را برای دوران بازنشستگی خود فراهم کنید. همچنین اگر سوال دیگری در خصوص این بیمه نامه دارید ‌می‌توانید به راحتی وارد سایت بیمه دات کام شوید و شرایط استفاده از این بیمه نامه را در  اینجا مطالعه کنید. بیمه دات کام یک سامانه استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه است که در زمان کوتاهی طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه‌ای را در یک صفحه به نمایش ‌می‌گذارد تا افراد با توجه به شرایط خود بتوانند از خدمات شرکت‌های بیمه بهره‌مند شوند.