شبکه خبری سی ان ان به نقل از نیروی هوایی آمریکا گزارش داد که هم اکنون بدنبال توسعه سامانه جدید دفاعی برای مقابله با این قدرت نظامی است که تاکنون آمریکا از دستیابی موفقیت آمیز به این فناوری بازمانده است. در ادامه گزارش کامل نیروی هوایی آمریکا را مشاهده می نمایید.

آمریکا

نحوه تحصیل پسر ظریف و دختر فریدون در آمریکا/ چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟+ عکس

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی نوشت: نیروی دریایی آمریکا در حال توسعه سامانه‌های انرژی هدایت شونده به منظور دفاع در برابر موشک های مافوق صوتی است که آنرا فناوری فوق پیشرفته روسیه و چین می داند و این برتری همچنین نگرانی شدیدی (برای ارتش آمریکا) به شمار می رود.

بنابراین گزارش، دریاسالار «مایکل جیلدی»  رئیس عملیات نیروی دریایی آمریکا در توجیه شکست های ارتش این کشور در دستیابی به توان موشک مافوق صوت گفت: از نقطه نظر دفاعی، ما متمرکز بر این تهدید هستیم و از این موضوع غفلت نخواهیم کرد.

این مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا افزود: توسعه چنین سامانه هایی که از انرژی های بالای پرتوهای لیزری و یا قدرت امواج «مایکرو ویو» بهره می برد، از اولویت های مقابله با چنین تهدیدهایی است.

سخنرانی پامپئو درباره استراتژی جدید آمریکا درباره ایران/ 12 درخواست واشنگتن از ایران

این گزارش می افزاید: موشک های مافوق صوت که پنج برابر سریعتر از سرعت صوت به پرواز در می آیند، تهدید منحصر به فردی برای سامانه های دفاعی آمریکا به شمار می روند چرا که این موشک ها سریعتر از موشک های معمولی بوده و همچنین به مانند موشک های بالستیک و قاره پیما که رهگیری آنها ممکن است، به مراتب برای رهگیری، اهدافی دشوار به شمار می روند.

به نوشته این رسانه،ارتش آمریکا مدت‌ها است که در مرحله آزمایش چنین موشک هایی قرارداشته و هر بار با شکست مواجه شده است، در ماه آوریل گذشته سه  آزمایش پیاپی (بخشی از )  موشک مافوق صوتی تحت عنوان  « سلاح واکنش سریع پرتاب هوایی » (ARRW)  به شکست انجامید و در ماه جولای گذشته نیز نخستین آزمایش پنتاگون بر روی یک  موشک کامل به نام «هایپرسونیک گلاید»  (Hypersonic Glide) بر اثر بروز اشکال شکست خورد.