سید مجتبی محفوظی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز با اشاره به وضعیت مذاکرات هسته‌ای برای احیای برجام و تلاش آمریکا برای اخذ امتیاز حداکثری تصریح کرد: در اینکه آمریکا این روزها نیازمند توافق است شکی نیست و ما نیز اهل گفتگو هستیم و به دنبال جنگ، نزاع و درگیری نیستیم. ایران طرفدار توافق و مذاکره است اما نه هر توافقی!

وی افزود: در اینکه آمریکا این روزها نیازمند توافق است شکی نیست و ما نیز اهل گفتگو هستیم و به دنبال جنگ، نزاع و درگیری نیستیم و طرفدار توافق و مذاکره هستیم اما نه هر توافقی و ما مخالف این نظریه هستیم که حالا برویم سه گل بخوریم و بعد چهار گل بزنیم.

نماینده مردم آبادان درمجلس ابرازکرد: در صورتی این توافق مورد تایید است که آمریکایی‌ها از مواضع زورگوریانه خودشان کوتاه بیایند و از مواضعی که اصرار دارند و مواضع نا به حقی است دست بکشند.

محفوظی ادامه داد: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است! این درحالی است که ما به هیچ وجه به دنبال چنین موضوعاتی نبودیم و نخواهیم بود و این مسئله را بارها به جوامع بین‌المللی ثابت کرده‌ایم.

این نماینده مجلس گفت: ایران حتی برای راستی آزمایی‌های آن‌ها مشکلی ندارد. مشکل اینجاست که خود آمریکایی‌ها می‌دانند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم اما موضعشان این است که جمهوری اسلامی ایران که در راس محور مقاومت قرار دارد را در موضع ضعف قرار دهند.

او تاکید کرد: اما قطعا این خواسته و آرزو را به گور خواهند برد و جمهوری اسلامی ایران روز به روز قوی‌تر و جایگاه بهتری در منطقه و جهان خواهد داشت. ما امروز به فضل خدا در منطقه دست بالاتر را داریم.

محفوظی خاطر نشان کرد تا به این لحظه متنی از توافق برای مجلس ارسال نشده است و هنوز مباحثی نهایی نشده که بخواهیم راجع به آن نظر مخالف یا موافق داشته باشیم.

نماینده مردم آبادان درمجلس در پایان صحبت‌هایش یادآورشد که قوه مقننه همواره پشت تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان ایستاده و با تلاش‌های بسیار سعی کرده است راه را برای مذاکرات عزتمندانه هموار کند.