«ابوذر شیرودی» امروز در نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص چرایی کاهش ناوگان فعال هواپیمایی آسمان از ۳۰ فروند در سال ۹۰، به ۷ فروند در سال‌های اخیر اظهار کرد: کاهش تعداد ناوگان ناشی از مشکل در تامین قطعات و موتور هواپیما است و در حال برنامه‌ریزی برای فعال کردن هواپیماهای زمین‌گیر هستیم.

اربعین حسینی

سردار آزمون و مادرش در هواپیمای شخصیش + عکس

وی توضیح داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در یک سال اخیر ۲ فروند هواپیمای زمین‌گیر، فعال و اکنون در ناوگان هواپیمایی آسمان در حال سرویس‌دهی به مسافران است.

شیرودی توضیح داد: با فعال بودن ۷ فروند هواپیمای فعال امکان مشارکت آسمان در پروازهای اربعین وجود دارد.

وی خبر داد: ۲ تا ۳ هواپیما به صورت مستقیم پروازهای اربعین را پوشش خواهد داد و با افرایش پروازها به استان‌های غربی از جمله ایلام و کرمانشاه، به طور غیرمستقیم پروازهای اربعین را پشتیبانی خواهیم کرد.

سقوط هواپیمای بازیکنان برزیلی/تصاویر

مدیرعامل هواپیمایی آسمان اضافه کرد: نرخ بلیت مسیر تهران - نجف و تهران - بغداد هواپیمایی آسمان برای ایام اربعین ۶ میلیون تومان است و با این نرخ‌گذاری کاملاً موافق هستیم.

کاپیتان شیرودی درباره چرایی تا خیرهای پروازی و نحوه مدیریت  پروازهای اربعین، بیان کرد: تاخیرها به دلیل حفظ شرایط ایمنی است و به طورکلی به دلیل ظرفیت پایین ناوگان عملیاتی کشور، گاهی گرفتن هواپیمای پشتیبان از سایر ایرلاین‌ها نیز ممکن نیست و تاخیر پروازها بیشتر می‌شود.

وی در خصوص برنامه این هواپیمایی برای توسعه ناوگان نیز گفت: توسعه ناوگان را به برجام گره نزدیم. تفاهم‌نامه‌ای با بویینگ نیز که در دوره اول برجام منعقد شد، مشخص نیست که چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

هواپیما اختصاصی سردار آزمون + عکس