علیرضا کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیش از ۵۸۲ هزار نفر داوطلب کنکور مجاز به انتخاب رشته کنکور، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون سراسری کنکور سال ۱۴۰۱ اقدام کردند.

وی یادآور شد: انتخاب رشته آزمون سراسری امسال از روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه آغاز شد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ شامگاه دوشنبه ۲۴ مردادماه مهلت داشتند انتخاب رشته کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ هفته آخر شهریور و کارنامه تمام داوطلبان هفته اول مهر منتشر می‌شود. 

 آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ طی چهار روز و از روز چهارشنبه (هشتم تیر) در گروه آزمایشی هنر با شرکت  ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب آغاز شد. داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی نیز صبح پنجشنبه (۹ تیر) به رقابت با یکدیگر پرداختند.

در آزمون سراسری امسال در گروه آزمایشی علوم انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۷۷ داوطلب و در گروه آزمایشی ریاضی و فنی با تعداد ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر و گروه آزمایشی هنر ۱۴۵ هزار و ۶۵۷ نفر شرکت کردند.

مدرک تحصیلی خیابانی به تأیید وزارت علوم رسید

۵۷۴ هزار و ۴۷۲ نفر هم در گروه آموزشی علوم تجربی صبح جمعه (۱۰ تیر) در آزمون سراسری ۱۴۰۱  با یکدیگر رقابت کردند. همچنین ۱۹۰ هزار و ۹۱۰ داوطلب در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی صبح شنبه (۱۱ تیر) در آزمون سراسری امسال شرکت کردند.

بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر داشت، با توجه به اینکه داوطلبان علاوه بر گروه اصلی می توانستند در گروه های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) بود.