میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین در سخنانی تایید کرد پاسخ ایران به پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره توافق هسته‌ای سازنده بود و توپ اکنون در زمین آمریکاست. براساس گزارش اسپوتنیک نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در ادامه گفت: روسیه برگزاری نشستی در سطح وزرای خارجه درباره توافق هسته ای را رد نمی‌کنیم. ایران پیشنهاد کرد در جریان اصلاح پیش‌نویس احیای توافق هسته‌ای، تضمین‌های مربوط به حفظ توافق در آینده تقویت شود.

میخائیل اولیانوف

تفریح کودکانه سردار ازمون در روسیه! +عکس

در همین راستا سخنگوی جوزپ بورل، رئیس دستگاه دیپلماسی اروپایی و تسهیل کننده مذاکرات وین درباره برجام در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پاسخ ایران را اشامگاه دوشنبه دریافت کردیم. اکنون در حال بررسی آن و رایزنی با سایر شرکای توافقنامه هسته ای (آمریکا، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان، روسیه) در مسیر حرکت رو به جلو هستیم.

تهمینه میلانی به روسیه می‌رود!

محمد مرندی، مشاور هیئت ایرانی نیز در مصاحبه با الجزیره در خصوص پاسخ ایران به اتحادیه اروپا گفت: «ایرانی ها در پاسخ خود برخی از نگرانی هایشان را درباره مسائلی که باید حل شود، انتقال خواهند داد اما بر این باورم که واضح و روشن است که امکان حل این مسائل وجود دارد. ما از توافق احتمالی دور نیستیم. متن توافقی که مقابل ما وجود دارد، در سطح زیادی با آنچه اروپایی ها و آمریکایی تصور کردند، تفاوت دارد. طی هفت یا هشت ماه گذشته ایرانی ها توانستند در زمینه همه مسائل بزرگ به امتیازهایی دست یابند اما دو یا سه مسئله در متن توافق وجود دارد که باید حل شود.»

او در پایان تاکید کرد آمریکا به توافق نیاز دارد و اروپایی ها نیز به توافق نیاز دارند و ایران هم بدون تردید به توافق نیاز دارد. این موضوع درباره روسیه و چین هم صحت دارد. برای من کمی دشوار است که تصور کنم توافق در این مرحله دچار فروپاشی شود.