سایپا یکی از شرکت های خودرو سازی داخلی است. مدیر عامل سایپا درباره واردات خودرو گفت: واردات خودرو به صورت اس کی دی و سی کی دی انجام می شود و در داخل کشور مونتاژ می‌شود. در ادامه گزارش سایپا درباره مذاکرات واردات خودرو را مشاهده می نمایید.

سایپا

حس وحال ثبت کنندگان سایپا+عکس

بر این اساس در ۴ ماه اول سال ۴۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده و در خط تولید خودروسازان مونتاژ شده است. در مورد واردات خودروی به صورت کامل تحریم نیستیم و کشورهای دیگر به دنبال فروش مازاد محصولات خود هستند.

او در ادامه افزود که برنامه تولید گروه سایپا به صورت اس کی دی و سی کی دی بوده و ۴ خط برای تولید و مونتاژ فراهم است و در صورت ابلاغ آئین نامه واردات و نظر به اینکه با ۱۶ برند اصلی سازنده خودرو مذاکره نموده‌ایم، گروه خودروسازی سایپا خودروهایی را بر اساس نیازمندی‌های جامعه و سیاست های دولت وارد خواهد کرد.

مقایسه آریزو 5 چری و آریو سایپا

تیموری در مورد بازگشت مجدد شرکت های خودروساز خارجی مانند رنو و پژو در صورت محیا بودن شرایط عنوان کرد دولت برای آمدن هیچ شرکت خودروسازی فرش قرمز پهن نمی‌کند. در دولت قبلی این اتفاق رخ داد و صنعت خودروسازی دچار ضرر و زیان بزرگی شد به عنوان مثال سهام شرکت رنو پارس ۵۱ درصد مربوط به رنو و ۴۹ درصد متعلق به سایپا بود و پس از بازگشت تحریم ها رنو از ایران خارج شد و شرکت سایپا به عنوان طرف ایرانی بدون حضور رنو با چندین هزار مشتری هماهنگی و خودروهای ایشان را جایگزین کند.

او در ادامه عنوان کرد که شرکت های رنو و پژو برای ورود مجدد به بازار خودرو کشور باید هزینه های قبلی را پرداخت کنند.