هیچکس دوست ندارد پول خود را صرف خرید محصولی کند که بازدهی لازم را نداشته باشد یا اینکه بعد از مدتی دچار خرابی شود. موتور های الکتریکی هم از این قائده مستثنی نیستند. بسیاری از صنتعگران و مهندسین عزیز همیشه دغدغه دارند که بهترین الکتروموتور چینی موجود در بازار را برای خط تولید یا دستگاه خود خریداری کنند. در ادامه به بررسی بهترین برند های موجود در بازار خواهیم پرداخت.

بهترین الکتروموتور چینی بازار برند کاجیلی

در چندین سال گذشته آنقدر برند چینی کاجیلی بین صنعتگران کشور ما محبوب شده است که غیر قابل انکار است. برند کاجیلی یکی از مطرح ترین و بهترین الکتروموتور های موجود در بازار بین برند های چینی است. قیمت خرید الکتروموتور، به عوامل زیادی از جمله کیفیت بستگی مستقیمی دارد. بی خود نیست که کاجیلی توانسته علاوه بر قیمت،  متریال خوبی هم برای موتور های خود بکار ببرد و در نهایت با بهینه ترین طراحی جزو رقبای اصلی بهترین الکتروموتور های اروپایی باشد.

شرکت کاجیلی توانسته تا با تیکه بر دانش فنی مهندسین جوان خود، سهم بسیار بزرگی از بازار طی 20 سال اخیر را به خود اختصاص دهد. این شرکت با طراحی و تولید انواع الکتروموتور سه فاز و تک فاز انقلابی انکار ناپذیر را در بازار صنعتی به وجود آورده و رقبای خود را به تکاپو وا داشته است.

 

۲

نکات فنی برای خرید و انتخاب بهترین الکتروموتور های چینی بازار

 فاکتور های بسیار مهمی در انتخاب انواع الکتروموتور وجود دارد. درواقع نسخه واحدی در میان است که می تواند خرید شما را به صرفه و با کارایی بالا تبدیل کند. به نکات مهمی که در زیر اشاره می کنیم دقت داشته باشید.

  • سیم پیچی
  • وزن موتور
  • جنس بدنه
  • سیستم خنک کننده
  • عایق بندی
  • کمترین اتلاف انرژی

سیم پیچی موتور:

در بررسی بهترین الکتروموتور یکی مهم ترین فاکتور هایی که می تواند روی انتخاب شما تاثیر مستقیمی بگذارد سیم پیچی موتور است. با جریان انرژی الکتریکی درون این سیم پیچ ها، نیروی الکتریکی به حرکتی تبدیل شده و از طریق شافت دستگاه به دستگاه مقابل انتقال پیدا می کند.

سیم پیچی موتور باید علاوه بر اینکه ساخته شده از نوع فلز مس باشد، باید داری وزن و چگالی مناسب و خلوص بالا باشد تا در کارکرد موتور  مشکلی به وجود نیاید.

وزن کلی موتور:

وزن کلی موتور می تواند تعیین کننده متریال ساخت و کیفیت ساخت دستگاه شما باشد. این دلیل محکمی نیست که وزن بالای یک دستگاه نشان از کیفیت بالای آن است اما یکی از عوامل تاثیر گذار در کنار دیگر دلیل هاست.

جنس بدنه:

شاید بتوان گفت یکی از مقایس های سنجس در بین بهترین الکتروموتور ها، جنس بدنه و قالب بندی است. جنس بدنه در دینام های کوچک معمولا برای اینکه وزن کنری داشته باشداز آلومینیوم ساخته می شود. اما در موتور های با قدرت بیشتر برای اینکه پوسته دچار شکستگی نشود، از چدن برای ساخت بدنه استفاده می کنند.

در زمان خرید موتور الکتروموتور باید توجه داشت باشید که علاوه بر ابعاد خارجی(ابعاد کلی موتور) ریزه کاریی هایی هم در طراحی آن رعایت شده باشد.

مثلا مشکلی که در بین بعضی خریداران پیش می آید این است که بعد از خرید و هنگام استفاده مثلا با یک گیربکس حلزونی، موتور به خوبی با گیربکس جفت نمی شود. یا اینکه جای پیچ در موتور های پایه دار تناسب ندارد. این یکی از دلایلی است که کاجیلی را بهترین الکتروموتور چینی بازار می دانیم.

سیستم خنک کننده:

تمامی وسایلی حرکتی که در دور خود می بینید مقداری گرما تولید می کنند. این که گرما تولید می کنند به تنهایی خطرناک نیست و خطر زمانی بلای جان موتور الکتریکی شما خواهد شد که سیستم خنک کننده خوبی نداشته باشد.

در همه موتور الکتریکی در پشت موتور پروانه ای تعبیه شده که با چرخش شافت به حرکت در می آید تا گردش هوا را موور تامین کند. بالا رفتن دمای موتور می تواند منجر به سوختن سیم پیچی و تعطیل شدن خط تولید یا دستگاه شما شود. دقت کنید که در انتخاب بهترین الکتروموتور، سیستم خنک کننده یکی از فاکتور های مهم است.

عایق بندی و استاندارد

فرض می کنیم شما قصد دارید که از موتور خود در یک فضای باز استفاده کنید. آیا هر لحظه باید نگران این باشیم که موتور ما در برابر نفوذ آب، گرد و خاک و... ایمن باشد؟ پاسخ قطعا خیر است.

این نکته را در نظر بگیرید که بهترین الکتروموتور های موجود در بازار دارای استاندارد و گواهینامه های مختلف هستند و در برابر عوامل خارجی که می تواند کار موتور را مختل کند مقاوم هستند.

 اتلاف انرژی

  این مورد دقیقا با مورد اولی که توضیح دادیم یعنی سیم پیچی رابطه مستقیمی دارد. اگر سیم پیچی یک موتور  از جنس نا مرغوب باشد می تواند باعث تولید گرما و در نتیجه اتلاف انرژی به نسبت راندمان خروجی باشد.

قطعا برای همه ما مهم است که در مصرف برق و هزینه صرفه جویی کنیم. خرید یک دینام استاندارد و با اصالت از تمام این مشکلات جلوگیری خواهد کرد.

بهترین الکتروموتور بازار را از چه کسی بخریم؟

این سوال سختی است که بهترین را از چه کسی تهیه کنیم. اما پاسخی که در این میان واضح است این است که باید از فروشنده ای با تجربه و دانش فنی بالا، مشتری مدار و منصف خرید خود را انجام دهیم.

یکی از بهترین فروشنده های الکتروموتور در حال حاضر نامیک سنتر است. مجموعه بزرگ نامیک سنتر با تیمی جوان، مهندسینی زبده و تیم پشتیبانی صبور و دلسوز  همواره می تواند برای خرید انواع الکتروموتور مناسب باشد.

شما عزیزان می توانید به سایت نامیک سنتر به آدرس https://ncstore.ir مراجعه کرده و از خدمات و محصولات با کیفیت استفاده کنید. خرید بهترین الکتروموتور بازار از نامیک سنتر می تواند علاوه بر کیفیت عالی، قیمت عالی و پشتیبانی آنلاین از خدمات مشاوره قبل خرید هم استفاده کنید.

در پایان شما از چه الکتروموتوری استفاده می کنید و به نظر شما بهترین الکتروموتور چینی کدام است؟با ما به اشتراک بگذارید.