باشگاه فوتبال استقلال که به‌طور خلاصه  استقلال ایران ،  استقلال تهران  و  استقلال  نیز نامیده می‌شود، یک باشگاه فوتبال حرفه‌ای در ایران است که در چهارم مهر ۱۳۲۴ در شهر تهران بنیان‌گذاری شد. باشگاه فوتبال استقلال تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ در ابتدا  دوچرخه‌سواران و سپس تاج  نام داشت. باشگاه فوتبال استقلال توانست در این فصل قهرمان لیگ برتر ایران شود. باشگاه فوتبال پرسپولیس  یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در سال ۱۳۴۲ در شهر تهران پایه‌گذاری شد. این باشگاه از باشگاه‌های زیر مجموعه باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس است و مالکش وزارت ورزش و جوانان است. باشگاه فوتبال پرسپولیس  پس از سال ۱۳۴۷، در تمامی ادوار برگزارشده در بالاترین سطح لیگ فوتبال ایران حضور داشته‌است و تنها تیم باشگاهی فوتبال ایران است که هرگز به دسته پایین‌تر سقوط نکرده‌است.  باشگاه فوتبال پرسپولیس تغییراتی را در کادر فنی خود اعمال کرده است.

حمید سجادی وزیر ورزش گفت: طبق برنامه‌ریزی سازمان خصوصی سازی، قرار بود تا آخر تابستان به سمت واگذاری 51 درصدی دو باشگاه برویم.

شاه ماهی نقل و انتقالات آب پاکی را روی دست سرخابی‌ها ریخت

وی افزود: نوبت دوم واگذاری‌ها قرار است در شهریورماه انجام شود و ما در حال برنامه‌ریزی برای این موضوع هستیم. اگر تا آخر تابستان این واگذاری سهام اتفاق نیفتد، تا پاییز این هدف محقق می‌شود.

پیش بینی عجیب تاج از نتیجه بازی سرخابی ها