آیا می‌دانستید که پارچه‌های خاصی وجود دارند که برای سلامت شما بهتر هستند یا به نوعی تاریخ انقضا برای لباس زیر وجود دارد؟ این قوانین ناگفته لباس زیر می‌تواند بر سلامت اندام تناسلی و سلامت سینه شما تأثیر بگذارد و بسته به استایل، حتی می‌تواند بر روحیه شما تأثیر بگذارد! تحقیقات زیادی انجام شده و پزشکان متخصص در این مورد نظرات خود را ابراز کرده‌اند. ما می‌خواهیم این مقالات علمی را با شما در میان بگذاریم تا لباس زیری مناسب برای خود تهیه کنید و روش‌های مراقبتی از بدن خویش را آموزش ببینید.

پارچه‌های طبیعی و الیاف طبیعی را انتخاب کنید

ابتدا یک پیشنهاد برایتان داریم. برند پوشاک زنانه لین که یک برند آلمانی است با داشتن نمایندگی فروش خود در ایران و تولید محصولاتی با متریال باکیفیت می‌تواند گزینه‌ای عالی برای سلامت بدن شما باشد. محصولات تولیدی از این برند ارزش بالایی دارند و قیمت آنها به نسبت دوام و مواد اولیه مصرفی بسیار مناسب است.  استفاده از چنین محصولاتی به شما در ارتقا سلامت بدنتان کمک خواهد کرد. نکته مهمی که در اینجا حائز اهمیت است این است که با وجود همه سبک‌های زیبا در انواع پارچه‌های موجود، باز هم باید گفت: پنبه بهترین پارچه برای لباس زیر است. به خصوص برای دوخت شرت. ناحیه تناسلی خانم‌ها از حساسیت بالایی برخوردار است و باید به اندازه پوست صورتتان به آن توجه کنید. پنبه همچنین قابلیت تنفس و جذب دارد که می‌تواند به جلوگیری از عفونت قارچی کمک کند.

تاثیر الیاف مصنوعی به چه شکل است؟

۱۱

پزشکان توضیح می‌دهند به دلیل طبیعی بودن ترشحات واژن (شبیه رطوبتی که همیشه در دهان خود دارید) باید از جنسی استفاده کنید که پارچه آن به آرامی رطوبت اضافی را جذب کند. مواد مصنوعی مانند نایلون و اسپندکس به این ناحیه اجازه تنفس نمی‌دهند و موجب جمع شدن آلودگی قارچی می‌شود. در عوض، گرما و رطوبت را به دام می‌اندازند و بستر مناسبی برای رشد عفونت‌های قارچی ایجاد می‌کنند.

اهمیت سوتین مناسب براس سلامت سینه

اگر تا به حال هر روز از سوتین‌ زنانه اسفنجی و جک دار استفاده می‌کردید باید شروع به تجدید نظر در این مورد کنید و خرید انواع سوتین های نخی و بدون اسفنج را جایگزین کنید. می‌توانید در مراسمات و مجلس‌های خاص و برای زیباتر ایستادن لباس  روی تن از مدل‌های جک دار استفاده کنید. سلامت سینه‌ برای خانم‌ها یک نکته بسیار کلیدی است. توجه داشته باشید پزشکان برای سالم نگه داشتن بافت سینه به خانم‌ها تاکید می‌کنند تا از ویتامین E  به صورت دائمی استفاده کنند تا از بیماری‌های پستان جلوگیری شود. تغییرات هورمونی می‌تواند یکی از دلایل موثر در ایجاده توده و کیست در بافت سینه باشد که ویتامین‌ها و مکمل‌ها کمک کننده‌ای قوی برای این مشکل هستند.

تاثیر تمیز بودن لباس زیر در جلوگیری از بیماری

شاید به نظر نرسد اما در بسیاری از شهر‌ها آب تمیزی برای شستشو وجود ندارد. حتی همین آب نیز می‌تواند موجب بروز بیماری شود و سلامت بدن شما را تحدید کند. تمیز بودن لباس زیر به میکروب‌‌ها و باکتری‌ها اجازه رشد و تکثیر را نمی‌دهد از طرفی جنس مناسب لباس زیر تضمین کننده سلامت نواحی حساس بدنتان خواهد بود. اگر از تمیز بودن آب لوله کشی شهری اطمینان ندارید هر روز دوبار لباس زیر خود را عوض کنید و در غیر این صورت روزانه یکبار لباس زیرتان را تعویض کنید. برخی پزشکان می‌گویند که اگر ترشح یا عرق زیادی وجود نداشته باشد، می‌توانید دو روز متوالی از یک لباس زیر استفاده کنید. اما اگر به دلیل تجمع ترشحات واژن احساس ناراحتی می‌کنید، می‌توانید بیش از یک بار در روز آنها را تعویض کنید.

لباس زیر پنبه‌ای برای مقابله با ترشحات زیاد واژن

۱۲

بسیاری از خانم‌ها از این رطوبت و ترشح زیاد شکایت دارند و همیشه آستر شورت می‌پوشند. استفاده از پد بهداشتی یا آستر شرت باعث خفگی این قسمت می‌شود و سلامت این ناحیه را تحت شعاع قرار می‌دهد. لباس‌های زیر پنبه‌ای این مشکل را حل می‌کند و می‌توانید دوبار در روز آن را تعویض کنید. پس از استفاده، آنها را برای شستن در مایع بیندازید. بر خلاف شلوار جین، لباس زیر نباید فقط برای صرفه جویی دوبار پشت هم پوشیده شود و حتما باید پس از شستشوی دقیق و کامل آن را استفاده کنید.

استفاده یا عدم استفاده از لباس زیر برای خواب

بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا رفتن به رختخواب بدون لباس زیر برای شما بهتر است یا خیر وجود دارد. برای کسانی که واژن سالمی دارند، هر دو گزینه خوب است. برای کسانی که با عفونت‌های قارچی معمولی سروکار دارند، رفتن بدون شورت به رختخواب می‌تواند تفاوت را ایجاد کند. رفتن به رختخواب بدون شرت به این ناحیه اجازه می‌دهد یک شبه نفس بکشد و از تجمع رطوبت یا ایجاد محیطی برای ساخت باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. به عقیده پزشکان این ناحیه باید در معرض هوا باشد، درست مانند هر ناحیه دیگری از بدن شما. اگر واقعاً احساس برهنه بودن را دوست ندارید، پوشیدن لباس خواب گشاد را توصیه می‌کنیم. فقط به یاد داشته باشید، اگر بدون لباس زیر به رختخواب می‌روید، بهتر است به صورت دائم و مکرر ملحفه‌ها شسته شوند.

ورزش و لباس زیر مناسب

نوع ورزش و لباسی که برای آن انتخاب می‌کنید موثر است. اگر شلوارکی می‌پوشید که لباس زیر ضد رطوبت در آن تعبیه شده است (پارچه‌های دوخته شده به شلوارک از جنس نخ و پنبه) می‌توانید از لباس زیر صرف نظر کنید. البته پوشیدن شورت بین شما و شلوارک ورزشی ممکن است راحت‌تر و حتی یک راه سالم‌تر برای عرق کردن و جلوگیری از بیماری‌های آتی باشد. اگر انتخاب می‌کنید هر دو گزینه را بپوشید، مهم‌ترین چیز این است که مطمئن شوید لباس زیر و شلوارک باعث ساییدگی ناحیه تناسلی شما نمی‌شود.

نکات مهمی که در اینجا گفته شد را به روتین محافظتی خود اضافه کنید و توجه داشته باشید، استفاده از اقلام بهداشتی مانند ژل‌های شستشوی واژینال یا سطحی محدودیت دارند. نمی‌توانید بیش از اندازه از آنها برای پاکسازی استفاده کنید. در مورد ناحیه تناسلی وسواس خود را کنار بگذارید تا باکتری‌های مفید این ناحیه به کار خود ادامه دهند و جلوی رشد عفونت‌های قارچی را بگیرند.

نویسنده: سارااقبالی