بسیاری از خانه‌ها در تابستان امسال در معرض خطر قطعی برق قرار دارند. این به لطف دمای بالاتر از حد متوسط ​​و خشکسالی است که نیروگاه‌های برق آبی در سراسر کشور را تحت تاثیر قرار داده است. اگر تا به حال برق خانه شما در گرم‌ترین زمان سال رفته است، پس می‌دانید که این اتفاق چقدر می‌تواند ناخوشایند باشد.

چه به دلیل قطع شدن سیم‌های برق خیابان باشد چه قطعی برق ساعتی در منطقه شما، هرگز نمی‌دانید که برق برای چند دقیقه، ساعت یا حتی روزها قطع خواهد شد. این موضوع نه تنها می‌تواند ناخوشایند باشد، بلکه می‌تواند خطرناک نیز باشد. اینجاست که خرید موتور برق گزینه اول شما می‌شود.

10

داشتن یک موتور برق در دسترس برای تامین برق خانه (یا هر چیز دیگری) می‌تواند بازی را تغییر دهد. اما اولین قدم انتخاب موتور برق مناسب برای شماست. این مهم است که تحقیقات خود را انجام داده و دقیقاً آنچه را که نیاز دارید درک کنید. همچنین مهم است که برخی از نگرانی‌های ایمنی ناشی از موتوربرق‌ها، مانند احتمال مسمومیت با مونوکسید کربن را درک کنید. در این راهنما، ما به نحوه عملکرد موتوربرق‌ها، انواع مختلف موتور برق، نحوه نگهداری از موتور برق و چند نکته برای کمک به انتخاب موتور برق مناسب برای خانه خود می‌پردازیم.

موتور برق خانگی چیست؟

موتور برق وسیله‌ای است که می‌تواند برق خانه، محل کار یا زمانی که در حال حرکت هستید را تامین کند. علیرغم آنچه از نام آن پیداست، موتور برقها در واقع برق تولید نمی‌کنند. در عوض، شکل دیگری از انرژی را می‌گیرند و آن را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند.

موتور برق‌ها را می‌توان برای تامین برق خانه یا کسب و کار شما در مواقعی که به دلیل آب و هوای نامساعد، خطوط برق قطع شده یا هر خطر دیگری استفاده کرد. آنها همچنین می‌توانند برای تامین برق در حین حرکت استفاده شوند، مانند زمانی که در حال کمپینگ یا مسافرت هستید.

ایمنی موتور برق

قبل از انتخاب یک موتور برق، مهم است که ملاحظات ایمنی مربوط به آن را درک کنید. مانند دودی که اگزوز تولید می‌کند، اگر مراقب نباشید، موتور برق‌ها می‌توانند منجر به مسمومیت با مونوکسید کربن شوند. باید دقت داشته باشید که هرگز موتور برق در فضاهای بسته کار نکند، زیرا آنها مانند اگزوز بوده که هیچ تفاوتی با ماشین شما ندارد و قطعا مسمومیت با CO برای هیچ کس خوب نیست.

انواع موتور برق

وقتی نوبت به انتخاب موتور برق می‌رسد، ابتدا باید نوع موتور برق مورد نظر خود را محدود کنید. موتور برق‌های قابل حمل، موتور برق‌های اینورتر و موتور برق‌های بنزینی و موتور برق گازی از انواع موتور برق است.

موتور برق قابل حمل

یک موتور برق قابل حمل، همانطور که از نام آن پیداست، موتور برق قابل حملی است که می‌توانید آن را با خود هر جایی ببرید. این موتور برق‌ها اغلب دارای چرخ هستند و به راحتی می‌توان آن‌ها را برای رساندن برق به همه جا حرکت داد. حتی مدل‌های کوچک‌تر ممکن است به جای چرخ‌ها، دستی باشند، که باعث می‌شود به راحتی آنها را بلند کرده و متحرک باشند. موتور برق‌های قابل حمل معمولاً با بنزین کار می‌کنند و نسبت به موتور بر‌ق‌های دیگر مقرون به صرفه‌تر هستند.

موتور برق اینورتر

موتور برق اینورتر شبیه یک موتور برق قابل حمل است زیرا کوچکتر بوده و حمل و نقل آن آسان تر است. اما موتور برق‌های اینورتر حتی سبک‌تر از موتور برقهای قابل حمل استاندارد هم هستند. آنها همچنین صدای کمتری هم دارند که می‌تواند آنها را برای طیف وسیع تری از فعالیت‌ها از جمله کمپینگ و سایر فعالیت‌ها مناسب کند.

موتور برق‌های اینورتر و موتور برق‌های قابل حمل استاندارد از نظر نوع برق تولیدی، میزان توانی که می‌توانند تولید کنند، قابلیت حمل، سطح نویز و قیمت آنها متفاوت است. موتور برق‌های اینورتر معمولاً گران‌تر بوده و توان کمتری تولید می‌کنند، اما قابل حمل‌تر، بی‌صداتر و بی‌خطرتر هستند.

موتور برق بنزینی و گازی

این نوع موتور برق موتور برق دائمی‌تری نسبت به موتور برق قابل حمل است. نوع بنزینی و گازی بزرگتر و به طور قابل توجهی گران‌تر است. به جای اینکه به راحتی حمل شود، به طور دائم در خانه یا محل کار شما نصب می‌شود. هنگامی‌که برق شما قطع می‌شود، موتور برق بنزینی یا گازی به طور خودکار روشن می‌شود تا به تامین برق ادامه دهد. همانطور که از اسمشان پیداست از بنزین و گاز تغذیه می‌کنند که سوخت اصلی آنها است.

قیمت موتور برق‌ها چقدر است؟

هزینه یک موتور برق می‌تواند از صدها تا میلیون‌ها تومان باشد که موتور برق‌های دیزلی گرانترین آنها هستند. در مورد موتور برق‌های قابل حمل، شما می‌توانید از چند صد هزار تومان تا میلیون‌ها تومان بپردازید. خبر خوب این است که خرید موتور برق کار سختی نبوده و شما می‌توانید آنها را در هر شرکت لوازم صنعتی از جمله شرکت آذر موتور پیدا کنید که تولید کننده و فروشنده انواع موتور برق است.

نکات خرید موتور برق

هنگام خرید موتور برق باید موارد زیادی را در نظر گرفت. در ادامه برخی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری نهایی کمک کند، صحبت خواهیم کرد.

قدرت مورد نیاز

یکی از مهمترین نکات هنگام انتخاب موتور برق، میزان تولید برق مورد نیاز شما است. احتمالاً می‌توانید با در نظر گرفتن اینکه از موتور برق برای چه کاری استفاده می‌کنید به این سؤال پاسخ دهید. موتور برق‌های قابل حمل برق کمتری تولید می‌کنند و ممکن است برای تامین انرژی چند چیز کوچک مناسب باشند. از طرف دیگر، یک موتور دیزلی می‌تواند کل خانه شما را تامین کند.

هنگام سنجش گزینه‌های مختلف موتور برق، باید در نظر بگیرید و محاسبه کنید که چه میزان قدرت برقی نیاز دارید. یک یخچال به حدود ۶۰۰ وات برق نیاز دارد، برای کسانی که در مناطق زمستانی هستند، یک بخاری قابل حمل ممکن است تا ۱۵۰۰ وات برق نیاز داشته باشد. دستگاه‌های کوچکی مانند تلفن‌های ما که شارژ می‌شوند فقط به ۱۰ وات برق نیاز دارند، بنابراین در مقایسه با وسایل بزرگی که باید آنها را در نظر بگیرید و اندازه‌گیری کنید که چه چیزی برای نیازهای شما مناسب است.

کاربری و نوع نیاز به برق

مهم نیست فقط به چه مقدار نیرو برای تولید موتور برق نیاز دارید، بلکه نکته مهم‌تر این است که برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد. انتخاب موتور برق برای برق رسانی به خانه شما در شرایط قطعی بسیار متفاوت از انتخاب یک موتور برق برای سفر کمپینگ است. همانطور که اشاره کردیم، موتور برق‌های بنزینی قابلیت این را دارند که به طور دائم در خانه شما نصب شوند و در هنگام قطع برق، برق ذخیره شده را برای شما آزاد کنند. از طرف دیگر یک موتور برق قابل حمل را می‌توان در حین حرکت با خود به هر جایی برد. برای حمل و نقل بیشتر می‌توانید موتور برق اینورتر را انتخاب کنید که سبک تر بوده و صدای کمتری ایجاد می‌کند.

نوع سوخت مصرفی

به طور کلی سه سوخت برای موتور برق وجود دارد. انتخاب‌های در دسترس شما به نوع موتور برق انتخابی و مدل آن بستگی دارد. در درجه اول بنزین است که اغلب برای سوخت موتور برق‌های قابل حمل استفاده می‌شود. پروپان را می‌توان برای سوخت موتور برق‌های گازی و موتور برق‌های قابل حمل استفاده کرد. در نهایت گاز طبیعی را می‌توان برای سوخت موتور برق‌های گازی و دیزلی استفاده کرد، اما برای موتور برق‌های قابل حمل سوخت گازی در دسترس نیست.

بودجه برای خرید موتور برق

موتور برقی که انتخاب می‌کنید در نهایت به بودجه شما نیز بستگی دارد. به یاد داشته باشید که موتور برق‌های دیزلی گران تر هستند، در حالی که موتور برق‌های قابل حمل عموماً مقرون به صرفه تر هستند.

دارا بودن ویژگی‌های دیگر

ویژگی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در یک موتور برق یافت کنید. قبل از انتخاب مدل مناسب برای خود، در نظر بگیرید که کدام ویژگی‌ها برای شما مهم هستند و نمی‌توانید بدون کدام یک زندگی کنید. در ادامه چند ویژگی وجود دارد که باید در موتور بر‌ق‌ها به آنها توجه کرد:

  • خاموش شدن خودکار: این ویژگی ایمنی بسیار کاربردی است زیرا موتور برق شما را به طور خودکار در صورت تشخیص سطح خطرناکی از تجمع گاز خاموش می‌کند. این ویژگی برای اطمینان از ایمنی شما و خانواده شما مهم است.
  • استارت برقی: به جای اینکه شما مجبور به استارت زدن موتور شوید، یک استارت الکتریکی فقط مستلزم فشار دادن یک دکمه برای روشن شدن موتور برق است.
  • راه اندازی خودکار: اگر موتور برق شما برای برق رسانی به خانه شما در زمان قطع برق در نظر گرفته شده است، ممکن است بخواهید به طور خودکار راه اندازی شود. اگر برق خانه شما قطع شود، به طور خودکار موتور برق روشن می‌شود.
  • گیج سوخت: وقتی موتور برق شما دارای سنجش سوخت است، می‌توانید به راحتی به آن نگاهی بیندازید تا ببینید چقدر بنزین یا پروپان باقی مانده است تا بدانید زمان سوخت گیری چه زمانی است.
  • پریزهای متعدد: داشتن چندین پریز در موتور برق قابل حمل به شما این امکان را می‌دهد که چندین آیتم یا لوازم خانگی را به برق وصل کنید و مصرف را پخش کنید تا فشار به یک پریز بیشتر نباشد.
  • خاموش شدن در صورت کم بودن روغن: این ویژگی با خاموش کردن خودکار موتور برق شما در صورت پایین آمدن روغن از سطح مشخصی، از آسیب محافظت می‌کند.