به دنبال حمله روز گذشته روسیه به منطقه بندر اودسا در اوکراین که واکنش‌های بسیاری را نیز به دنبال داشته است، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کانال تلگرامی‌اش اعلام کرد که موشک‌های روسیه روز گذشته پایگاه‌های نظامی اوکراین در این بندر را هدف قرار داده‌اند.

روسیه

تفریح کودکانه سردار ازمون در روسیه! +عکس

به گزارش راشاتودی، زاخاروا تاکید کرد که موشک‌های کالیبر روسی زیرساخت‌ها و تاسیسات نظامی در این منطقه را منهدم کردند و یک کشتی نظامی اوکراینی را به قعر آب‌های دریای سیاه فرستادند.

ارتش اوکراین روز گذشته مدعی شده بود که موشک‌های روسیه به زیرساخت‌های بندر اودسا اصابت کرده و این اقدام مسکو را تهدیدی برای توافق دو کشور برای از سر گیری صادرات غلات از اوکراین دانسته بود.

تهمینه میلانی به روسیه می‌رود!

ولودمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین نیز ادعا کرده بود که حمله به بندر اودسا نشان می‌دهد که روسیه به تعهدات خود بر اساس توافق امضا شده پایبند نیست.

وزیران دفاع روسیه و ترکیه و وزیر زیرساخت اوکراین قرارداد صادرات غلات با میانجیگیری سازمان ملل را عصر روز جمعه در استانبول امضا کردند. توافق صادرات غلات ۱۲۰ روزه بود که مقامات اوکراین وعده دادند طی ۱۰ روز شرایط را برای عملیاتی کردن آن فراهم سازند. 

براساس توافق شکل گرفته، کنترل بندرهای «اودسا»، «چرنومورسک» و «یوژنی» که محل صادرات غلات خواهند بود در اختیار طرف اوکراینی است.