اتحادیه اروپا در نظر دارد بخشی از منابع مالی بانک‌های روسی را برای تسهیل مبادلات در تجارت جهانی مواد غذایی و کودهای شیمیایی آزاد کند. خبرگزاری رویترز سه شنبه با استناد به پیش نویس سند اتحادیه اروپا این خبر را منتشر کرد. در ادامه گزارش  اتحادیه اروپا را مشاهده می نمایید.

اتحادیه اروپا

دست رد اتحادیه اروپا به درخواست برگزیتی انگلیس

اتحادیه اروپا همچنین قصد دارد، صادرات مواد غذایی از بنادر روسیه را که به دلیل تحریم‌ها متوقف شده بود، تسهیل کند. بر اساس پیش نویس سند اتحادیه اروپا منابع مالی مذکور پس از تعیین مقدار بودجه و هزینه خرید واردات یا حمل و نقل محصولات کشاورزی آزاد خواهد شد.

تلاش اتحادیه اروپا برای اجرای برجام

خبر منتشر شده درباره آزادسازی منابع مالی بانک‌های روسی در حالی بیان شده است که اتحادیه اروپا در نظر دارد تحریم‌های خود علیه اسبربانک (Sberbank) روسیه تشدید کند. یک منبع خبری در بروکسل به رویترز گفته است که قرار گرفتن این بانک در لیست سیاه اتحادیه اروپا مانع آزادسازی منابع مالی آن شده است.

پیتر سیجارتو وزیرخارجه و روابط اقتصادی مجارستان روز دوشنبه در بروکسل گفت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره اعمال بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه روسیه به توافق رسیدند که بر اساس آن تجارت طلا تحریم و محدودیت‌هایی علیه ۴۸ فرد و ۹ سازمان روسی اعمال خواهد شد.