شبکه گاز رسانی یکی از مهم ترین سیستم های ساختمان است که به دلیل نقش حساسی که در ساختمان ایفا می کند باید با بهترین وسایل نصب شود. این در حالی است که لوله که یکی از اصلی ترین اجزاء این سیستم است، در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود و در بسیاری از مواقع، زمانی که مصرف کننده برای خرید آن به بازار مراجعه می کند، نمی تواند به راحتی گزینه مد نظر خود را پیدا کند. از این رو، ما قصد داریم در ادامه به طور اختصاصی در مورد بهترین لوله گاز کشی صحبت کنیم و نحوه خرید این وسیله را به شما بیاموزیم. پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیش تر با این سازه آشنا شوید و بتوانید از قابلیت های آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

انواع سیستم های گاز رسانی ساختمان

اگر بخواهیم سیستم گاز رسانی ساختمان را تقسیم بندی کنیم به دو نوع سیستم می توانیم اشاره کنیم که عبارتند از:

·سیستم های روکار

برای نصب این لوله گالوانیزه استفاده می شود. توجه داشته باشید که لوله های گالوانیزه، به گونه ای طراحی شده اند که به یک دیگر پیچ می شوند و نیازی نیست آن ها را به یک دیگر جوش بدهیم.

·سیستم های زیر کار

سیستم دیگری که برای نصب لوله های گاز طراحی شده، سیستم زیر کار است. در این سیستم از لوله های مختلفی می توان استفاده کرد. اما همه این لوله ها را باید به وسیله جوشکاری برقی به یک دیگر متصل کنیم. البته، جوشکاری باید یکنواخت باشد و به صورت اصولی انجام شود.

۵

بهترین لوله گاز کشی 

در حال حاضر سه نوع لوله گاز، در بازار موجود است که عبارتند از:

·لوله های پلی اتیلن

یکی از بهترین لوله های گاز کشی، لوله های پلی اتیلن است که در برابر خوردگی و مواد شیمیایی بسیار مقاوم اند و کارایی خیلی خوبی دارند. اما با این وجود با قیمت بسیار مناسبی به بازار عرضه می شوند و انتخاب آن ها، می تواند هزینه نصب شبکه گاز رسانی یک ساختمان را به طور قابل ملاحظه ای کاهش بدهد.

·لوله های مسی

یک نوع دیگر از لوله هایی که برای نصب سیستم گاز کشی مورد استفاده قرار می گیرند لوله های مسی هستند. این لوله ها انعطاف پذیری خوبی دارند و بسیار مقاوم اند. اما از آن جایی که قیمت مس خیلی زیاد است، این لوله ها در حال حاضر، کاربرد زیادی در صنعت گاز رسانی ندارند.

·لوله های فولادی

آخرین نوع از لوله های گاز، لوله های فولادی هستند که دیواره آن ها بسیار ضخیم و سفت است. این لوله ها، کارایی بسیار خوبی دارند و به طور متوسط تا 50 سال عمر می کنند. اما هم وزن زیادی دارند هم هزینه خرید آن ها بسیار گران و سر سام آور است. به همین دلیل نیز خیلی طرفدار ندارند.

قیمت لوله های گاز رسانی

قیمت لوله های گاز رسانی به شاخصه های مختلفی بستگی دارد. از آن جایی که اکثر این شاخصه ها متغیر هستند و ثبات ندارند، این محصول در بازه های زمانی مختلف با قیمت های متفاوتی به بازار عرضه می شود. یعنی تا زمانی که مصرف کننده به بازار مراجعه نکند، نمی تواند قیمت آن را به طور دقیق محاسبه کند. از این رو، ما در این قسمت به برخی از این مؤلفه هایی که بر قیمت لوله های گاز تأثیر می گذارند، اشاره می کنیم. با آگاهی از عوامل زیر شما در حین خرید این وسیله راحت تر می توانید قیمت آن را محاسبه کنید. این مؤلفه ها عبارتند از:

·ابعاد لوله ها

یکی از مهم ترین معیار هایی که در حین محاسبه  های گاز مورد توجه قرار می گیرد، ابعاد آن ها است که مسلماً هر چه بیش تر باشد باید مصرف کننده پول بیش تری در ازای خرید آن بپردازد.

·جنس لوله ها

یکی دیگر از مؤلفه هایی که قیمت لوله های گاز را تحت شعاع قرار می دهد جنس این لوله ها است که در صورتی که از متریال های گران و کم یاب باشد لوله با قیمت بیش تری به فروش می رسد.

·ضخامت

مؤلفه دیگری که در حین تعیین قیمت لوله های گاز، در نظر گرفته می شود ضخامت این لوله ها است. البته بد نیست بدانید که معمولاً ضخامت لوله های گاز رسانی فلزی خیلی بیش تر از سایر لوله ها است. به همین دلیل هم است که معمولاً این لوله ها، با قیمت بسیار زیادی روانه بازار می شوند و خیلی گران هستند.

 

تذکر: برای خرید لوله صنعتی به مراکز معتبر مراجعه کنید. در این مراکز خواهید توانست از تجربه و مهارت کارشناسان این مراکز استفاده کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ضمن، زمانی که برای خرید این وسیله به بازار مراجعه می کنید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر نتوانید انتخاب درستی داشته باشید، بدون شک اتفاق های ناگواری در انتظار شما خواهد بود. همچنین خسارت های مالی و جانی وحشتناکی به شما وارد می شود.