اکثر دموکرات‌های آمریکا نمی‌خواهند جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مجددا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ جو بایدن نامزد شود. بر اساس این نظرسنجی، مجموعا ۶۴ درصد از رای دهندگان آمریکایی که خود را طرفدار حزب دموکرات می‌دانند، اعلام کرده اند که خواهان یک نامزد جدید در مبارزات انتخاباتی آتی در مقابل جو بایدن هستند. 

جو بایدن

نحوه تحصیل پسر ظریف و دختر فریدون در آمریکا/ چرا فرزندان مسئولان ایرانی با این محدودیت‌ها مواجه نیستند؟+ عکس

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۱۳ درصد از رای دهندگان آمریکایی معتقدند که این کشور در مسیر درستی قرار دارد.

در ماه ژوئن، کاخ سفید  تصمیم بایدن برای نامزدی مجدد در انتخابات سال ۲۰۲۴ را تایید کرد و نگرانی ها در خصوص سن رئیس جمهوری  آمریکا را رد کرد.

 کاخ سفید افزود که دولت بر مساله سن بایدن تمرکز ندارد و اولویت رئیس جمهوری این است که به نفع مردم آمریکا و بهبود زندگی آنها فعالیت کند.

این بیانیه پس از مقاله ای در نیویورک تایمز به نقل از دیوید اکسلرود، استراتژیست ارشد سابق در دولت باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا منتشر شد.

در این مقاله آمده بود اگر بایدن برای دومین دوره نامزد شود، سن او «مسئله مهمی خواهد بود».

کارین ژان پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید، این اظهارات را "شایعه و اشتباه " توصیف کرد.

به گزارش ایرنا از پولیتیکو، در حالی که تا انتخابات میان دوره ای کنگره تنها چند ماه زمان باقی است، منابع دموکرات در داخل و خارج از کاخ سفید اذعان دارند که یک راه ساده و جادویی برای حل انبوهی از مشکلات سیاسی از جمله موارد مرتبط با تورم بی سابقه، افزایش بهای بنزین و حکم اخیر دادگاه عالی آمریکا در ارتباط با حق سقط جنین وجود ندارد.

سخنرانی پامپئو درباره استراتژی جدید آمریکا درباره ایران/ 12 درخواست واشنگتن از ایران

در حالی که اوایل سال جاری، امید به کاهش برخی از این مشکلات وجود داشت، اکنون اعتماد به این مساله رو به کاهش است.

در واقع، شماری از سیاستمداران دموکرات برجسته معتقدند که دولت بایدن فاقد مدیریت موثر در پاسخگویی سریع به درخواست های جدید و چالش هایی است هر روز با آن سر و کار دارد.

دموکرات ها نگرانند که درنگ بایدن به شانس آنها در انتخابات میان دوره لطمه زند و همچنین این حس را برانگیزد که رئیس جمهوری قادر به نامزدی برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ نیست و این مساله باعث تقویت نظریه هایی شود مبنی بر اینکه وی پیرمردی است که برای این زمان مناسب نیست.

این ادعا در نشریه نیویورک تایمز نیز منتشر شد مبنی بر اینکه مقام های ارشد دموکرات، قانونگذاران و رای دهندگان عادی نسبت به شایستگی بایدن برای دور دوم انتخابات هشدار داده بودند. آنها همچنین نگرانند که از حرکت ایستادن بسیاری از برنامه های بایدن، سن وی و عدم تناسب وی برای مقابله با دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ به لنگری تبدیل شود که حزب دموکرات را غرق کند.

دموکرات ها اذعان دارند که برخی از چالش های پیشروی کاخ سفید تا حد زیادی خارج از محدوده اختیارات رئیس جمهوری است، اما می خواهند شاهد مبارزه بیشتری باشند.

بایدن بارها ادعا کرده است که مشکلات اقتصادی کنونی در آمریکا باید به گردن روسیه و عملیات ویژه مسکو در اوکراین انداخته شود.

با وجود تلاش های مستمر رئیس جمهوری آمریکا برای سلب مسئولیت، به وِیژه در مورد نرخ تورم، به نظر می رسد حتی متحدان وی نیز دلایل وی را قبول ندارند.

اگر بایدن در سال ۲۰۲۴ دوباره انتخاب شود، در زمان تحلیف خود در ژانویه ۲۰۲۵، ۸۲ ساله و در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد بود.