هم اکنون بازار ارزهای دیجیتال روزهای بسیار بی‌ثباتی را پشت سر می‌گذارد. همراه با روند نزولی قیمت‌ها در بازار، حجم معاملات اسپات بسیار کاهش پیدا کرده است.

با این حال، همراه با بلوغ صنعت ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر معاملات فیوچرز به‌صورت فزاینده‌ای در دسترس شمار بیشتری از معامله‌گران قرار گرفته و آمارها و ارقام معاملاتی در این بخش یک میزان تقاضای قوی را علیرغم رکود فعلی بازار نشان می‌دهند.

با استفاده از قراردادهای فیوچرز سرمایه‌گذاران می‌توانند در صورت انتظار از ادامه کاهش قیمت نیز موقعیت‌های معاملاتی باز کنند. بنابراین، فیوچرز تریدینگ یک جایگزین قانع کننده برای کسانی خواهد بود که از کاهش ارزش دارایی‌های خود در صورت نگه‌داری یا HODL ارزهای دیجیتال واهمه دارند.

اما بر طبق داده‌های کوینکس، بسیاری از سرمایه‌گذاران معمولی به برخی از مشتقات ارزهای دیجیتال مانند معاملات فیوچرز دسترسی مناسبی ندارند. مهم‌ترین دلیل این امر به نحوه ارائه خدمات فیوچرز توسط بسیاری از صرافی‌ها باز می‌گردد که اصولا برای کاربران حرفه‌ای طراحی شده‌اند.

وب‌سایت صرافی‌هایی که قراردادهای فیوچرز ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند، عموما بسیار پیچیده بوده و کاربری دشواری دارند و ریسک اشتباهات پر هزینه بر روی این پلتفرم‌ها بسیار بالا است. علاوه بر این، عدم ارائه هر گونه آموزش و دستورالعمل‌های معاملاتی توسط این وب‌سایت‌ها، راه‌ را برای کاربران تازه‌کار دشوار ساخته و تصورات نادرستی در رابطه با معاملات فیوچرز در آنان ایجاد می‌کند.

صرافی کوینکس با تکیه بر شعار «ساده‌سازی معاملات ارزهای دیجیتال» تلاش می‌کند تا تمامی مشکلات ذکر شده را بر طرف کند.

این پلفترم معاملاتی تلاش می‌کند تا با استفاده از آموزش‌های ساده و جامع هر گونه ابهام در رابطه با معاملات فیوچرز را برطرف کرده و استفاده از محصولات پیچیده حوزه ارزهای دیجیتال را تسهیل نماید. راهنما‌های ویدیویی همراه با دستورالعمل‌های مصور برای کاربران فراهم شده‌اند، علاوه بر این، سایت صرافی با یک طراحی بصری ساده و زیبا هر گونه شلوغی غیر ضروری را از میان برداشته و یک تجربه معاملاتی درجه یک را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نهایت یک تیم پشتیبانی از مشتری نیز همواره آماده به پاسخگویی برای هر گونه سوال باقی مانده است.

تیم کوینکس عنوان کرده است که : « با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال، بازار معاملات اسپات انرژی و اهمیت خود را از دست داده و بازار معاملات فیوچرز به یک منطقه برای رقابت شدید میان صرافی‌ها تبدیل شده است. در این رقابت کوینکس رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته و توانسته است با ارائه خدمات فیوچرز آسان و کارآمد، شمار زیادی از سرمایه‌گذاران نوظهور و تازه‌کار ارزهای دیجیتال را به خود جذب نماید».

یک حضور جهانی

داده‌های کوینکس نشان می‌دهند که این رویکرد کاربر پسند بسیار اثر بخش بوده است. امروزه وب‌سایت این صرافی از 16 زبان مهم دنیا پشتیبانی کرده و بیش از 3 میلیون کاربر فعال در 200 کشور مختلف جهان را به خود جذب کرده است.

کوینکس اذعان می‌کند که نرخ کارمزدهای معاملات این صرافی در بازار رقیبی ندارد. همچنین این صرافی علاوه بر اطلاعات دقیق در رابطه با موقعیت‌های معاملاتی به منظور کمک به کاربران جهت پیگری استراتژی‌های معاملاتی خود، یک تجزیه و تحلیل 180 روزه از سود و زیان نیز برای هر کدام از حساب‌های آنان ارائه می‌دهد.

ارائه گزینه‌های متعدد به مشتریان نیز اهمیت زیادی دارد. بر طبق گفته‌های کوینکس، این پلتفرم طیف گسترده‌ای از جفت‌های معاملاتی را پشتیبانی کرده و هم‌اکنون بیش از 100 نوع معاملات فیوچرز را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. کوینکس عنوان می‌کند که طیفی کاملی از ارزهای دیجیتال معتبر را برای معاملات فهرست کرده و به‌طور مداوم ارزهای با ارزش جدید را به این لیست اضافه خواهد کرد. به همین دلیل، از نظر شمار ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده، کوینکس در میان برترین صرافی‌های بازار قرار گرفته است.

کوینکس در طول دوره 5 ساله فعالیت خود از هیچ گونه نقض امنیتی رنج نبرده است،‌ این امر پس از چندین مورد هک گسترده در صرافی‌های دیگر، باعث آرامش خاطر کاربران این صرافی شده است.

کاهش واهمه و دلهره از بازار ارزهای دیجیتال

بنیان‌گذار و مدیر عامل صرافی کوینکس، هایپو یانگ اخیرا در یک رویداد پرسش و پاسخ گفته است که ارزهای دیجیتال هم اکنون به «بخشی جدایی ناپذیر» از دارایی‌های جهانی تبدیل شده‌اند. اما در حالی که بسیاری از سرمایه‌گذاران در رابطه با ارزهای دیجیتال کنجکاو بوده و تلاش می‌‌کنند به اطلاعات بیشتری در این رابطه دسترسی داشته باشند، یک تصور اشتباهی مبتنی بر تسلط گیک‌ها، رایانه بازها و کاربران حرفه‌ای بر این بازار وجود دارد.

او با بنیان‌گذاری یک صرافی که برای استفاده عموم کاربران طراحی شده است، استدلال می‌کند که همه افراد سزاوار دسترسی به این صنعت نوین هستند.

مدیر عامل صرافی کوینکس گفته است: « ما تلاش می‌کنیم تا تردید‌های کاربران در رابطه با ارزهای دیجیتال را مرتفع ساخته و تمامی موانع مالی را از میان برداریم. ما همچنین تلاش می‌کنیم تا به مردم اثبات کنیم که معاملات ارزهای دیجیتال یک میدان رقابت برابر بوده و کسب منفعت از امور مالی به هیچ وجه امتیازی ویژه برای گروه‌های خاصی از افراد نیست».

خدمت‌رسانی به عموم مردم نقشی کلیدی را در رابطه با کوینکس فیوچرز بازی کرده و تیم پشتیبانی کننده این صرافی همواره به‌منظور قابل دسترس ساختن مشتقات ارزهای دیجیتال برای عموم مردم، به نوآوری و بهبود خدمات متعهد بوده است.

۱۷