سبک شناسی یکی از مهم ترین عوامل برای کمک به بهتر شدن دکوراسیون است. در صورتی که سبک مورد نظر خانه را با توجه به سلیقه، علاقه شخصی، باید ها و نباید های دکوراسیون داخلی، متراژ خانه و فضا انتخاب کردید، به دنبال آن باشید تا اکثر آیتم هایی که آن دکوراسیون برای کامل تر شدن نیاز دارد تهیه کنید و به کار بگیرید. به همین علت است که سبک شناسی مهم و قابل توجه است.

کلاسیک و سنتی یکی از انواع سبک هایی است که برای کامل و زیبا تر شدن نیاز به رعایت اصولی دارند و بخش مهمی از این سبک ها مربوط به انتخاب درست مبلمان منزل است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با تفاوت بین سبک کلاسیک و سنتی آشنا کنیم.

تاریخچه پیدایش سبک سنتی و کلاسیک

سبک سنتی یکی از پر انرژی ‌ترین و جذاب ‌ترین سبک های معماری داخلی است که مربوط به گذشتگان ما است و ریشه در دوران باستان دارد. یکی از دلایل پر طرف دار بودن این سبک، انتقال آسان پیام به مخاطب بوده. حسی نوستالژیک برای مخاطبان در پی دارد و باعث می شود خاطرات شیرین گذشته را به یاد بیاورند.

اما در مورد اصول طراحی داخلی کلاسیک باید بگوییم که این سبک دکوراسیون داخلی یک سبک توسعه یافته قرن هجدهم و نوزدهم، با جزئیات و ریزه کاری های فراوان است که در ساختار مبلمان، وسایل روشنایی و اکسسوری ها یافت می شود. مبلمان و سایر وسایل به سبک کلاسیک حکاکی شده و منبت کاری شده هستند.

یک منزل با طراحی داخلی کلاسیک با نقش های گل دار، و با گل و گیاه و اشکال افسانه ای مزین شده است. نظم، تقارن و تناسب در این سبک حرف اول را می زند.

ترکیب رنگی سبک کلاسیک و سنتی

همان طور که گفته شد، بهتر است سبک منزل خود را بشناسید تا انتخاب رنگی درست و شیک داشته باشید. یکی از مهم ترین عوامل پیروی از یک سبک سنتی یا کلاسیک، رنگ مورد استفاده در دکوراسیون می باشد. تفاوت ترکیب رنگی بین این دو سبک به شدت زیاد است.

ترکیب رنگی سبک کلاسیک و سنتی

سبک دکوراسیون کلاسیک به گونه ای است که بیشتر در آن از انواع رنگ های ملایم، خنثی و شفاف استفاده شده است و تنوع زیادی ندارد. مبل کلاسیک آروا نمونه ای از این سبک است که تصویر آن را مطابق با توضیحات داده شده مشاهده می کنید. اما رنگ هایی که در دکوراسیون سنتی مورد استفاده قرار می گیرد به شدت متنوع و متضاد هستند.

طیف رنگی بسیار گسترده آن باعث شده تا از قرمز، سبز، آبی و زرد در یک طراحی دکوراسیون استفاده شود و نمایی زیبا و خاص را ایجاد کند.

اصلی ترین تفاوت های سبک کلاسیک و سنتی

تا اینجای مطلب چند تفاوت را بیان کردیم و به مقایسه میان این دو سبک پرداختیم اما حالا به اصلی ترین موارد می پردازیم:

سبک کلاسیک به شدت بر روی تزئینات، جزئیات و ارزش آیتم های مورد استفاده در آن تأکید دارد. این سبک در هر حالتی شکوه و ظرافت در خود را حفظ می کند. در ادامه به بررسی آیتم های مورد استفاده در این سبک زیبا را نام برده و بررسی می کنیم.

اصلی ترین تفاوت های سبک کلاسیک و سنتی

چوب بلوط و گیلاس

سرامیک و مرمر

روکش های طلایی و نقره ای

گچ بری ها و عناصر معماری که دوران باستان را به یاد می آورد

 

در سبک سنتی از خطوط و ساختارهای سبک کلاسیک استفاده می شود، اما ارائه کننده حس قوی تری نسبت به سبک کلاسیک است. در طراحی آن نسبت به سبک کلاسیک کمتر از عناصر مینیمال و سلطنتی استفاده شده است. در دکوراسیون منزل سنتی دیگر سنگ یا طرح سنگ مرمر و سرامیک دیده نمی شود.

تفاوت نور پردازی سبک کلاسیک با سنتی

 

تفاوت نور پردازی سبک کلاسیک با سنتی

تقریباً این دو سبک در نحوه نور پردازی هیچ تفاوتی ندارند. در هر دو محیط با توجه به معیار های تقارن و تعادل که مشخصه دکوراسیون کلاسیک و سنتی است. اما به طول کلی باید این نکته را در نظر بگیرید که نوری که در هر دو سبک انتخاب می کنید باید یکنواخت و متناسب باشد.

این نوع از نورها باعث می شوند تا مبلمان و سایر وسایل ظریف تر و با ارزش تر خود را نشان دهند.

نتیجه گیری تفاوت سبک کلاسیک و سنتی

تمامی این نکات را به یاد داشته باشید که در آخر دکوراسیونی زیبا همراه با اکسسوری ها، نور پردازی مناسب و حتی گل و گیاه جذاب مناسب با دکوراسیون انتخاب کنید. با رعایت چند اصل به راحتی می توانید دکوراسیون شیک و با شکوهی به سبک کلاسیک و سنتی داشته باشید. فقط کافی است سبک مورد علاقه خود را پیدا کنید.

مجموعه نوژن این امکان را به شما همراهان خوب می دهد تا بتوانید به راحتی تمامی محصولات را در سایت مجموعه مشاهده کنید و همچنین اطلاعاتی در مورد ویژگی هایشان مطالعه کنید. تمامی محصولات نوژن دارای 24 ماه ضمانت است.

 

 

مبینا رضائی – تیر 1401 / نوژن