با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیکی در زمینه‌های مالی و بانکداری، همچنان استفاده از چک یکی از مرسوم‌ترین روش‌های معاملاتی است. به دلیل شکل کلی اقتصاد ایران و همینطور نحوه کارکرد بازارها، بخصوص در شهری مانند تهران، روزانه چک‌های بسیار زیادی کشیده‌ می‌شوند و عاقبت تمام آن‌ها به خوشی ختم نخواهد شد.

بهترین وکیل  چک تهران کیست؟

چک چیست و یک وکیل چک چه ویژگی‌هایی دارد؟

چک نوشته‌ای است که در یک فرمت خاص نشان می‌دهد که مبلغی از حساب شما کسر و به حساب شخص دیگری واریز خواهد شد. به طور کلی چهار مدل چک در ایران داریم:

  • چک عادی
  • چک تایید شده
  • چک تضمین شده یا رمز دار
  • چک مسافرتی

عدم آگاهی به قوانین حوزه چک می تواند مشکلات جدی را برای صادر کننده آن داشته باشد و یا ممکن است که در آینده چکی دریافت کنید و در مورد نقد کردن آن با مشکل روبرو شوید. یک وکیل چک برگشتی می‌تواند در این خصوص نیز به شما کمک بسیر زیادی کند.

تمامی وکلا دروس مشترکی را برای به اتمام رساندن دوره آموزشی خود پشت سر گذاشته‌اند، ولی نکته ای که باعث ایجاد تمایز بین آن‌ها می‌شود، علاقه هر وکیل به یک حوزه خاص است. وکیل چک در راستای برطرف کردن مشکلات و همینطور پیگیری چک برگشتی حقوقی و کیفری در این حوزه به صورت تخصصی کار کرده و با انجام پرونده‌های مخصوص به این حوزه، توانایی خود را ارتقا بخشیده است.

یک وکیل در حوزه چک و مسائل مالی، به تمامی پیچ و خم‌های مسیر آشنا بوده و می‌داند کدام مشکل مربوط به چک را می‌توان از راه حقوقی و کدام یک را از راه کیفری حل نمود. تجربه زیاد این وکلا در این حوزه می تواند حتی از بروز مشکلاتی در آینده جلوگیری کند و با ارائه مشاوره‌های حقوقی در زمینه چک، دانش شما را بالاتر ببرد.

وظایف یک وکیل در حوزه چک چیست؟

در صورتی که در زمینه چک کشیدن و مسائل مربوط به آن دچار مشکل هستید، یک وکیل چک می‌تواند به خوبی شما را راهنمایی کند. از کمک این وکیل می‌توانید در راستای وصول مطالبات خود استفاده کنید. از آنجا که معمولا افراد سودجو از طریق چک اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، یک وکیل و کارشناس چک می‌تواند با تسلطی که بر قانون دارد، شما را راهنمایی کرده و طبق اصول حقوقی درست، پرونده شما را پیش می‌برد.

در مورد چک باید دقت داشت که حتی موارد نگارشی نیز می‌تواند بر رسمیت این سند مالی تاثیر بگذارد و بهتر است که از یک وکیل مخصوص در این حوزه کمک بگیرید تا تمامی موارد مربوطه را به شما گوشزد کند. از آنجا که ممکن است بعدا از یکی از برگه چک های شما سو استفاده شود، استفاده از یک وکیل چک برگشتی می‌تواند به شما در تنظیم یک دادخواست مستدل و شفاف کمک شایانی کرده و از بروز هرگونه اخاذی درین راستا جلوگیری کنید.

از دیگر وظایف یک وکیل در این حوزه، بررسی چک برگشتی حقوقی و کیفری است و در صورتی که در راستای وصول چک به مشکل برخوردید، می‌تواند با ارائه دادخواست تامین، برای شما تضمین قابل استنادی از دادگاه گرفته و حتی اگر طرف مقابل شما وجه کافی برای پرداخت نداشته باشد، این وکیل اقدامات مربوط به توقیف اموال صادر کننده چک را انجام خواهد داد.

 

روش‌های مطالبه وجه چک چیست؟

در صورتی که موعد نقد کردن چکی رسید ولی بعد از مراجعه به بانک متوجه شدید که حساب شخص مورد نظر خالی است، بهترین کار این است که خونسردی خود را حفظ کرده و بدون ایجاد بحث و دعوا، کار را به یک وکیل چک برگشتی حقوقی و کیفری با تجربه بسپارید. به طور کلی می‌توان از سه روش قانونی پول خود را پس بگیرید.

  1. شکایت کیفری

اگر چک مورد نظر شما در دسته چک‌های حقوقی قرار نگرفته باشد، می‌توانید شکایت کیفری انجام دهید. در این پروسه، دو بازه شش ماهه وجود دارد که با اقدام به موقع وکیل چک برگشتی شما، شکایت کیفری به موقع انجام خواهد شد.

  1. دادخواست حقوقی

در این روش شما به دنبال مجازات کردن فرد مورد نظر نبوده و تنها به دنبال دریافت وجه مورد نظر خود خواهید بود. اگر از یک وکیل کاربلد استفاده کنید، حتی می‌توانید مبلغی را به عنوان  خسارت دیرکرد از صادر کننده چک بگیرید.

  1. اجرای ثبت

هر برگ چک یک سند لازم الاجرا است و می‌توان از مراکز مربوطه درخواست مطالبه وجه کنید. وکیل شما در این زمینه تمام کارها را انجام می‌دهد و کافی است که چک در وجه بانک صادر شده باشد تا در یک بازه ده روزه یا اصل پول را دریافت کنید یا اینکه اموال شخص مورد نظر را توقیف کنید.

 

مزایای مراجعه به وکیل چک

یک وکیل به تمامی قوانین مربوط به چک آگاهی داشته و به این ترتیب سرعت رسیدگی به پرونده شما بیشتر شده و بهترین اقدامات مرتبط با پرونده شما انجام می‌گیرد. این وکیل متخصص درباره تمامی جنبه‌های دنیای چک، سفته و یا برات، اطلاعات لازم را داشته و تمامی مراحل قانونی را به ترتیب برای حل مشکلات شما طی خواهد کرد.

با وجود یک وکیل چک، دادخواست جلب صادر کننده، دادخواست ابطال لاشه چک و دادخواست توقیف اموال به سادگی انجام می‌شوند و دیگر لازم نیست نگران پیشرفت پرونده خود باشید و با کمترین خطا و هزینه،‌ کار شما با موفقیت به پایان خواهد رسید.

مزایای مراجعه به وکیل چک

بهترین وکیل چک در تهران

قانون چک تغییرات بزرگی داشته و حتی بازاری‌های تهران نیز دیگر به راحتی نمی‌توانند از تمامی قوانین جدید در رابطه با چک سر در بیاورند. به دلیل این پیچیدگی‌ها، وجود یک وکیل چک در کنار کسب و کار شما لازم است. موسسه حقوقی عدل ایرانیان در کلیه زمینه‌های حقوقی از جمله چک فعالیت می‌کند.

بنابراین می‌توانید برای بررسی یک پرونده حقوقی مربوط به چک برگشتی با شماره‌ تلفن 02147783 تماس گرفته و به سرعت یک جلسه مشاوره ترتیب دهید. این موسسه حقوقی پرونده‌های بسیاری در زمینه‌های متنوع داشته و سابقه روشن آن نشان دهنده مهارت و تجربه تیم وکلای عدل ایرانیان است.

از طرفی امکان برقراری جلسات آنلاین هم با وکلای مربوط به امور مالی و چک وجود داشته که در زمان و هزینه شما صرفه جویی بسیاری خواهد داشت.