بهترین نرم‌افزارهای CRM را بشناسید

دنیا در چند سال اخیر خیلی تغییر کرده و احتمالاً شما هم مجبور شده‌اید کسب‌وکارتان را با این تغییرات همسو کنید. این روزها با تحول ارتباطات، نیروهای فروش از مدل‌های کاری ترکیبی (حضوری و مجازی) استفاده می‌کنند و خیلی از مشتریان همچنان علاقه‌ای به تعاملات حضوری ندارند.

حالا که کانال‌های ارتباطی دیجیتال جایگزین کانال‌های سنتی شده‌اند و به نظر راه بازگشتی هم وجود ندارد، مطمئناً به سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیاز خواهید داشت. اما ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که CRM چیست ؟ CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است که وظیفه آن کنترل و مدیریت مشتریان از ابتدا تا انتهای فرایند فروش است.

اما بین اینهمه ابزار رایگان و غیر رایگان CRM، کدام نرم‌افزار CRM را باید انتخاب کنیم؟

برای شمایی که نرم افزار CRM را نمی‌شناسید...

نرم افزار CRM به کسب‌وکارها کمک می‌کند مخاطبین خود را ردیابی کرده و آن‌ها را در مسیر خرید و وفادار شدن پرورش دهند. نرم افزار CRM اطلاعات مشتریان را در یک دیتابیس واحد جمع‌آوری می‌کند و با یکپارچه‌سازی دسترسی به این اطلاعات از تمام بخش‌های شرکت، روابطی سازنده پدید می‌آورد.

در واقع می‌توان گفت سیستم CRM سفر مشتری از اولین تماس بازاریابی تا بستن معامله و تعاملات بعدی را مدیریت می‌کند.

قابلیت‌هایی مثل تنظیم رویداد بر اساس تقویم، تنظیم نوتیفیکیشن یا یادآور برای تماس‌ها و قرارها، اولویت‌بندی مشتری در قیف فروش و شناسایی خودکار فرصت‌های جدید فروش، از ویژگی‌های جالب و کاربردی این نرم‌افزار هستند.

سهولت استفاده، سرعت بالا در یادگیری، قابلیت سفارشی‌سازی و خودکارسازی، وجود قالب‌های مختلف برای ایمیل و گزارش‌نویسی، قابلیت ادغام با سایر نرم‌افزارها و بسیاری مزایای دیگر باعث شده نرم‌افزار CRM بین کسب‌وکارها از محبوبیت زیادی برخوردار باشد.

بهترین نرم افزارهای CRM مناسب کاربران ایرانی

ما در ادامه 10 مورد از بهترین نرم افزارهای CRM را معرفی کرده‌ایم تا شما بتوانید بر اساس نیازهای خود بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

HubSpot CRM  

HubSpot نامی آشنا و محبوب در عرصۀ خدمات بازاریابی درونگراست. این سایت به شرکت‌ها کمک می‌کند از طریق تولید و انتشار محتوا مخاطبان جدیدی جذب کنند.

شاید برایتان جالب باشد که HubSpot نرم افزار CRM مخصوص به خود را دارد که جزو بهترین گزینه‌های بازار است.

HubSpot CRM با تجربۀ کاربری بصری خود به شما کمک می‌کند در مسیر بازاریابی و فروش تجربه‌ای جذاب و لذتبخش داشته باشد. با توجه به خدمات ارائه شده، قیمت‌های مختلفی برای HubSpot CRM وجود دارد. تهیۀ پکیج ابتدایی HubSpot CRM برای هر کاربر 40 دلار هزینه دارد.

اطلاعات بیشتر : https://www.hubspot.com/products/crm

۱

نرم افزار CRM دیدار

نرم‌افزار CRM دیدار بهترین و جامع ترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در ایران است. به کمک CRM دیدار می‌توانید فرایندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروشتان را خیلی راحت مدیریت کنید. تمام پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود را به این نرم‌افزار بسپارید و وابستگی خود را به افراد کمتر کنید.

نرم افزار CRM دیدار نظم و سرعت در پیگیری‌ها را افزایش می‌دهد و با افزایش فروش تا 300 درصد به توسعۀ کسب و کار شما کمک زیادی می‌کند. تسلط به نرم افزار دیدار خیلی ساده است و شما با یک آموزش 9 دقیقه‌ای می‌توانید به آن مسلط شوید.

اطلاعات بیشتر : https://didar.me/

۲

Salesforce CRM

Salesforce یکی از قدیمی‌ترین نام‌ها در حوزۀ سیستم‌های CRM است و به عقیدۀ بسیاری از متخصصین بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای تیم‌های فروش محسوب می‌شود.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری Salesforce برای سه استراتژی بازاریابی، فروش و پشتیبانی مشتری به صورت جداگانه ارائه می‌شود. 

Salesforce تمام فرآیندهای کسب و کار شما را پوشش می‌دهد و برای ایجاد و پیگیری کمپین‌های بازاریابی ایمیلی قابلیت‌های جالبی ارائه می‌دهد.

 Salesforce شیوه‌های قیمت‌گذاری زیادی دارد. گزینۀ Essential CRM برای کسب‌وکارهای کوچک 25 دلار و طرح CRM حرفه‌ای یا Professional CRM که برای کسب‌وکارهای بزرگ‌تر مناسب است، 75 دلار قیمت دارد.

اطلاعات بیشتر : https://www.salesforce.com/crm/

 

Pipedrive CRM

Pipedrive یک پلتفرم CRM است که از طریق مدیریت ارتباط با مشتری در قیف فروش، بر افزایش فروش و درآمد تمرکز دارد.

درست مثل دیگر گزینه‌های این لیست، Pipedrive هم به شما کمک می‌کند ارتباطات خود با مشتریان را پیگیری کرده و از این طریق سطوح بالایی از رضایت مشتری خلق کنید.

در این نرم افزار می‌توانید کارهای تکراری را به راحتی اتوماتیک کنید و از طریق پلتفرم بصری Pipedrive بر فعالیت‌های فروش نظارت داشته باشید. Pipedrive اپلیکیشن آیفون و اندروید هم دارد و از نظر سهولت استفاده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 4 طرح قیمت‌گذاری برای Pipedrive وجود دارد که از 14.90 دلار شروع می‌شود.

اطلاعات بیشتر : https://www.pipedrive.com/

 

Freshsales CRM

Freshsales یکی از بهترین نرم‌افزارهای CRM است که به استفادۀ درست از قابلیت‌های هوش مصنوعی معروف است. داده‌های واضح مربوط به مشتری و ذکر نکات کاربردی در مورد نحوۀ مدیریت تعاملات از ویژگی‌های جالب این نرم‌افزار است.

Freshsales با سایر محصولات برند Freshworks مثل Freshmarketer که دارای ویژگی چت‌بات است کار می‌کند و از این طریق سعی دارد قابلیت‌های متنوعی به کاربران خود ارائه دهد. Freshsales 5 طرح قیمت‌گذاری دارد که ارزان‌ترین آن‌ها 12 دلار است.

اطلاعات بیشتر : https://www.freshworks.com/crm/sales/

 

Microsoft Dynamics 365

Dynamics 365 یک نرم افزار CRM یکپارچه و عالی است که مجموعۀ بی‌نظیری از ابزارهای ارتباط با مشتری را در خود دارد. این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند مشتریان خود را به خوبی بشناسند و ویژگی‌های جمعیت‌شناسی آن‌ها به شکل عمیقی درک کنند.

جالب اینجاست که Dynamics 365 ابزارهایی برای آموزش مربیان و نمایندگان فروش و بهبود عملکرد آن‌ها دارد. پیش‌بینی فروش و مشاهدۀ سفر مشتری در این محصول Microsoft به راحتی هرچه تمام‌تر قابل اجراست.  قیمت‌های این پلتفرم از 20 دلار شروع می‌شود. 

اطلاعات بیشتر : https://dynamics.microsoft.com/en-us/

 

Mailchimp CRM

خیلی از متخصصین معتقدند Mailchimp بهترین ابزار CRM برای مدیریت کمپین‌های بازاریابی است.

وقتی صحبت از مدیریت بازاریابی به میان می‌آید، Mailchimp این امکان را به شما می‌دهد که کمپین‌های ایمیلی، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و مقالات سایت خود را به خوبی مدیریت کنید. در ضمن، ابزارهای جالبی برای مدیریت و بهبود صفحات فرود ارائه می‌دهد.

ابزارهایی مانند تست A/B کمپین‌ها و راه‌اندازی خودکار نظرسنجی مشتریان از قابلیت‌های دیگر Mailchimp است. 3 طرح قیمت گذاری برای Mailchimp وجود دارد که ارزان‌ترین آن‌ها 9.99 دلار است.

اطلاعات بیشتر : https://mailchimp.com/features/crm/

 

Zoho CRM

Zoho یک نرم افزار CRM مبتنی بر ابر است که عمدتاً برای اهداف فروش استفاده می‌شود. تمرکز اصلی نرم افزار Zoho بر جذب سرنخ و قیف فروش است.

اینجا می‌توانید حواستان را جمع مشتریان کنید و آن‌ها را در کانال‌های ارتباطی مختلف ردیابی کنید.

به محض اینکه سرنخ جدیدی با کسب و کار شما ارتباط برقرار کند، نوتیفیکیشن‌ها و هشدارهای Zoho شما را باخبر خواهند کرد. Zoho CRM چهار طرح قیمت گذاری دارد که نسخۀ استاندارد آن برای هر کاربر 12 دلار آب می‌خورد.

اطلاعات بیشتر : https://www.zoho.com/crm/

۳

Apptivo CRM

Apptivo یکی از بهترین نرم افزارهای CRM برای اتوماسیون گردش کار است.

ابزارهای اتوماسیون Apptivo می‌توانند وارد کردن داده‌های روزانه و سایر کارهای تکراری شما را به عهده بگیرند. البته این پلتفرم در مدیریت ارتباط با مشتری و برنامه‌ریزی فروش هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

Apptivo دارای قابلیت یکپارچه‌سازی ایمیل با نرم‌افزارهایی مثل Gmail است و قالب‌های ایمیلی بی‌نظیری دارد. 

هزینه هر کاربر برای تهیۀ Apptivo Premium از 8 دلار شروع می‌شود. در ضمن، یک نسخه رایگان از Apptivo با امکانات محدود در دسترس است.

اطلاعات بیشتر : https://www.apptivo.com/

 

Insightly

بسیاری عقیده دارند Insightly  برترین نرم افزار CRM برای تجزیه و تحلیل و گزارش‌دهی است. ابزارهای مدیریت پروژه‌ای که در این پلتفرم لحاظ شده، برای مشاغل متوسط ​​تا بزرگ مناسب هستند.

Insightly به انتخاب شما یک تصویر کلی یا جزئی از مشتریان ارائه می‌دهد تا بتوانید در حوزۀ فروش، بازاریابی و مدیریت پروژه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشید.

اطلاعات بیشتر : https://www.insightly.com/

 

Keap Infusionsoft  

Keap Infusionsoft یک نرم افزار عالی برای مدیریت ارتباط با مشتری است که می‌توانید Gmail یا Outlook خود را به آن متصل کنید و همه چیز را تحت نظر داشته باشید.

اینجا قالب‌های ایمیل مارکتینگ خوبی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را شخصی‌سازی کرده و به شکل خودکار ارسال کنید.

Keap Infusionsoft یک داشبورد چشم‌نواز برای مدیریت سرنخ دارد که به تیم فروش شما کمک می‌کند همیشه حواسشان به تجربۀ مشتری باشد. Keap Infusionsoft یک پلتفرم گران‌قیمت است و تهیۀ آن 129 دلار آب می‌خورد.

اطلاعات بیشتر : https://keap.com/