خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه با انتشار این خبر، از تمایل فرانسه برای بازگشت نفت ایران و ونزوئلا به بازارهای جهانی خبر داد. دفتر "امانوئل مکرون" در این زمینه اعلام کرد: فرانسه از تولیدکنندگان نفت می‌خواهد که تولید خود را با حجم "استثنایی" افزایش دهند.

نفت ایران

ترامپ به قهرمانی فرانسه واکنش نشان داد+عکس

لو فیگارو نیز در این باره با اشاره به اظهارات رئیس جمهور فرانسه، به نقل از مکرون نوشت: "اکنون مذاکره درباره پرونده هسته‌ای ایران در زمینه مسائل هسته‌ای کامل شده اما در رابطه با موضوع تحریم‌های آمریکا مرتبط با تروریسم تکمیل نشده است".

رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد: "پس گره‌ای وجود دارد که در صورت لزوم باید باز شود تا نفت ایران دوباره به بازارها بازگردانده شود". همچنین نفت ونزوئلا نیز باید به بازارها بازگردد.

روز گذشته نیز مکرون در حاشیه اجلاس گروه هفت در آلمان، اعلام کرد که فرانسه طرفدار تعیین "حداکثر قیمت نفت" در سطح "کشورهای تولیدکننده" است.

واکنش روزنامه لوموند فرانسه به درگذشت کیارستمی/عکس

رئیس جمهور فرانسه هدف از پیشنهاد این طرح را مقابله با افزایش قیمت‌ها ناشی از جنگ در اوکراین اعلام کرده است.

این اظهارات ۲ روز پس از اظهارات جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سفر به تهران مبنی بر ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران، مطرح شده است.

منابع آگاه در وزارت خارجه قطر مدعی شدند که قرار است دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ایران برای احیای توافق برجام در دوحه برگزار شود.

تحلیل‌گران معتقدند که ادامه عملیات نظامی روسیه در اوکراین، قیمت سوخت‌های فسیلی از جمله نفت را در بازارهای جهانی افزایش داده و این موضوع چالش‌های جدی برای کشورهای غربی ایجاد کرده است و حال با تشدید تحریم‌ها علیه مسکو، کشورهای اروپایی به دنبال جایگزین دیگری در بازارهای نفتی هستند.

دیدار عروس و پسر داریوش ارجمند با لویی در فرانسه+عکس