شاید اولین چیزی که با شنیدن تابستان به ذهن شما برسید، تعطیلی و سفر است. در این فصل با توجه به اینکه مدارس تعطیل می باشند، فرصت مناسبی است تا خانواده ها به سفری چند روزه بروند. به همین دلیل مسافران زیادی در این فصل به شهرهای مختلف سفر می کنند که باعث افزایش تقاضا برای سفر و متعاقبا افزایش هزینه های سفر می شود. با این وجود می توان با چندین روش، سفری ارزان را در تابستان تجربه کرد.

قدم اول در سفر ارزان در تابستان، انتخاب مقصد مناسب می باشد. معمولا مسافران در این فصل بیشتر به شهرهای غربی و یا شمالی که هوای مطبوعی دارند می روند. بهتر است شهری را انتخاب کنید که در بخش های جنوبی  یا جنوب شرقی کشور باشد. زیرا مسافران کمتری به این شهرها رفته و طبیعتا هزینه های آن کاهش می یابد.

قدم دوم در سفر ارزان در تابستان انتخاب وسیله نقلیه مناسب است. اینکه با چه وسیله ای به سفر بروید به شهر مقصد، تعداد نفرات و بودجه شما بستگی دارد. برای برخی مقاصد مانند جزیره کیش یا قشم بهتر است از هواپیما استفاده کنید، زیرا باید هزینه زیادی برای انتقال خودرو در مسیر دریایی به کیش بپردازید. البته در تابستان مسافران کمتری به کیش می روند و هزینه سفر برای برخی شناسه های نرخی بلیط هواپیما پایین تر است. البته سفر با خودروی شخصی برای شهرهای نزدیک مناسب تر می باشد.

1

ارزانترین مقاصد داخلی در فصل تابستان

همانطور که در بالا ذکر شد، انتخاب مقصد مناسب، مهم ترین نکته در سفر ارزان در تابستان می باشد. در ادامه مهم ترین مقاصد برای سفر ارزان معرفی شده است.

جزیره کیش، از ارزان ترین مقاصد سفر در تابستان

جزیره کیش در جنوبی ترین قسمت ایران قرار گرفته و جزء جزایر زیبا، مدرن و به روز ایران می باشد. آب و هوای گرم این جزیره به ویژه در فصل تابستان از نکات منفی آن است. اما برخی از این نکته بهترین استفاده را کرده و تابستان را برای سفری ارزان انتخاب می کنند. با وجود گرمای هوا در این فصل، اما ماه شهریور نسبت به ماه های دیگر دمای پایین تری داشته که زمان مناسب تری برای سفر به کیش است.

به دلیل تقاضای سفر کمتر در این فصل، هزینه خدمات گردشگری، هزینه رزرو هتل و همچنین قیمت بلیط هواپیما در تابستان در مسیرهای منتهی به این جزیره کاهش می یابد. با بررسی قیمت ها در تابستان های گذشته می توان کاهش هزینه های بلیط هواپیما و خدمات رزرو هتل تا 50 درصد را مشاهده کرد. علاوه بر این جشنواره تابستانی کیش در این فصل برگزار شده که در آن مراسم های زیادی برگزار می شود. طی این مراسم تخفیف های زیادی در مراکز تفریحی و خرید برای مسافران عرضه می شود.

2

جزیره قشم؛ جزیره ای ارزان برای سفر در تابستان

جزیره قشم یکی از بزرگترین جزایر جنوبی بوده که دیدنی های خاص خود را دارد. جزیره قشم به سواحل و جاذبه های طبیعی بکر و مراکز خرید ارزان معروف است. آب و هوای این جزیره باعث شده است که بیشتر افراد در فصل های پاییز و زمستان به قشم سفر کنند. برخلاف جزیره کیش، مسافران می توانند در سواحل مختلف این جزیره در دریا شنا کند و ممنوعیتی در این رابطه وجود ندارد.

میزان سفر در فصل تابستان به این جزیره نسبت به فصل های دیگر کمتر است و همین مورد دلیلی بر انتخاب جزیره قشم برای سفری ارزان می  باشد. در فصل تابستان، هزینه های مربوط به استفاده از هواپیما و رزرو هتل کاهش پیدا می کند. علاوه بر این در مراکز خرید و مراکز تفریحی این جزیره نیز تخفیف های زیادی برای گردشگران ارائه می شود تا مسافران بیشتری را به قشم بکشانند.

شهر شیراز، گزینه ای مناسب برای سفر ارزان در تابستان

شهر زیبای شیراز با زیبایی های بی بدیل خود، در اکثر فصل ها مسافران زیادی را به سوی خود جذب می کند. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده است که بهترین فصل سفر به شیراز، بهار و پاییز باشد. اما در صورتی که می خواهید تابستان را به این شهر بروید، گزینه خوبی انتخاب کرده اید. مکان های دیدنی متنوع در شیراز نیاز به سفری چندین روزه دارد تا بتوانید از همه آن ها بازدید کنید.

3

سفر در فصل تابستان به شیراز، علاوه بر داشتن زمان کافی برای بازدید از جاذبه های گردشگری مختلف، زمان مناسبی برای کاهش هزینه های سفر می باشد. نزدیکی شهر شیراز به نوار جنوبی کشور و به دریا، بر آب و هوای آن تاثیر گذاشته و باعث شده است که هوای آن در فصل تابستان، گرم و شرجی باشد. همین موضوع، باعث کاهش تقاضای سفر به شیراز می شود و فرصت مناسبی برای استفاده از هزینه های کمتر هتل و هواپیما در شیراز است.

شهر یزد، سفر به مرکز ایران در تابستان

شهر یزد، به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران که در مرکز ایران قرار گرفته است. نشان به این نشان که ساعت مارکار یزد در مرکز ایران قرار دارد. بناهای تاریخی متعدد، امامزاده های متنوع و باغ های سرسبز در دل کویر، این شهر را به یکی از شهرهای پر طرفدار بین گردشگران مبدل ساخته است.

شهر یزد جزء شهرهای کویری ایران بوده که آب و هوای گرم آن باعث شده است که در طول تابستان مسافران کمتری به این شهر سفر کنند. اما با یک برنامه ریزی مناسب می توان ضمن سفر ارزان به این شهر، از مکان های دیدنی آن در غروب و یا شب بازدید کرد. علاوه بر این وجود باغ های متعدد مانند باغ دولت آباد لذت بازدید از این شهر را در طول تابستان افزایش داده است.

4

ارزان ترین کشور برای سفر در فصل تابستان

  سفر در فصل تابستان به شهرهای داخلی محدود نمی شود و برخی مسافران این فرصت را غنیمت شمرده و به کشورهای خارجی سفر می کنند. اما هزینه سفر به کشورهای خارجی معمولا بر حسب دلار بوده و قیمت بالای آن، بسیاری از افراد را از سفر به کشورهای دیگر منصرف می کند. با این وجود برخی شهرها وجود دارند که هزینه سفر به آن در فصل تابستان نسبت به سایر ایام پایین تر است.

مهم ترین بخش هزینه های سفر به کشورهای خارجی را، هزینه های هواپیما و هتل در بر می گیرد. بهترین روش برای کاهش هزینه ها، رزرو بلیط هواپیمای چارتری در فصل تابستان می باشد. همچنین سعی کنید به کشورهایی سفر کنید که بتوانید از هتل ها یا اقامتگاه های ارزان استفاده کنید. علاوه بر این فاصله کشور مقصد با ایران نیز در تعیین قیمت نهایی تاثیرگذار است. سعی کنید در سفر به کشوری دیگر از ایرلاین های داخلی استفاده کنید تا هزینه بلیط را به صورت ریال پرداخت کنید.

هندوستان، ارزان ترین کشور برای سفر

یکی از کشورهایی که گزینه مناسبی برای سفر در تابستان می باشد، کشور هندوستان می باشد. آداب و رسوم آشنا برای مردم ایران، وجود آثار تاریخی باشکوه و جاذبه های گردشگری متعدد، این کشور را به گزینه مناسبی برای سفر در تابستان مبدل کرده است. با توجه به وضعیت اقتصادی متفاوت مردم هند، این کشور دارای تنوع بیشتری در خدمات گردشگری از هتل های ارزان تا سیستم حمل و نقل ارزان می باشد.

5

ترکیه؛ کشوری ارزان و نزدیک

یکی دیگر از نکات سفر ارزان خارجی در طول تابستان، انتخاب کشورهای نزدیک و همسایه می باشد تا هزینه رفت و آمد کمتر شود. همچنین برای سفر به کشوری مانند ترکیه نیازی به دریافت ویزای توریستی نیست که هزینه های ویزا را از دوش مسافران بر می دارد و تنها با پاسپورت می توان به این کشور سفر کرد. یکی از مزیت های سفر به ترکیه، امکان استفاده از مسیرهای زمینی مانند اتوبوس و قطار است.