صرافی کوکوین جایگزین صرافی بایننس شده است. این صرافی در مدت فعالیت کوتاه توانست در رده‌بندی سایت کوین مارکت کپ جزو ده صرافی برتر خود را جای دهد. صرافی کوکوین بر اساس حجم معاملات، نقدینگی، ترافیک شبکه و امنیت در این سایت رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است. در زمان نگارش این متن، رتبه صرافی کوکوین در کوین مارکت کپ چهار است. این صرافی، در حال حاضر، در بیش از 207 کشور جهان، بیش از هشت میلیون کاربر دارد و جزو ده صرافی برتر جهانی از لحاظ حجم معاملات قرار گرفته است.

معرفی صرافی کوکوین

یکی از صرافی‌های رمز ارز در دنیا صرافی کوکوین است. این صرافی کار خود را در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. کوکوین در این سال‌ها به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های تبادل ارزهای دیجیتال در دنیا مبدل شده و شما در صرافی کوکوین امکان مبادله تعداد بسیار زیادی از رمز ارز‌ها را خواهید داشت.

30

صرافی کوکوین یکی از صرافی‌های رمز ارزهای دیجیتال است که از امنیت خوبی برخوردار بوده و تاکنون مشکلی برای این صرافی به وجود نیامده است. این صرافی از از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند تا امنیت کاربران خود را بالا ببرد. از به کارگیری انواع تنظیمات تأیید حساب گرفته، تا استفاده از کد دو عاملی برای انجام تراکنش‌های کاربران همگی برای بالا بردن و ارتقا حساب مشتریان استفاده شده است.

مدتی پیش صرافی بایننس اعلام کرد که فرآیند احراز هویت خود را اجباری می‌کند. از آنجا که ایرانیان نمی‌توانستند در این صرافی احراز هویت کنند و به تبع آن نمی‌توانستند معاملات‌شان را انجام دهند، به همین سبب این صرافی را ترک کردند. در آن مقطع صرافی‌های خارجی دیگری نیز وجود داشتند که با کاربران ایرانی کار می‌کردند، اما متأسفانه به مرور زمان آن‌ها نیز همکاری خود با ایرانیان را قطع نموده و کاربران را مجبور به ترک صرافی‌شان کردند.

در انتخاب صرافی، امنیت را در اولویت قرار دهید. از آنجایی که رمز ارزها به صورت دیجیتالی هستند و امکان نگهداری آن‌ها به صورت فیزیکی وجود ندارد، همیشه در معرض خطر حمله هکر‌ها و افراد سودجو قرار خواهند داشت.

دو صرافی بزرگ کوکوین و کوینکس، بدون هیچ توجهی به عمکرد صرافی‌هایی مانند صرافی بایننس همچنان به ارائه خدمات خود ادامه دادند. صرافی کوکوین تا به حال هیچ‌گونه محدودیتی برای ایرانیان اعمال نکرده است و کسانی که نمی‌توانستند احراز هویت کنند به این صرافی جذب شدند شما نیز می‌توانید به آسانی در این صرافی ثبت نام کرده و به انجام معاملات خود بپردازید.

امکان احراز هویت در صرافی کوکوین برای ایرانیان وجود ندارد. شما باید بدون انجام احراز هویت مقدار معینی از حسابتان را به طور روزانه برداشت کرده و ریسک در خرید و فروش‌هایتان را کاهش دهید. فرآیند احراز هویت در صرافی بایننس عملاً امکان فعالیت مشتریان ایرانی را مختل کرده بود. به همین دلیل یکی از مزایای صرافی کوکوین این است که برای ورود به آن نیازی به احراز هویت ندارید و از هر کشوری که بخواهید می‌توانید وارد وبسایت این صرافی شود و در این وبسایت نیازی به آی پی ثابت ندارید. البته توجه داشته باشید که این تغییر آی پی همیشه به نفع شما نخواهد بود. ریسک نکنید و جانب احتیاط‌ را رعایت کنید و با آی پی ثابت در صرافی‌های خارجی فعالیت کنید، زیرا این کار خطرناک است و ممکن است سرمایه شما از بین برود. برای مشاهده جزئیات و مقدار برداشت، پیشنهاد می‌کنیم صفحه بررسی صرافی کوکوین را مطالعه کنید.

31

در ادامه این مطلب به طور خلاصه به معرفی این صرافی، و آموزش خرید و فروش در آن می‌پردازیم.

دلایل انتخاب صرافی کوکوین چیست؟

صرافی کوکوین از جمله پلتفرم‌هایی است که محدودیت‌های بین‌المللی را دور زده است. در واقع شما بدون انجام احراز هویت، امکان فعالیت در این صرافی را داشته و می‌توانید از تمامی خدمات آن استفاده کنید. این امر باعث شده است که بسیاری از معامله‌گران ایرانی این صرافی را برای فعالیت خود انتخاب نمایند.

یکی از مشکلات استفاده از صرافی‌های خارجی، تحریم‌های بین‌المللی موجود برای کاربران ایرانی است. به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی ضد کاربران ایرانی، عملاً امکان فعالیت در بسیاری از صرافی‌های بین‌المللی برای آنها وجود نخواهد داشت. متأسفانه با اجباری شدن این محدودیت‌ها برای کاربران ایرانی موجب شده است تا آنها از دریافت خدمات و امکانات صرافی‌های خارجی بی‌نصیب بمانند. در حال حاضر تعداد صرافی‌هایی که به ایرانیان خدمات رسانی می‌کنند بسیار محدود است.

چرا از صرافی‌های داخل ایران استفاده نکنیم؟ سؤال خوبی است. در پاسخ به این سؤال باید گفت که صرافی‌های داخلی هنوز در ابتدای راه هستند و تعداد توکن‌هایی که عرضه می‌کنند بسیار پایین‌تر از صرافی‌های خارجی حال حاضر دنیا است. بنابراین منطقی است که در حال حاضر و تا پیشرفت پلتفرم‌های داخلی در ایران، کاربران به استفاده از نمونه‎های خارجی راغب باشند.

احراز هویت در این صرافی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، صرافی کوکوین به واسطه نبود نیاز به احراز هویت، می‌تواند گزینه خوبی برای فعالیت ایرانیان باشد. اما در هر حال امکان ارسال مدارک و استفاده از تمامی امکانات صرافی کوکوین برای ایرانیان وجود نخواهد داشت. انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال مناسب می‌تواند به طور مستقیم در سود و ضرر ما نقش اساسی ایفا کند. لیست صرافی‌های خارجی که به ایرانیان خدمات می‌دهند مشاهده و بررسی نمایید تا بتوانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم که صفحه بررسی صرافی ارز‌های دیجیتال را مشاهده کنید.

جالب است بدانید که تنها کاربران ایرانی نیستند که اجازه احراز هویت در صرافی کوکوین را ندارند. برخی از کشور‌های دیگر هم برای فعالیت در این صرافی و دیگر صرافی‌های بین‌المللی محدودیت‌هایی دارند.

32

کشورهای مجاز برای صرافی کوکوین

بهتر است بدانید که کاربران کدام کشورهای مهم دنیا اجازه فعالیت در این صرافی را ندارند. اگر به صفحه توضیحات صرافی کوکوین مراجعه کنید، لیست این کشورها را مشاهده خواهید کرد. اما برخی کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، کوبا، ایالت کبک کشور کانادا، سنگاپور، سوریه، ایران، کره شمالی و سودان اجازه ثبت نام و فعالیت در این صرافی را خواهند داشت، اما اجازه احراز هویت در آن را ندارند.

نکته‌ مهم اینجاست که در حال حاضر هیچ‌گونه ریسکی متوجه سرمایه‌گذاران ایرانی نیست، و آنها به راحتی می‌توانند خرید و فروش ارز‌های دیجیتال خود را در این صرافی انجام دهند. البته ممکن است در آینده این صرافی‌ها نیز مانند صرافی بایننس، محدودیت‌هایی برای فعالیت کاربران خود اعمال کنند. اما در حال حاضر گزینه مناسبی برای انجام معاملات هستند. برای مشاهده لیست تمام صرافی‌های ارز دیجیتال مناسب‌تان، می‌توانید صفحه صرافی‌های ارز دیجیتال را قبلاً به آن اشاره شد مشاهده نمایید.

در حال حاضر احراز هویت در صرافی کوکوین اجباری نخواهد بود. همین مسئله باعث شده تا این صرافی در میان کاربران ایرانی بسیار محبوب شود. نکته‌ای هم که قبلاً عرض شد این است که، فعالیت در صرافی کوکوین برای ایرانیان مجاز است، اما انجام احراز هویت در آن با مدارک ایرانی امکان‌پذیر نیست. زیرا صرافی کوکوین هم مانند دیگر صرافی‌ها مدارک کاربران ایرانی را نمی‌پذیرد.

در صرافی بایننس امکان برداشت روزانه تا دو بیت کوین بدون انجام احراز هویت وجود داشت. با سخت‌گیری سازمان‌های نظارتی این مبلغ را به ۰۶/۰ بیت کوین در روز کاهش داده شد و عملاً کار را برای صرافی‌ها و کاربران‌شان سخت کرد. در نهایت هم برداشت به هر میزان حذف شده و احراز هویت اجباری شد. اما همانطور که می‌دانید در صرافی کوکوین شرایط فرق می‌کند. قبلاً در این صرافی امکان برداشت روزانه تا ۱۰ بیت کوین امکان‌پذیر بود، اما اکنون مدتی است که این سقف کاهش یافته و به یک بیت کوین در روز رسیده است. کاربران ایرانی می‌توانند بدون محدودیت روزانه تا سقف یک بیت کوین از این صرافی، بدون انجام فرآیند احراز هویت برداشت کنند البته این اعداد متغیر خواهند بود و تا زمانی که سازمان‌های نظارتی سنگ‌اندازی نکنند ادامه خواهد داشت.

استفاده از پلتفرم کوکوین در دستگاه‌های دیجیتال

در این بخش آموزش و نحوه انجام معامله در صرافی کوکوین را خواهیم داشت. پس از اینکه مراحل ثبت‌نام را پشت سر گذاشتید، ابتدا لازم است است که رمز ترید خود را از بخش امنیت صرافی فعال نمایید. اگر طریقه ثبت نام، فعال کردن رمز ترید و یا کلیه گزینه‌های امنیتی را نمی‌دانید، پیشنهاد می‌کنیم از سایت‌های معتبر استفاده کنید.

۱. پس از ورود به صرافی کوکوین از منوی بالا گزینه Markets را انتخاب کنید. نحوه ورود به سایت صرافی کوکوین Kucoin.com  بدین گونه است که برای ورود به سایت صرافی کوکوین کافی است در یکی از مرورگر های اینترنتی خود آدرس Kucoin.com را جست‌وجو کنید.

۲. در این مرحله جفت ارزی که می‌خواهید را انتخاب کنید. شما در این بخش نماد هر رمز ارز را مشاهده می‌کنید که در برابر تتر نمایش داده شده است. در صرافی کوکوین می‌توانید ارز‌های دیجیتال را به تتر تبدیل کرده، و سپس با انتقال آن به صرافی‌های داخلی، آن را به ریال تبدیل کنید. برای خرید هم لازم است همین کار‌ها را به صورت برعکس انجام دهید. ابتدا در صرافی داخلی تتر خریداری کرده و آن را به کوکوین انتقال دهید و در آنجا آن را به ارز دیجیتال مورد نظر خود تبدیل کنید.

۳. پس از اینکه رمز ارز مورد نظر خود را انتخاب کردید رمز ترید خود را وارد کنید.

در صفحه مقابل‌تان گزینه‌ BUY و SELL قابل مشاهده هستند که از طریق آن‌ها می‌توانید خرید یا فروش خود را انجام دهید.

تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که مقدار ارز مورد نظر خود را جهت خرید یا فروش انتخاب کنید. همچنین از سمت راست تصویر قیمتی که می‌خواهید معامله صورت گیرد انتخاب نمایید. بعد از انتخاب قیمت و مقدار ارز خود با کلیک بر روی دکمه‌های بای و سل معامله شما انجام خواهد پذیرفت.

تفاوتی ندارد که شما با کامپیوتر در صرافی خرید و فروش انجام می‌دهید یا با موبایل! در هر صورت روند انجام این کار در هر دو بستر یکسان است.

درآمد غیر فعال (وام) صرافی کوکوین

صرافی کوکوین، به شما این امکان آن را داده است تا انواع ارز دیجیتال خود را به صورت همتا به همتا با نرخ بهره، به سایرین، وام دهید و از این طریق، یک درآمد غیر فعال کسب کنید. کسی که حکم وام دهنده را در پلتفرم کوکوین دارد، می تواند مدت زمان وام دهی و نرخ بهره را انتخاب کند. البته، قبل از اینکه برای این روش، اقدام کنید، حتما باید با جزئیات کار، ریسک‌ها و منافع آن، به خوبی آشنا باشید. کوکوین، امکان وام دهی خودکار را نیز، در اختیار کاربران خود قرار داده است تا سیستم، وجوه شما را به صورت خودکار، تحت شرایطی از پیش تعیین شده، به دیگران قرض دهد.

استیک کردن در کوکوین

یکی دیگر از امکانات عالی صرافی کوکوین برای کسب درآمد غیر فعال، استیک کردن است. کوکوین، برای این منظور، پلتفرمی جداگانه به نام Pool X را در اختیار کاربران قرار داده است. در بخش Pool X سایت، توضیحاتی کاملی در این باره، به کاربر داده شده و لیستی از ارزهای دیجیتال مجاز، برای فرآیند استیک کردن نیز، در اختیار افراد قرار گرفته است. دو روش برای staking وجود دارد که شامل ۱. روش منعطف و ۲. روش ثابت است که هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص به خود را دارند.

استخر کوکوین

استخر کوکوین، یکی دیگر از امکانات سایت صرافی کوکوین است که برای ماینینگ دارایی‌ها از طریق اثبات کارPoW کاربردی است و دارای الگوریتمی بهینه، برای اطمینان از راندمان بالای کار است. امکانات صرافی کوکوین، بسیار متنوع است و کاربران در موارد مختلفی، می توانند از این صرافی بهره بگیرند.

 

ارزهای موجود در صرافی کوکوین

صرافی کوکوین طیف گسترده‌ای از ارز‌های دیجیتالی را برای مبادله در اختیار کاربران خود قرار داده است. کوکوین به عنوان یکی از کاملترین صرافی‌ها، تعداد توکن‌هایی که برای مشتریان خود در دسترس قرار داده است را به میزان خوبی مدیریت می‌نماید. در حال حاضر تعداد توکن‌های قابل مبادله در صرافی کوکوین بیش از ۵۰۰ عدد است. این عدد بسیار خوبی برای به دست آوردن رضایت مشتریان بوده و سبب جذب مشتریان جدید خواهد شد.

یکی از مزیت‌های خوب صرافی کوکوین، میزان نقدینگی بالای آن است. به طور میانگین حجم مبادلات این صرافی ۵۶۶۶۰۰۰۰۰۰ دلار در روز بوده و این رقم نشان از مبالغ سنگین معامله در این صرافی است که نشان دهنده مورد اعتماد بودن آن برای کاربرانی است که به صورت روزانه مبادله ارز را در این پلتفرم انجام می‌دهند.

بیش از ۵۱۰ ارز دیجیتال قابل معامله در این صرافی وجود دارد که شما می‌توانید آنها را معامله نمایید. این عدد برای یک صرافی ارز دیجیتال قابل توجه است. از رمز ‌ارزهای اصلی مانند بیت کوین، تتر، اتریوم، ریپل، بایننس کوین گرفته تا میم کوین‌هایی مثل دوج کوین، در این صرافی موجود بوده و قابل تبادل هستند. صرافی کوکوین به دلیل حجم بالای معاملات روزانه خود، سرعت تراکنش بسیار بالایی دارد. پس از قرار دادن دستور خرید یا فروش، تنها در چند ثانیه معامله شما صورت می‌گیرد.

 شاید دلیل این اعتماد، امنیت خوب این صرافی باشد. این صرافی برای بالا بردن امنیت حساب مشتریان خود از انواع روش‌های امنیتی و حفاظتی حساب کاربری استفاده می‌کند. برای نمونه می‌توان به استفاده از کد دو عاملی و پسورد چند لایه اشاره کرد.

انتقال ارز به صرافی کوکوین

اگر قصد خرید یا فروش رمز ارز را دارید، بهتر است با روش‌های انتقال ارز از صرافی‌ها و بالعکس آن آشنا شوید و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نمایید. شما برای خرید از صرافی کوکوین نیاز به ارز تتر دارید. اگر این رمز ارز را در کیف پول خود دارید، تنها کافیست وارد حساب کاربری خود در صرافی شوید و آدرس کیف پول تتر را کپی کنید. در ادامه وارد کیف پول خود شده و تتر خود را به صرافی انتقال می‌دهید. 

برای اینکه بتوانید در صرافی کوکوین خرید و فروش داشته باشید، ابتدا باید از طریق صرافی‌های داخلی پول خود را به ارز تتر تبدیل نمایید. پس از اینکه مقدار مورد نیاز تتر خود را فراهم کردید، آن را به کیف پول خود در صرافی کوکوین انتقال دهید. پس از انتقال تتر به صرافی کوکوین، آن را به راحتی به هر ارز دیجیتال دیگری که مایل هستید تبدیل کرده و معاملاتتان را انجام دهید.

صرافی کوکوین دارای کیف پول اختصاصی است و این مسئله به شما کمک می‌کند تا آسودگی بیشتری داشته باشید. شما می‌توانید دارایی خود را در همان صرافی نگهداری کرده و از انتقال پیاپی آن جلوگیری نمایید.

33

هشدار! دقت کنید هیچ‌گاه پول خود را در صرافی‌ها نگهداری نکنید و آن را به یک کیف پول خارجی مثل تراست ولت انتقال دهید.

برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال خود را به ریال تبدیل کنید باید مراحلی که در بالا ذکر شد را به طور بالعکس انجام دهید. ابتدا ارز دیجیتال خود را به تتر تبدیل کرده، و سپس آن را به یک صرافی داخلی انتقال دهید. سپس در صرافی داخلی تتر خود را به ریال تبدیل کرده و آن را به حساب بانکی خود واریز نمایید.

پس از اینکه تتر را به صرافی کوکوین انتقال دادید، می‌توانید آن را به هر ارزی که مایل هستید تبدیل کنید، و در کیف پول اختصاصی خود صرافی آن را نگه دارید یا به کیف پول شخصی خود انتقال دهید. برای استفاده از آموزش‌های تصویری و همچنین شناخت رتبه صرافی کوکوین می‌توانید به صفحه بررسی و معرفی آن مراجعه کنید.

هشدار! بازارهای ارز دیجیتال ریسک پذیر هستند. برای ورود به این بازار اطلاعات لازم  را جمع آوری کرده و سپس اقدام به سرمایه گذاری نمایید. برای در امان ماندن از هرگونه ضرر احتمالی نیاز است با مشاورین با تجربه مشورت کرده و اطلاعات لازم را جمع آوری نمایید.