معامله‌گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۹۸۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار ددر بورس را به ارزش ۷۵ هزار و ۵۲۶ میلیارد ریال معامله کردند.

بورس

فقط تولید کنندگان قادر به خرید فلزات در بورس کالا هستند

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۱۶ هزار و ۶۳۲ واحد کاهش، در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۷ هزار واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۷۵۱ واحد کاهش به ۴۲۵ هزار و ۱۸۰ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۲۹۸ واحد افت به ۲۶۰ هزار و ۵۲۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۱۱ هزار و ۱۳۸ واحد و شاخص بازار دوم، ۳۶ هزار و ۷۲۹ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۴۳۷ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۱ هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین بانک ملت (وبملت) با ۶۴۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شندر) با ۵۰۸ واحد، فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش (افق) با ۱۷۳ واحد، نفت بهران (شهرن) با ۹۹ واحد و بانک سینا (وسینا) با ۷۸ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل پتروشیمی نوری (نوری) با یک هزار و ۵۲۶ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک هزار و ۲۳۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۸۶۶ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۸۰۷ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۷۵۶ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۴۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

ورود دور جدید اسناد خزانه به فرابورس

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان آبیک (سآبیک)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بانک ملت (وبملت)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر)، زامیاد (خزامیاد) و گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۹۶ میلیون و ۹۳۱ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۹۴۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۳۹ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۱۱۰ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۵۴۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۳۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۲۸ هزار و ۳۲۸ نوبت بود.

نمادهای تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا)، نفت پاسارگاد (شپاس)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)، صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) و پخش البرز (پخش) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

بورسی که داده شده طبق اختیارات قانونی بوده است

همچنین پلیمر آریاساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت سرمایه گذاری مالی سهر صادرات (وسپهر)، فرابورس ایران (فرابورس)، داروسازی دانا (ددانا)،  صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) و شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.