یائیرلاپید روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اسرائیلی با اشاره به سفر آینده بایدن به ریاض افزود: سفر مستقیم بایدن از اسرائیل به عربستان، نشانه خوبی از ارتباط این سفر با رابطه اسرائیل – عربستان است.

اسرائیل و عربستان

دیدار های مخفی روحانی با نمایندگان اسرائیل و آمریکا فیلم می شود

وی اضافه کرد: هرچند که ممکن است جهشی در روابط با عربستان روی ندهد ولی بهبود کمی در این روابط صورت خواهد گرفت که می تواند به صلح با شمار بیشتری از کشورهای عربی منجر شود.

لاپید در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مقامات اسرائیلی هم بایدن را در سفر به ریاض همراهی می کنند گفت: هواپیمای رئیس جمهور بزرگ و جادار است.

وی با بیان اینکه ما برای محاصره امنیتی و سیاسی ایران تلاش می کنیم اضافه کرد: آمریکا تلاش می کند ائتلافی منطقه ای میان اسرائیل و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و مصر و اردن ایجاد کند.

پای داعش به اسرائیل نیز باز شده است

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اشاره به ارتباط با وزرای خارجه سه کشور دیگر که روابط سیاسی با اسرائیل ندارند گفت: بهبود روابط با عربستان و اندونزی از اهداف اسرائیل است.

لاپید از احتمال سفر وزرای خارجه امارات و مغرب به تل آویو خبر داد.

وی درباره پرونده هسته ای ایران نیز گفت: اسرائیل تلاش می کند جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی پرونده هسته ای و بازگرداندن همه تحریم های ایران برگزار شود.

زوج اسرائیلی فرزندشان را ۱۴ سال در قفس حبس کردند+عکس