با خوردن سیر خام دچار مشکلات معده می شوید بدهیسنت بدانید سیر سیاه هیچگونه عوارض و مشکلاتی در معده شما به وجود نخواهد آورد و اما مهمترین خاصیت سیر سیاه برای دیابت و قند می باشد.

سیر سیاه

یک هفته با معده خالی سیر بخورید!

سیری که راحت تر خورده می شود، بو ندارد و طعم شیرینی دارد! سیر سیاه همان سیر سفید است که تخمیر شده و ۴ تا ۵ برابر خواص درمانی بیشتری از سیر معمولی دارد! این عالی نیست که بتوانید هر روز و بدون دغدغه بوی بد دهان، سیر پرخاصیت بخورید، سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید و همیشه سلامت باشید.

با سیر سیاه دیابت نوع 2 را درمان کنید.

همان طور که میدانید از دیرباز سیر سیاه به کاهنده قند خون معروف بوده است و درون سیر بیش از ۴۰۰ ماده شیمیایی وجود دارد که هر کدام آنها خواص بسیار خاص و منحصر به فردی برای درمان مشکلات بدن دارند و یکی از مهمترین اثرات سیر سیاه برای دیابت پایین آوردن قند خون می باشد و کسانی که تحت نظر پزشک برای درمان دیابت هستند می توانند با استفاده از سیر سیاه روند درمان خود و کاهش قندخون را سرعت بسیار زیادی ببخشند.
سیر سیاه دارای ترکیبات بی نظیر مانند آلیسین ، سیستین ، سولوفوکسید ، آلیل پروپیل دیسولفاید می باشد که این ترکیبات از غیرفعال کردن انسولین موجود در خون توسط کبد جلوگیری می کنند و می توانند باعث کنترل قند خون شده و چنانچه دوست ندارید تا به دیابت مبتلا شوید استفاده از سیر می تواند از ابتلا به دیابت پیشگیری کند.
از قدیم قند را یک بیماری موزی می دانستند و هنگامی که قند خون در اثر دیابت بالا می رود می تواند مشکلات بسیار زیادی برای بدن به وجود بیاورد که از جمله آنها می توان به بیماری های کلیوی و از بین بردن کلیه ، نابینایی ، از بین بردن سیستم عصبی ،قطع عضو، فشار خون ،حمله های قلبی و سکته اشاره کرد که هر کدام آنها به تنهایی برای نابود کردن یک انسان کافی می باشد.
سیر سیاه برای افراد دیابتی خواص منحصر به فردی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :
  • پایین آورنده قند خون
  • تنظیم کننده فشار خون
  • از بین برنده کلسترول های بد
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • اثربخشی بسیار مناسب در بهبود جریان خون که منجر به افزایش نعوظ و درمان زود انزالی میشود
  • جلوگیری از بیماری های قلبی
  • از بین برنده عفونتها در بدن

تأثیر شگفت انگیز سیر برای پرپشت شدن مو

آزمایش تحقیقاتی اثر آنتی اکسیدانی سیر سیاه بر حیوانات دارای دیابت نوع 2

افزایش قند خون در بیماران دیابتی باعث افزایش استرس اکسیداتیو می شود و درمان آنتی اکسیدانی می تواند با کاهش خطرات ناشی از عوارض دیابتی ارتباط زیادی داشته باشد. هدف از این مطالعه تعیین اثر آنتی اکسیدانی سیر سیاه بر روی حیواناتی که دارای دیابت نوع 2 هستند و میزان تاثیر گذاری سیر سیاه بر این بیماری می باشد .

آزمایش اثبات خواص سیر سیاه برای دیابت

فعالیت آنتی اکسیدانی سیر و سیر سیاه به عنوان فعالیت در مهار رادیکال های آزاد توسط روش ظرفیت آنتی اکسیدانی معادل ترولوکس (TEAC) اندازه گیری شد. به موشهای db / db سه هفته ای رژیم غذایی AIN-93G یا رژیم غذایی حاوی 5٪ سیر منجمد یا سیر سیاه به مدت 7 هفته پس از 1 هفته سازگاری ، تغذیه شدند. سطح کبدی پراکسیدهای لیپید و فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدان اندازه گیری شد. مقادیر TEAC سیر و سیر سیاه پیر به ترتیب 13.3 +/- 0.5 و 59.2 +/- 0.8 میکرومول در گرم وزن تر بود. مصرف سیر سیاه پیر در مقایسه با گروه سیر که سطح TBARS کمتری را نسبت به گروه شاهد نشان می دهد ، به طور قابل توجهی سطح واکنش دهنده اسید تیوباربیتوریک اسید کبدی (TBARS) را کاهش می دهد (05/0> p). فعالیت های سوپراکسید دیسموتاز (SOD) و گلوتاتیون پراکسیداز (GSH-Px) سیر و گروه سیر سیاه پیر نسبت به گروه کنترل به طور قابل توجهی افزایش یافت. فعالیت کاتالاز (CAT) گروه سیر سیاه پیر در مقایسه با گروه کنترل افزایش یافت. این نتایج نشان می دهد که سیر سیاه پیر فعالیت آنتی اکسیدانی قوی تری نسبت به سیر در شرایط in vitro و in vivo دارد.

این آزمایش نشان دهنده این است که سیر سیاه ، تا حد بسیار بیشتری می تواند در پیشگیری از عوارض دیابتی مفید باشد.

نحوه مصرف سیر سیاه برای پیشگیری و درمان دیابت

سیر سیاه را می توانید به عنوان یک مکمل به صورت پودر شده یا کامل در بین وعده های غذایی خود استفاده کنید ، این نکته حائز اهمیت است که باید برای گرفتن جواب از سیر سیاه آن را به صورت منظم در طی یک بازه زمانی مشخص مصرف کنید که دوره مصرف باید با مشاوره متخصص باشد و بستگی به نیاز شما از این ماده خوراکی دارد.

برای داشتن حداکثر مزایا ، می توانید هر روز 3-4 حبه سیر سیاه را میل کنید. یک یا دو حبه سیر سیاه را خرد کرده و با 1 قاشق چای خوری عسل خام مخلوط کنید. آن را با معده خالی مصرف کنید. این کار را روزانه به مدت سه تا چهار ماه تکرار کنید.

چگونه بوی سیر و پیاز دهان را از بین ببریم ؟

عوارض مصرف سیرسیاه

سیر سیاه دارای طبع گرم بوده و سرشار از آنتی اکسیدان است.برخلاف سیر خام که در برخی افراد ایجاد حساسیت می کند و ممکن است مشکلات گوارشی بوجود بیاورد ، سیر سیاه هیچ گونه عوارضی در این خصوص ندارد و مصرف آن هیچ گونه بوی بد و طعم نامطبوعی نیز ندارد.