به گزارش پارس نیوز، 

سیر همواره به عنوان یکی از مفیدترین و قوی ترین آنتی بیوتیک های طبیعی شناخته شده است. بسیاری از افراد سیر را به عنوان یک درمان طبیعی برای کنترل فشار خون بالا، فشار خون پایین، کلسترول بالا، بیماری های کرونر قلب، حمله های قلبی، کاهش جریان خون به دلیل باریک شدن شریان ها، و تصلب شراین می شناسند. سیر همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده با بیماری ها و عفونت مبارزه می کند. در این مطلب شما را با فواید شگفت انگیز خوردن سیر با معده خالی آشنا می کنیم.

 معجزه یک هفته خوردن سیر با معده خالی!

این مرد که به مدت 2 ماه به طور ناشتا هر روز صبح با شکم خالی یک حبه سیر می‌خورد، بعد از دو ماه متوجه شد که عفونت‌های باکتریایی و قارچی موجود در بدن او بهبود یافته است. پزشکان بعد از معاینه او به این نتیجه رسیدند که سیستم ایمنی بدن او در چند هفته گذشته به صورت چشمگیری تقویت شده بود. 

 توصیه می کنیم به مدت 1 هفته با معده خالی سیر خام بخورید و با معجزات آن آشنا شوید.

گفته می‌شود که سیر را به صورت ناشتا میل کنید تا مواد مغذی موجود در آن بتواند به بهترین شکل به بدنتان جذب شود. سیر سبب کاهش فشار خون می‌شود و می‌توان آن را بهترین دارو برای کاهش فشار خون در نظر گرفت که هیچ اثر جانبی بر سلامتی ندارد.

از طرف دیگر سیر از تورم و التهاب جلوگیری می‌کند و بهترین دارو برای افرادی است که از آرتروز و التهاب‌های مفصلی رنج می‌برند. نتایج مطالعات متعددی نشان داده است که خوردن سیر به طور ناشتا می‌تواند دردهای مفصلی و دردهای ناشی از آرتروز را به طور چشمگیری کاهش دهد.

خانمها و آقایان، شما باید بدانید که مصرف سیر خام با معده خالی می تواند بسیاری از نارسائی های معده از جمله اسهال، را برطرف کند. سیر یکی از مؤثرترین و قویترین داروهائیست که در طب جایگزین استفاده می شود. سیر توانایی پاکسازی تمام بدن از انگل و کرم، پیشگیری از دیابت، افسردگی، تیفوس، و حتی سرطان را دارد. بسیاری از پزشکان متخصص این یافته ها را تایید کرده اند.

خوردن سیر خام ناشتا چه فوایدی دارد؟

در مورد خوردن سیر با معده خالی نظرات متفاوتی وجود دارد. ممکن است شنیده باشید که افراد آن را به عنوان نسخه خانگی می دانند که تاثیر بسیار کمی دارد ، اما افراد زیادی هستند که به فواید سیر ایمان دارند. مطالعات نشان می دهد اگر سیر با معده خالی و ناشتا خورده شود، درست مثل یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند. سیر حاوی الایسین است که اثر ضدباکتریایی قوی دارد و می تواند عفونت را درمان کند. خوردن سیر با شکم خالی برای پیش گیری و درمان بیماری های مختلف بسیار موثر است.

خواص سیر و فواید فوق العاده و بی نظیر مصرف سیر

سیر ناشتا چه خواصی دارد؟

خواص سیر به قدری زیاد است که با خواندن فواید و خواص آن شاید خود را مجبور به استفاده ازآن در هر وعده غذایی و در طول روز بکنید اما در برخی موارد هم باید در مصرف سیر احتیاط کنید.

سیر در دنیای طب سنتی به عنوان یکی از ۱۰۰۰ غذای آنتی اکسیدان موجود در جهان و همچنین یک داروی آنتی بیوتیک طبیعی شهرت دارد.

خواص دارویی سیر غیر قابل شمارش بوده و مصرف روزانه آن تضمینی برای افزایش طول عمر است.

سیر حاوی چه موادی است؟

ابتدا لازم است برای این ماده یک پروفایل غذایی کوچک تهیه کنیم چراکه در پشت لایه های بسیار آن قلبی غنی از مواد مغذی پنهان شده است.

در حقیقت ۱۰۰ گرم سیر حاوی موارد زیر است:

  • ویتامین A ،B1 ،B2 ،B3 ،B5 ، B6 و C
  • ۶ گرم پروتئین
  • ۳ گرم فیبر
  • ۳۷۹ میلی گرم پتاسیم
  • ۳۸ میلی گرم کلسیم
  • لوتئین و زاگزانتین
  • مقادیر کمتر فسفر، سدیم، مس و آهن
  • فواید سلامتی
  • کاهش فشار خون

سیر با کنترل فشار و بهبود گردش خون بهترین درمان طبیعی برای فشار خون بالا است.

چرا پزشکان توصیه می کنند که سیر را صبح و با معده خالی مصرف کنید

به گفته بزرگترین پزشکان جهان باید صبح ها سیر را با معده ای که هنوز خالی است مصرف کنیم.

دلیل آن این است که بدن فرد ناشتا می تواند تمام مواد مغذی سیر را بدون اینکه با غذاهای دیگر مخلوط شود به طور کامل جذب کند.

توضیح دیگر این است که باکتری های موجود در بدن هنگام صبح مقاومت کمتری داشته و به همین دلیل نسبت به عملکرد درمانی سیر آسیب پذیرتر خواهند بود.

خوردن سیر صبح ناشتا چه فوایدی دارد ؟

آنتی بیوتیک طبیعی از خواص سیر ناشتا

مطالعات نشان داده اند خوردن سیر خام ناشتا به عنوان آنتی بیوتیک قوی عمل می کند. این کار زمانی موثر است که قبل از صبحانه آن را بخورید چون باکتری ها در معرض قرار گرفتن با آن هستند و نمی تواند از خود در برابرقدرت آن دفاع کند.

خواص دارویی سیر خام ناشتا برای سلامتی، لاغری و سرماخوردگی + عوارض

سیر ناشتا برای کنترل فشار خون

نتایج مطالعه بزرگی که بر روی حدود هزار بیمار انجام شد، نشان داد که مکمل سیر باعث کاهش فشار خون می‌شود. علاوه بر این، تأثیر این ماده در تنظیم فشار خون بیمارانی که در بدو پژوهش به فشار بالا دچار بودند، قوی‌تر و ملموس‌تر بود.

خوردن یک حبه سیر ناشتا با افزایش گردش خون در بدن فشار خون را کاهش می‌دهد. یک مطالعه جدید نشان داد که سیر خام خرد شده باعث کاهش هر دو فشار خون سیستولیک و دیاستولیک در مبتلایان به سندرم متابولیک می‌شود.

سیر اثراتی شبیه به هورمون‌ها (پروستاگلاندین‌ها) دارد که می‌توانند جریان خون را در بدن بهبود بخشند. ترکیبات موجود در سیر اثرات مشابهی با داروهای فشار خون دارد که به عنوان "بازدارنده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین" شناخته می‌شوند. این گیاه همچنین با افزایش سطح نیتریک اکسید، فشار خون را با ایجاد آرامش بیشتر در عروق ریوی تنظیم می‌کند.

سیر ناشتا چه خاصیتی دارد ؟

خوردن سیر ناشتا برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها

خوردن ناشتا سیر می‌تواند باعث پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، تیفوس، انواع سرطان‌ها و افسردگی شود.

خواص خوردن سیر ناشتا برای دل و روده

خوردن سیر خام ناشتا به عملکرد مناسب کبد و مثانه کمک می کند و برای مشکلات شکم مانند اسهال موثر است. اشتها و هضم را تحریک و هم چنین به کنترل استرس کمک می کند که از اسید معده جلوگیری می کند و معمولا زمانی ترشح می شود که عصبی می شوید.

فواید خوردن سیر ناشتا برای دوران بارداری

لزوم مصرف اسید فولیک در دوران بارداری در علم پزشکی اثبات شده است. خوردن سیر خام در صبح در طی دوران بارداری، به دلیل داشتن میزان بالای اسید فولیک موجود در خود، باعث پیشگیری از نقص سیستم عصبی در جنین می‌شود. همچنین سیر خام به صورت ناشتا به دلیل داشتن خواص ضد عفونی و ضد التهابی باعث محافظت از زنان باردار در برابر ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی می‌شود. یکی دیگر از خواص سیر ناشتا در زنان باردار این است که فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. به خاطر داشته باشید مصرف سیر خام ناشتا احتمال دارد زنان باردار را با سوزش سر دل، واکنش‌های آلرژیک و معده درد مواجه کند. همچنین در سه ماهه آخر بارداری، مصرف سیر خام، کیفیت شیر مادر را پایین می‌آورد.

خوردن سیر ناشتا چه فوایدی دارد؟

خواص سیر خام ناشتا برای پاکسازی بدن

سیر چنانچه گفته شد به عنوان یکی از قوی ترین مواد غذایی در نظر گرفته می شود که به تصفیه سموم بدن به عنوان داروی جایگزین کمک می کند. متخصصان این شاخه از داروها اصرار دارند که سیر آنقدر قوی است که می تواند انگل ها و کرم را از بین ببرد.

فواید سیر ناشتا برای ریه ها

بلعیدن سیر خام ناشتا برای جلوگیری از بیماری های تنفسی معجزه آسا خواهد بود. این ماده غذایی در حقیقت علاوه بر بهبود عملکرد مناسب سیستم ریوی از ابتلا به سل، ذات الریه، برونشیت، سرماخوردگی، آسم، احتقان ریوی و سرفه جلوگیری می کند.

بهترین راه درمان بیماری ریوی مصرف سیر و دم کردن آن در آب گرم برای افزایش اثربخشی است.

خواص سیر خام برای معده

اضافه کردن روزانه‌ی حبه‌های سیر به رژیم غذایی می‌تواند موجب کاهش مشکلات گوارشی شما شود حتی ورم معده یا ناراحتی مرتبت با آن ممکن است با استفاده از این گیاه کاهش پیدا کند همچنین مصرف روزانه‌ی سیر در کاهش بیماری‌های روده مانند: دسیتروژن/اسهال/وکولیت نقش موثری دارد.

اما تاثیر سیر در از بین بردن کرم‌های روده فوق‌العاده است علاوه بر آن سیر بر باکتری‌های مفید در روده تاثیری ندارد و همین عمل نه تنها عملکرد سیستم هضم را بهبود می‌بخشد بلکه باعث کاهش گاز معده نیز می‌شود و مانع بروز زخم معده می شود.

خوردن سیر ناشتا برای چی خوبه ؟

خوردن سیر خام ناشتا برای هضم و کاهش وزن

خوردن سیر ناشتا صبح باعث می شود تا مدت زیادی احساس سیری به شخص داده شود . همنین موجب تقویت انرژی و سوزاندن کالری های اضافه می شود .خوردن سیر با کمی لیمو در یک لیوان آب گرم به صورت ناشتا موجب تحریک کاهش وزن می شود . علاوه بر آن خوردن سیر به طور ناشتا موجب تقویت کلی سوخت و ساز و سیستم ایمنی بدن و همچنین موثر برای مشکلات شکم مانند اسهال است.

تاثیر خوردن سیر ناشتا برای لاغری - مرجع رژیم لاغری و رژیم غذایی

خاصیت سیر ناشتا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیر آنتی بیوتیک طبیعی قوی برای هر سنی در نظر گرفته شده است. اول از همه، نسخه ای برای تقویت سیستم ایمنی قوی است . در زمستان، این محصول به کودکان داده می شود تا از آن ها در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کنند. اگر صبح سیر را با شکم خالی بخورید، خواص دارویی و فواید آن به حداکثر می رسد.

سیر ناشتا برای چی خوبه ؟

سیر خام ناشتا برای درمان بیماریهای عصبی

خوردن سیر در ناشتا برای درمان بیماری های مختلف مفید هستند. وقتی نوبت به مشکلات عصبی می رسد، آن ها یک استثنا نیستند. مطالعات نشان می دهند خوردن سیر با معده خالی درمانی موثر برای افرادی است که از مشکلات عصبی رنج می برند.

مصرف سیر ناشتا برای پاک سازی خون

زمانی که صحبت از تاثیر خوردن سیر خام ناشتا می شود افراد نمی توانند ویژگی پاکسازی خون را در نظر نگیرد. اگر عادت به خوردن یک بوته سیر روزانه دارید میزان کلسترول بد در خون کاهش می یابد.

خوردن سیر خام صبح ناشتا برای کنترل دیابت

دیابت نوع 2 در حال افزایش و گسترش است به خاطر سبک زندگی بی تحرک و عادات غذایی نادرست . مصرف سیر روی گلوکز خون ناشتا تاثیر می گذارد . در یک مطالعه علمی با مقایسه میانگین گلوکز سرم افراد پس از صرف دو نوع صبحانه، نشان داده شد که گلوکز سرم پس از صرف صبحانه حاوی سیر نسبت به صبحانه معمول کاهش چشمگیری داشته است . بنابراین، استفاده روزانه از سیر تازه در کاهش گلوکز سرم بیماران دیابتی نوع 2 موثر می باشد. علاوه بر این نتایج تحقیقات دیگر نیز ثابت کرده است که قند خون ناشتا در بیماران دیابتی پس از 3 ماه مصرف سیر ، به میزان 5 /49 میلی گرم در دسی لیتر کاهش می یابد.

خاصیت خوردن سیر خام ناشتا

بلعیدن سیر ناشتا برای سلامت مغز

سیر از مغز در برابر آسیب اکسیداتیو که منجر به بیماری های شناختی مانند آلزایمر می شود، محافظت می کند. با این حال ممکن است خود را از چنین بیماری هایی با خوردن سیر دور نگه دارید با این حال سیر می تواند به شما کمک کند با کم حافظگی مبارزه کنید - راهی مطمئن برای افزایش بهره وری در کار.

خواص ضد التهاب خوردن سیر خام ناشتا

مصرف سیر با خواص ضد التهابی برای تسکین انواع درد بخصوص درد مفاصل مانند آرتروز ایده آل است.

فواید سیر خام ناشتا برای درمان روماتیسم و آرتروز

گفتیم که سیر خاصیت ضد التهابی دارد؛ این به دلیل وجود چهار ترکیب گوگردی مختلف در سیر است. با توجه به این ویژگی یکی از خواص سیر ناشتا درمان روماتیسم، آرتروز و واریس است.

خوردن سیر خام آن‌هم به صورت ناشتا با تاثیربخشی بیشتر می‌تواند باعث دفع سنگ کلیه و همچنین سنگ کیسه صفرا شود.

خواص خوردن سیر در ناشتا - فروشگاه آنلاین بیست لند

خواص ناشتا خوردن سیر

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی با خوردن سیر ناشتا

مصرف مقادیر بالای سیر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. در پژوهشی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد، سیر کهنه سخت شدن شریان‌ها و رسوب کلسترول و چربی در دیواره عروق را در این موش‌ها کاهش داد.

سیر همچنین با کاهش کلسترول، کلسیفیکاسیون شریانی (تجمع کلسیم در عروق)، فشار خون و لخته شدن بیش از حد خون، به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند.

پزشکی باستانی هند قرن‌هاست که استفاده از سیر را برای درمان بیماری‌های قلبی و آرتریت تجویز می‌کند.

محققان در مطالعاتی که بر روی انسان انجام دادند به اثرات مثبت مصرف سیر در جلوگیری از لخته شدن بیش از حد خون پی بردند. لخته شدن بیش از حد خون در اغلب موارد، عامل بروز حملات قلبی و سکته مغزی است.

در این پژوهش، سیر همچنین تولید ترومبوکسان که از عوامل لخته شدن خون است و چربی‌های اکسیده شده (محصولات لیپوکسیژناز) که در پلاکت‌ها تشکیل می‌شوند را نیز کاهش داد.

خوردن سیر ناشتا معجزه در پی دارد یا یک اشتباه بزرگ است ؟| ویکی سرا

کاهش کلسترول از خواص سیر ناشتا

نتایج بیش از ۴۰ تحقیق نشان داده است که افزودن سیر به سبد غذایی به کاهش کلسترول کُل، کلسترول LDL و تری گلیسیرید کمک می‌کند و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌دهد.

در اکثر این مطالعات از پودر سیر استفاده شده است، اما سیر تازه و کهنه یا روغن سیر به مراتب مفیدترند.

تغییرات مطلوب در سطح کلسترول LDL، که به عنوان کلسترول بد شناخته می‌شود در اکثر آزمایشات تحقیقاتی انجام شده بر روی افراد، مشاهده شد. در پایان این تحقیقات کلسترول LDL در افراد تحت آزمایش بین ۱۱ تا ۲۶ درصد کاهش یافت.

سیر به سه طریق به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند؛ ۱) کلسترول را از آسیب‌های ناشی از اکسیده شدن حفظ می‌کند، ۲) توانایی بدن را در از بین بردن کلسترول افزایش می‌دهد و ۳) ترکیبات موجود در آن از جمله اس- الیل سیستئین و دی‌آلیل دی‌سولفید میزان تولید کلسترول توسط کبد را کاهش می‌دهند.

خواص ضد سرطانی سیر ناشتا خوردن

سیر به ویژه اگر به طور خام مصرف شود، خطر ابتلا به سرطان‌های گوارشی از جمله سرطان معده، روده بزرگ و مری و سرطان‌هایی چون سرطان پروستات، تخمدان و رحم را کاهش می‌دهد. سیر منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند دلیلی برای خاصیت ضدسرطانی آن باشد. این گیاه همچنین با افزایش ظرفیت و توانایی بدن در ساخت برخی از آنتی اکسیدان‌های خاص به مهار رشد سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.

تحقیقات انجام شده بر روی نمونه‌های حیوانی و سلول‌ها همچنین از نقش سیر در افزایش میزان اثربخشی درمان‌های سرطان حکایت دارد.

پژوهشگران در مطالعه‌ای که بر روی رژیم غذایی بیش از ۲۰ هزار نفر انجام شد، به ارتباط میان مصرف مقادیر بالای سیر و کاهش خطر ابتلا به سرطان معده پی بردند.

مطالعه دیگری که بر روی ۶ هزار بیمار انجام شد نیز نشان داد که خوردن سیر خام حداقل ۲ بار در هفته خطر ابتلا به سرطان ریه را حدود ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

خواص سیر ناشتا برای رحم ؛ فواید و خواص مصرف سیر برای سلامتی رحم - فال و خواب

خاصیت سیر خام ناشتا

خواص خوردن سیر ناشتا برای پوست و مو

سیر اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی فراوانی دارد، اثراتی که به حفظ سلامت پوست و محافظت از پوست در برابر پیری زودرس کمک می‌کنند.

سیر همچنین می‌تواند علائم بیماری پسوریازیس را تخفیف داده، به بهبود زخم کمک کند و آسیب‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب را کاهش دهد.

این گیاه همچنین می‌تواند از بروز سرطان پوست نیز پیشگیری کرده و به کاهش خطر ابتلا به عفونت پوستی خطرناک معروف به استافیلوکوکوس اورئوس مقاوم به متی سیلین (MRSA) کمک کند.

نقش سیر در کمک به رشد و سلامت موها نیز قابل توجه است. درمان نوعی از ریزش مو که آلوپسی نام دارد، کار دشواری است. در یک آزمایش بالینی، استفاده از ژل موضعی سیر در کنار درمان‌های استاندارد به رشد مو در بیماران مبتلا به این نوع از ریزش مو کمک کرد.

سیر خوردن صبح ناشتا برای تقویت حافظه

بخش اعظم دلیل افزایش نرخ ابتلا به زوال عقل در دو دهه اخیر مربوط به سبک زندگی افراد است. سیر ابزاری خوش طعم است که قادر است خطر از دست دادن حافظه را کاهش دهد. این گیاه با محافظت از DNA در برابر آسیب، محافظت در برابر افت عملکرد مغز ناشی از کهولت سن و محافظت از بافت سالم مغز به کمک آنتی اکسیدان‌ها، می‌تواند به تقویت حافظه در افراد کمک کند.

در یک آزمایش حیوانی، عصاره سیر باعث بهبود حافظه و کمک به یادگیری در موشهای مبتلا به دیابت شد. سیر همچنین توانست حافظه موش‌هایی که در معرض سرب قرار گرفته بودند را نیز تقویت کند.

سیر با کاهش آسیب اکسیداتیو به مغز، سطح آسیب‌های ناشی از سرب به این بافت را کاهش می‌دهد.

در این مطالعه، سیر با ارتقای عملکرد نیروگاه تولید انرژی سلول یعنی میتوکندری در عملکرد مغز و حافظه را در موش‌های چاق و دیابتی بهبود بخشید.

خواص سیرناشتا

فواید خوردن سیر خام ناشتا برای بالا بردن قوه جنسی مردان

مطالعات نشان داده که آلیسین موجود در سیر خام باعث درمان اختلالات نعوظ شده و باعث بهبود توانایی جنسی در مردان می شود. با این حال، برخی تحقیقات دیگر هم نشان داده اند که خوردن سیر خام ناشتا ممکن است بر روی باروری مردان تأثیر منفی داشته باشد.

خوردن سیر ناشتا برای سرماخوردگی

آلیسین موجود در سیر خام خواص آنتی بیوتیکی قوی داشته و خوردن یک حبه سیر خام ناشتا با تقویت سیستم ایمنی بدن برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، گلودرد، برونشیت، آسم و سل مفید می باشد.

خوردن یک حبه سیر خام ناشتا برای کبد و درمان هپاتیت

مطالعات نشان داده که خوردن سیر خام ناشتا به دلیل مقادیر بالای سلنیوم و آلیسین موجود در آن باعث سم زدایی و پاکسازی کبد شده و به درمان بیماری هپاتیت کمک می کند.

خواص مصرف سیر خام ناشتا

خوردن سیر قبل از صبحانه برای تقویت بنیه و استقامت بدنی

مصرف سیر باعث می شود که ماهیچه ها و قلب کارآیی بیشتر و بهتری داشته باشند. اگر ورزشکار باشید، مصرف سیر عملکرد ورزشی شما را بهبود خواهد بخشید. در یونان باستان، در روزگاری که کسی دوپینگ نمی کرد، به روزشکاران المپیکی سیر خورانده می شد زیرا این کار باعث می شد که ورزشکاران عملکرد بهتری در دوومیدانی و تیراندازی داشته باشند. همچنین این ماده شگفت انگیز برای افراد غیروزشکار نیز مهم و مفید بود زیرا احساس خستگی را از بین برده، توان تولید را افزایش داده و به افراد کمک می کرد که در هوای بسیار سرد زنده بمانند.

خوردن سیر خام اول صبح برای کاهش درد دندان

به دلیل ترکیبات آنتی باکتریال و ضد قارچی که دارد، سیر برای سلامت دهان و دندان نیز بسیار مفید است. این ترکیبات باعث از بین رفتن میکروب های درون دهان شده و التهاب لثه را درمان می کنند. همچنین سیر خطر پوسیدگی دندان را نیز کاهش می دهد. از این رو اگر به طور مرتب سیر مصرف کنید نیاز شما برای مراجعه به دندانپزشک نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

نکات مهمی که در مصرف سیر به صورت ناشتا باید رعایت کنید:

نحوه خوردن سیر خام ناشتا

  1. مطمئن شوید سیر تازه است. به این دلیل که اگر سیر برای مدت طولانی نگه داری شود، ترکیبات الاسین به طور چشمگیری کاهش می یابد.
  2. اگر قسمتی از پوست سیر را کندید بقیه آن را در یخچال نگه دارید. آن ها خاصیت ضد باکتری دارند که با نشانه های بیماری مبارزه می کنند
  3. قطعه کوچکی از قسمتی که پوست کندید را بخورید. خوردن سیر بزرگ با شکم خالی می تواند برای سیستم بدنتان تکان دهنده باشد و باعث شود که بیمار شوید.
  4. سیر را با کمک یک لیوان آب قورت دهید . از آنجا که سیر مزه تندی دارد، جویدن آن ممکن است کمی ناخوشایند باشد. توصیه می شود که یک تکه کوچک ازآن را با آب قورت دهید. شروع روز با آب ولرم می تواند متابولیسم را نیز شروع کند.

سوالات رایج

۱. آیا خوردن روزانه سیر با معده خالی بی خطر است؟

بله، در صورت مصرف سیر به میزان اندک، این ماده برای مصرف روزانه عالی است. مصرف سیر به صورت پخته یا خام برای بدن بی خطر بوده و حاوی اجزای تقویت کننده سیستم ایمنی است.

اگرچه، مصرف بیش از حد آن می تواند باعث یبوست، مشکلات فشار خون و سوزش قفسه سینه شود.

۲. با معده خالی چه مقدار سیر باید مصرف شود؟

مصرف سیر باید بر اساس نیازهای غذایی کلی باشد. اگرچه، مصرف سیر به صورت خام حداکثر به میزان ۳ حبه در هر وعده مجاز است.

در صورت پختن سیر، این میزان می تواند به یک غلاف کامل سیر افزایش یابد.

باید به خاطر داشت، سیر نباید تمام رژیم غذایی فرد را تشکیل دهد. سیر می تواند بسیار به بدن کمک کند اما داشتن یک برنامه غذایی متعادل، ضروری است.

لازم است در مورد تلفیق سیر با رژیم غذایی با پزشک مشورت شود. سیر جایگزین هیچ دارویی نمی شود.

مضرات خوردن سیر ناشتا و موانع مصرف سیر

مادران شیرده در خوردن سیر زیاده روی نکنند زیرا سبب تغییر مزه شیر آنها شده و ممکن است نوزاد از خوردن شیر صرف نظر کند.

زیاده روی در مصرف سیر باعث سرگیجه، کاهش فشار خون، آلرژی (حساسیت)، و در موارد نادر منجر به خونریزی می شود.

‌ظاهرا سیر تاثیری بر متابولیسم داروها ندارد، اما بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد خون مثل آسپرین استفاده می کنند، باید در مصرف سیر احتیاط کنند، زیرا سیر مانع از انعقاد خون می شود. ‌از این رو افرادی که جراحی می کنند، باید 7 تا 10 روز پیش از جراحی از خوردن سیر خودداری کنند، زیرا زمان خونریزی را ‌طولانی تر می کند. ‌

زنان آبستن یا شیرده بهتر است از‎ ‎سیر استفاده نکند‎ . ‎

مصرف سیر برای افراد مبتلا به پورفیری که نوعی بیماری خونی است و باعث ایجاد حساسیت به نور می شود و می تواند علائم بیماری را افزایش دهد توصیه نمی شود.

قبل از مصرف سیر، به بررسی وضعیت سلامت بدن خود بپردازید. اگر از افرادی هستید که به سیر حساسیت دارید از مصرف سیر به صورت خام خودداری کنید و در صورتی که مصرف سیر باعث سردرد شدید، بروز جوش صورت و بالا رفتن دمای بدن شما شد، سریعا مصرف سیر را متوقف کنید.

همچنین نتایج حاصل از برخی مطالعات حاکی از این است که مصرف سیر در افراد مبتلا به ایدز باعث بروز عوارض جانبی می‌شود.

نکته آخر این است که سیر باعث رقیق شدن خون می شود بنابراین باید مراقب باشید با ترکیب  این ماده با داروهایی که تأثیر یکسان دارند در معرض خطر بیشتر قرار نگیرید.

بیماری هایی که سیر در آنها بی تاثیر است:

  •  دیابت - بنظر نمی رسد که مصرف سیر تاثیری در درمان قند خون بالا داشته باشد.
  • درمان هیلوباکتر - هرچند در نتایج آزمایشگاهی مصرف سیر باعث کاهش این باکتری شده بود، ولی در عمل چنین چیزی مشاهده نشد.
  •  کلسترول بالا - تحقیقات زیادی در رابطه با تاثیر سیر بر چربی خون، کلسترول خون و تری گلیسیرید انجام شده است، با اینحال نتایج در این مورد مختلف است.
  •  سرطان سینه و سرطان ریه.

مقدار مصرف سیر ناشتا

پزشکان می گویند که یک فرد سالم می تواند تا روزی ۴ حبه سیر مصرف کند و احساس خوبی از این بابت داشته باشد.

در ابتدا توصیه می‌کنیم که از جویدن، قورت دادن و بلع یک حبه کامل سیر اجتناب کنید. بلع یک حبه سیر می‌تواند باعث گیر کردن آن در گلوی شما شود. برای مصرف سیر خام می‌توانید روش‌های زیر را امتحان کنید.

نگینی کردن سیر

می‌توانید سیر را به اندازه قرص خرد کرده و آن را با نوشیدنی مورد نظر خود قورت دهید.