تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی پزشکی

خرید انواع تجهیزات پزشکی در طیف گسترده ای از محصولات در فروشگاه لوازم پزشکی توانی نو که به عنوان مرجعی تخصصی در این حوضه فعال است به صورت اینترنتی به فروش میرسد.انواع تجهیزات پزشکی در علم پزشکی با هدف شناسایی و رفع بیماری‌های مختلف به فعالیت خود در تمامی زمینه‌ها توسعه داده است. از انجام آزمایش خون نوزادان پس از تولد گرفته تا آزمایش خون ازدواج و آزمایش‌های تخصصی دیگر. در طول انجام آزمایشات متعدد تمامی جنبه‌های موجود مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد تا شدت و نوع بیماری شناسایی شده و با استفاده دارو، تجهیزات پزشکی و عمل جراحی مشکلات به‌وجود آمده برطرف شود و بیمار سلامتی کامل خود را باز یابد. برای دستیابی به این امر مهم که لازمه سلامتی افراد جامعه و افزایش جمعیت بشر است می‌بایست لوازم مصرفی پزشکی به عنوان یکی از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای جامعه پزشکی در اختیار بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها، خانه‌های بهداشت، مراکز جراحی سرپایی و مطب‌های پزشکان مختلف در سطح کشور قرار بگیرد.

تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی پزشکی

قطعاً استفاده از تجهیزات پزشکی مناسب و با کیفیت، موجب تسریع فرآیند شناسایی بیماری و درمان آن می‌شود. تنها کافیست با تهیه و جمع‌آوری تمامی ملزومات مراکز درمان اعم از مطب‌های کوچک تا بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی چند صد تختخوابی زمینه مناسبی برای شناسایی انواع بیماری و ناهنجاری فراهم نموده و گامی مؤثر در جهت رفع مشکلات بیماران برداشت. خاطر نشان می‌شود آزمایشگاه‌های تشخیص طبی و بهداشت یاران نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

لوازم مصرفی پزشکی و تجهیزات پزشکی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

به‌طور کلی تمامی لوازمی که در انجام معاینات، آزمایش‌ها، بخیه، پانسمان و عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند، لوازم مصرفی پزشکی نام دارند. سرنگ، ست سرم و میکروست، دستکش پزشکی، ماسک و پد الکلی از جمله پرکاربردترین لوازم مصرفی در حوزه پزشکی هستند. اما در مقابل به دستگاه‌ها و تجهیزات موجود در بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها به منظور اندازه‌گیری غلظت خون، فشار خون، ضربان قلب و غیره استفاده می‌شوند، تجهیزات پزشکی می‌گویند. دستگاه رادیولوژی، سی تی اسکن، سونوگرافی، MRI و اِکو قلب نیز از پرکاربردترین تجهیزات پزشکی هستند که در اکثر مراکز درمانی به‌کار برده می‌شوند.

به زبان ساده‌تر می‌توان گفت لوازم مصرفی در حوزه پزشکی پس از مدت کوتاهی تمام می‌شوند و یا تاریخ مصرف آنها می‌گذرد؛ چرا که برای یک مدت زمان خاص تولید شده‌اند. ولی تجهیزات پزشکی تاریخ انقضاء ندارند و کارایی و طول عمر آنها متناسب با نحوه سرویس و نگهداری افزایش می‌یابد. در این راستا وب‌سایت «تجهیزات پزشکی توانی نو» با ارائه انواع تجهیزات و لوازم پزشکی نیاز مصرف‌کنندگان بخش سلامت را برطرف ساخته است. این سایتِ تجهیزات پزشکی با ارائه تجهیزات و لوازم با کیفیت و به روز تا به‌حال عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده است. شما نیز می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت tavanino.com محصول موردنظرتان را خریداری نمایید.

انواع لوازم مصرفی پزشکی

لوازم همواره دقت در انتخاب و خرید لوازم گوناگون پزشکی تأثیر بسزایی در روند درمان و تسریع بهبود افراد دارد. در این‌خصوص با آشنایی نسبت به این لوازم و نحوه کارایی هر یک از آنها می‌توانید در زمان و موقعیت مناسب از لوازم مصرفی پزشکی استفاده کنید. بعضی از پرکاربردترین لوازم مصرفی در حوزه پزشکی عبارتند از:

انواع لوازم مصرفی پزشکی

1-     وسایل تزریقات

همان‌طور که می‌دانید تزریقات یکی از معمول‌ترین روش‌های درمان است. علاوه بر این در عمل‌های جراحی سرپایی و سنگین، دندانپزشکی‌ها و غیره از لوازم تزریقات نظیر سرنگ و سرسوزن، پد الکلی، سوزن و داروهای مختلف درمان و بیهوشی بیماران استفاده می‌شود. با توجه به شدت و نوع بیماری انواع مختلفی از وسایل تزریقات در بازار تجهیزات پزشکی وجود دارد. به همین سبب مجموعه خلاق و فعال تجهیزات پزشکی توانی نو با تهیه و ارائه انواع ضروریات تزریقات پزشکی و طبی نیاز مصرف‌کنندگان این نوع از لوازم مصرفی در حوزه بهداشت و درمان را برطرف ساخته است.

2-     وسایل پانسمان

از آنجایی‌که جراحت‌ها و آسیب‌های نقاط بدن بیشترین میزان مراجعه به بیمارستان‌ها، مطب‌ها، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند؛ لوازم پانسمان نیز برای رفع مشکلات به‌وجود آمده، جلوگیری از خونریزی و بهبود افراد مصدوم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سری از وسایل و لوازم پزشکی نیز در ابعاد، اندازه و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. به همین جهت در هنگام خرید وسایل پانسمان باید به نوع و مدل آن دقت نمایید و متناسب با نوع جراحت مناسب‌ترین پانسمان را خریداری کنید.

3-     دستکش پزشکی

خرید و قیمت دستکش پزشکی شامل انواع دستکش لاتکس ،دستکش وینیل ،دستکش نیتریل،دستکش جراحی،دستکش نایلونی و دستکش جراحی از کاربردی ترین دستکش ها به شمار میرود.ابا توجه به اینکه پزشکان، پرستاران و سایر درمانگرها در معرض شدید انواع بیماری و تماس مستقیم با جراحت‌های مختلف هستند، جهت جلوگیری از منتقل شدن بیماری و سایر اختلالات احتمالی از دستکش استفاده می‌کنند. تمامی دستکش‌های پزشکی موجود در بازار یک بار مصرف هستند. با این تفاوت که زمان استفاده از آنها با یکدیگر متفاوت است. به‌طور مثال دستکش‌های معاینه معمولاً برای مدت زمان 5 تا 15 دقیقه مورد استفاده قرار می‌گیرند و ظاهری نازک و چسبنده دارند. اما دستکش‌های جراحی به جهت اینکه ممکن است مدت زمان عمل بیش از چند ساعت به طول بیانجامد، دارای ساختاری ضخیم‌تر هستند و از مواد اولیه با کیفیت بالاتر ساخته شده‌اند. بر همین اساس سایت تجهیزات پزشکی tavanino.com انواع دستکش پزشکی را تهیه نموده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

برخی از پرکاربردترین دستکش‌های پزشکی شامل موارد زیر می‌شود:

  • دستکش یک‌بار مصرف (معمولی)
  • دستکش نیتریل
  • دستکش لاتکس
  • دستکش وینیل
  • دستکش نایلونی
  • دستکش جراحی

4-     تست بارداری

تست‌های بارداری نیز از جمله پرمصرف‌ترین لوازم مصرفی در حوزه پزشکی هستند. بدین صورت که زوج‌های جوان از این تست‌ها برای سنجش احتمال بارداری یا به اصطلاح باردار بودن استفاده می‌کنند.

5-     ژل سونوگرافی

همان‌گونه که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، مراکز سونوگرافی با در اختیار داشتن مجهزترین و به روزترین تجهیزات پزشکی معاینات و بررسی‌های مختلف را در زمینه بارداری، سلامت نوزاد، نحوه عملکرد کلیه، دستگاه تناسلی، روده، معده و غیره و همچنین شناسایی اختلالات موجود در بدن انجام می‌دهد. در این‌خصوص برای انجام معاینات متعدد به ژل سونوگرافی نیاز است تا با مالیدن آن روی سطح موردنظر بتوان دستگاه سونوگرافی را راحت‌تر و سریع به حرکت درآورد و موجب آسیب به بدن بیمار نشود.

6-     ضدعفونی کننده‌ها

با یک بررسی ساده در مراکز درمانی مختلف خواهید دید که تمیزی و نظافت این گونه امکان بسیار مهم است و همواره به این موضوع توجه ویژه‌ای شده است. در این زمینه نیز ضدعفونی کننده‌های مختلف متناسب با نوع محیط و میزان استفاده از آن به‌کار برده می‌شوند. این‌گونه از لوازم مصرفی پزشکی برخلاف وسایلی مانند ترازو وزن کشی کاربرد مؤثر و تأثیر بسزایی در روند درمان بیماران دارند؛ زیرا وجود هرگونه بیماری، باکتری و عفونت در مراکز درمانی، موجب تشدید بیماری مراجعین، عفونی شدن جراحت، بروز بیماری‌های مزمن و از همه مهمتر نارضایتی مراجعین می‌شود. با مراجعه به سایت تجهیزات پزشکی توانی نو می‌توانید از بین انواع ضدعفونی کننده‌های موجود، محصول موردنیاز و دلخواهتان را خریداری نمایید.

7-     ماسک پزشکی و بهداشتی

در دو سال گذشته با شیوع بیماری کرونا در کشور و سراسر دنیا شاهد استفاده گسترده از ماسک‌های پزشکی و بهداشتی بوده‌ایم. چرا که استفاده از ماسک به عنوان یکی از ابتدایی‌ترین راه‌های جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی و تنفسی، تأثیر بسزایی در حفظ سلامت افراد جامعه و کاهش میزان ابتلا به این‌گونه از بیماری‌ها است. در سایت تجهیزات پزشکی tavanino.com انواع مختلف ماسک متناسب با نیاز مصرف‌کنندگان وجود دارد و در صورت نیاز می‌توانید از ماسک‌های بهداشتی و پزشکی با کیفیت و استاندارد این مجموعه استفاده کنید.

8-     کاور و رو‌تختی

روزانه ده‌ها و صدها بیمار جهت انجام معاینات، تزریقات و پانسمان روی تخت‌ها قرار می‌گیرند. بدین جهت برای حفظ سلامتی مراجعین و جلوگیری از بروز بیماری‌های عفونی و مزمن از کاور و روتختی استفاده می‌کنند. بدین صورت که در طول روز چندین بار کاورهای را تعویض نموده و کاور تمیز و جدید جایگزین آن می‌کنند. کاورها نیز از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین لوازم مصرفی پزشکی هستند که موجب افزایش کیفیت بهداشت و سلامت محیط های درمانی می‌شوند.

خاطر نشان می‌شود که لوازم مصرفی در حوزه پزشکی انواع گوناگونی دارد که در این مقاله نمی‌توان به معرفی تمامی آنها پرداخت. بنابراین اگر بخواهیم به دیگر لوازم مصرفی پزشکی اشاره کنیم، می‌توانیم از زیرانداز بیمار، کیسه ادرار، مراقبت از زخم، آنژیوکت و اسکالپ وین، پنبه بهداشتی، چسب‌های پزشکی، کاندوم شیت، سوند معده، سوند فولی، سوند نلاتون و غیره نام ببریم.

انواع تجهیزات پزشکی

در حوزه پزشکی از دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی جهت معاینه بیمار و سنجش نوع و شدت بیماری استفاده می‌شود. بعضی از متداول‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم و تجهیزات پزشکی به شرح زیر است:

انواع تجهیزات پزشکی

1-     دستگاه فشار خون

امروزه در سراسر دنیا به ویژه کشورمان ایران مردم به دلیل عدم رعایت رژیم غذایی و مصرف نادرست انواع نمک و ترشیجات، دچار بیماری فشار خون می‌شوند. ممکن است در ابتدا فشار خون چندان مهم به نظر نرسد. اما پس از مدتی، شدت گرفتن این بیماری موجب بروز انواع سکته قلبی و مغزی در افراد می‌شود. بدین جهت در تمامی مراکز درمانی و بهداشتی از دستگاه فشار خون برای بررسی سلامت افراد و سنجش فشار خون آنها استفاده می‌شود. البته بعضی از افراد برای استفاده شخصی در منزل اقدام به تهیه دستگاه فشار خون نموده‌اند. به همین دلیل در اغلب سایت تجهیزات پزشکی انواع مختلف دستگاه سنجش فشار خون قرار داده شده است تا بازدیدکنندگان متناسب با توان مالی و نیازشان نسبت به خرید این نوع از تجهیزات پزشکی اقدام کنند.

2-     ترازو وزن کشی

ترازو وزن کشی دیجیتال از تجهیزات پزشکی ابتدایی‌ترین و مرسوم‌ترین وسایل بررسی روند رشد افراد از سنین کودکی است. علاوه بر این بعضی از بیماران از شدت اضافه وزن و عوارض ناشی از آن رنج می‌برند. به همین سبب خریداری ترازو وزن کشی و استفاده از آن در خانه‌هایشان، می‌توانند روند افزایش یا کاهش وزن خود را بررسی نموده و براساس آن از رژیم‌های غذایی مناسب استفاده کنند. با این توصیف می‌توان گفت ترازوهای وزن کشی نه تنها در مراکز درمانی، بلکه در محیط‌های شخصی، عمومی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترازو وزن کشی

3-     دستگاه تصفیه هوا و دستگاه اکسیژن‌ساز

بعضی از بیماران به دلیل مصرف دخانیات، داشتن بیماری‌های زمینه‌ای و تنفسی دچار تنگی نفس هستند. از این‌رو دستگاه تنفسی و ریه‌های آنها نمی‌تواند اکسیژن موردنیاز بدنشان را تأمین کند. برای رفع این مشکل در مراکز درمانی و محیط‌های خانگی از دستگاه تصفیه هوا استفاده می‌شود. مجموعه توانی نو به‌عنوان بهترین سایت تجهیزات پزشکی کشور مدل‌های مختلفی از دستگاه تصفیه هوا و اکسیژن‌ساز را تهیه نموده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.

4-     تخت بیمارستانی

انواع تخت‌ بیمارستانی برقی و ساده (https://tavanino.com/search-products/category-Hospital-beds)یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات پزشکی هستند که بدون آنها بسیاری از فعالیت‌های مراکز درمانی نظیر بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت دچار اختلال خواهد شد؛ چرا که برای انجام معاینات، تزریقات، پانسمان و سایر پروسه‌های درمانی به تخت بیمارستانی نیاز داریم تا علاوه بر تسلط کامل بر بیمار، پس از طی دوره درمان، بیمار بتواند مدت زمان مشخصی را روی تخت استراحت کند. از طرف دیگر بعضی از بیماران به دلیل نوع و شدت بیماری در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند که انجام این کار بدون در اختیار داشتن تخت بیمارستانی با کیفیت و به تعداد کافی امکان‌پذیر نخواهد بود.

علاوه بر موارد گفته شده در بالا تجهیزاتی مانند جوراب واریس، کیف امداد و کمک های اولیه، وسایل حجامت، دستگاه بخور و بسیاری تجهیزات پزشکی دیگر را می‌توانید از سایت توانی نو خریداری کنید. اکنون که با برخی از پرکاربردترین لوازم مصرفی پزشکی و تجهیزات موردنیاز در اماکن درمانی آشنا شدید، می‌توانید متناسب با نوع نیاز، بیماری و شدت آن از تجهیزات پزشکی موجود استفاده کنید.