محمدرضا پورابراهیمی در توضیح‌ نشست روز سه‌شنبه  کمیسیون اقتصادی مجلس که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گفت: یکی از محورهای جلسه امروز مجلس، لزوم اصلاح قانون بازار سرمایه بود که از مدت‌ها قبل در دستورکار کمیته تخصصی کمیسیون قرار داشت و امروز گزارش نهایی آن قرائت شد. رئیس کمیسیون‌ اقتصادی مجلس افزود: در این نشست مقرر شد در مدت  ۱۰ روز متخصصان و مجموعه‌های مختلف نظر خود را به دبیرخانه کمیته تخصصی ارائه کنند تا ظرف یک ماه آینده اصلاح قانون بازار سرمایه را که منجر به رفع بخشی از دغدغه‌های مردم است، انجام‌ شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس

عکس دیده نشده از رهبر انقلاب در مجلس شورای اسلامی

وی اضافه کرد: دومین دستور کار امروز کمیسیون اقتصادی، بررسی تحقیق و تفحص درباره عدم اجرای تکالیف قانونی توسط بانک ها در ارتباط با سرمایه‌گذاری‌ها، نگهداری‌ها دارایی و... بود؛ با توجه به اینکه  پیش از این دو تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی و بانک‌های خصوصی تصویب شده بود مقرر شد، گزارش‌های این دو تحقیق و تفحص ارائه شود و در صورتی که میان این تحقیق و تفحص ها وجوه مشترکی وجود دارد، تحقیق و تفحص جدید منتفی شود.

مراسم ختم والده نایب‌ رئیس اول مجلس شورای اسلامی

پورابراهیمی با اشاره به لزوم تسریع تصویب پایه جدید مالیاتی در کشور برای جلوگیری از سوداگری، تصریح کرد: بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون به اتمام رسیده است و تا ۱۰ روز آینده در صحن علنی اعلام وصول خواهد شد. پیش بینی می شود تابستان امسال موضوع مالیات بر عایدی سرمایه تصویب می‌شود تا در بودجه ۱۴۰۲ عملیاتی شود.

انتصابات جدید در مجلس شورای اسلامی