چندی پیش به طور اتفاقی یکی از دوستانم را که صاحب یک هتل در رامسر است ملاقات کردم، طی گفتگویی که با یکدیگر داشتیم متوجه شدم که در زمینه  اداره هتل خود به مشکل برخورده است. هتل او با وجود اینکه نسبتاً کوچک است، ولی از امکانات رفاهی و بهداشتی خوبی برخوردار بوده و در مکان مناسبی قرار دارد. صد البته که رامسر نیز یک شهر توریستی و معمولاً پر مسافر است، به همین دلیل از شنیدن کساد بودن بازار کار او تعجب کردم. کمی که بیشتر با همدیگر صحبت کردیم یک لحظه به ذهنم خطور کرد که از او بپرسم آیا تا بحال از پلتفرم دو سویه برای افزایش تعداد مسافران خود استفاده کرده است؟

در کمال تعجب متوجه شدم او از هیچ کدام از سایت ها و پلتفرم های رزرو آنلاین اتاق استفاده نمی کند! به همین دلیل تصمیم گرفتم تا در مورد انواع پلتفرم های رزرو اتاق کمی تحقیق کنم تا هم بتوانم به دوست قدیمی خودم کمک کنم و هم مطلبی تازه برای کسانی که نیاز دارند تهیه کنم. پس اگر شما هم برای افزایش فروش آژانس مسافرتی و یا هتل خود به مشکل برخورده اید، حتماً این مطلب را با ذهن باز و با دقت مطالعه کنید.

چرا باید از پلتفرم دو سویه اجاره اتاق و چنل منیجر استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید امروزه استفاده از اینترنت برای حل تمام مشکلات به یک عادت عمومی در بین افراد تبدیل شده است. با شیوع کرونا فرهنگ خرید اینترنتی بیش از پیش در میان مردم رواج یافت. از سوی دیگر در 2-3 سال گذشته همه به دلیل رعایت محدودیت رفت و آمد و دستورات بهداشتی مجبور به خانه نشینی شده بودند، حالا با کاهش آمار کرونا در ایران، بسیاری از آنها فرصت را غنیمت شمرده و آماده سفر هستند. اما همین افراد در سال های کرونا عادت کرده اند تا بسیاری از احتیاجات خود را به صورت اینترنتی خریداری کنند. در نتیجه تعداد قابل توجهی از مسافران امروزه از پلتفرم ها و سایت های اجاره اتاق و رزرو بلیط، برای محیا کردن مقدمات مسافرت خود استفاده می کنند. به عبارت دیگر امروزه تعداد کمی از مسافران از شیوه های سنتی برای سفر کردن استفاده می کنند.

همین نکته باعث می شود هتل ها و مهمانپذیرهایی که خود را با این زمانه به روز نکرده‌اند، هر روز سهم کمتری از مسافران را داشته باشند. دوست من نیز متاسفانه طی این سال ها روش رزرواسیون اتاق و تبلیغات هتل خود را به روز نکرده بود و سعی می کرد که با استفاده از روش های سنتی تعداد مسافران خود را افزایش دهد، در حالی که استفاده از پلتفرم دو سویه که شامل پلتفرم های مدیریت کانال های توزیع و وب سرویس رزرو هتل است مزایای فراوانی دارد. در ادامه به بررسی مختصر برخی از مزایای این پلتفرم ها می پردازیم.

امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما نیز مفید باشد و صد البته توصیه می کنیم که پس از مطالعه این مقاله در صورتی که شغل شما با صنعت گردشگری مرتبط است، حتماً به اطلاعاتی که در این مقاله داده می شود، بسنده نکنید و با تحقیق بیشتر در مورد پلتفرم دو سویه شرایط لازم برای بهبود وضعیت معیشتی و درآمدی خود را فراهم کنید.

چرا باید از پلتفرم دو سویه اجاره اتاق و چنل منیجر استفاده کنیم؟

 

 

 

پلتفرم دو سویه آنلاین باعث افزایش حاشیه سود آژانس های مسافرتی، OTAها و هتل داران می شود!

طبق بررسی ها بیش از 82 درصد مسافران ترجیح می دهند قبل از خارج شدن از شهر خود، از اینکه می توانند در شهر مقصد محل اسکان مناسبی پیدا کنند، خیالشان راحت باشد. به همین دلیل بسیاری از این افراد از آژانس های مسافرتی برای رزرو اقامتگاه استفاده می کنند. از سوی دیگر با توجه به رواج یافتن انجام خریدهای آنلاین، حداقل 65 درصد مسافران از پلتفرم های آنلاین یا سایت های مخصوص اجاره اتاق برای رزرو محل سکونت خود استفاده می کنند. به این ترتیب هتل هایی که از پلتفرم های اینترنتی برای ارائه اتاق های خود استفاده می کنند، به مشتریان و مسافران بیشتری دسترسی دارند. در ضمن این هتل ها هنگام استفاده از روش های آنلاین نسبت به روش های سنتی رقیبان کمتری دارند (هنوز تعداد قابل توجهی از هتل ها سایت مناسبی برای ارائه اتاق های خود ندارند).

البته برای بهره مندی از مزایای رزرواسیون اینترنت لازم نیست که حتماً سایت مخصوص به هتل خود را داشته باشید! به خصوص که راه اندازی و رونق بخشیدن به سایت های اینترنتی هزینه بسیار بالایی می طلبد. شما با کمک پلتفرم دوسویه که تیپورت در دسترس آژانس ها و اقامتگاه ها قرار داده است، به راحتی می توانید مشتریان هتل خود را افزایش دهید. تیپورت به شما این امکان را می دهد که لیست تمام اتاق های خالی خود را به صورت آنلاین در اختیار آژانس های مسافرتی و OTAها قرار دهید. همانطور که می دانید آژانس های مسافرتی معمولاً به بیش از یک اتاق برای اسکان مسافران خود نیاز دارند؛ در نتیجه شما با کمک پنل مراکز اقامتی، راحت تر و سریعتر تمام اتاق های خود را اجاره خواهید داد. در ضمن چون تمام مراحل رزرو اتاق و گرفتن هزینه رزرواسیون در این روش بصورت آنلاین انجام می شود، شما زودتر پول خود را دریافت خواهید کرد. یکی دیگر از امکاناتی که تیپورت در اختیار شما قرار می دهد، این است که شما به عنوان هتلدار با کمک این پلتفرم راحت تر می توانید بر روی کانال های فروش و وضعیت رزرو بودن اتاق ها نظارت کنید.

 

پلتفرم دو سویه آنلاین باعث افزایش حاشیه سود آژانس های مسافرتی، OTAها و هتل داران می شود!

 

آژانس های مسافرتی و OTAها نیز با عضویت در پلتفرم دو سویه تیپورت و استفاده از پنل دفاتر خدمات مسافرتی می توانند هتل های بیش تری را از سر تا سر کشور مشاهده کرده و به اتاق های آن ها دسترسی داشته باشند. آژانس ها و OTAها با استفاده از تیپورت اتاق های متناسب با بودجه مشتریان را پیشنهاد داده و امکانات هتل و اتاق ها را به آنان اعلام کنند. سپس به صورت آنلاین و آنی هتل مورد نظر مشتریان را رزرو می کنند.

 

پلتفرم دو سویه

 

چرا استفاده از پلتفرم تیپورت موجب رونق و افزایش سود آژانس های مسافرتی می شود؟

آیا تاکنون در مورد اینکه چه عواملی باعث افزایش مسافران یک از آژانس مسافرتی می شود، اندیشیده‌اید؟ آنچه که مسلم است رضایت مسافرانی که قبلاً از خدمات آژانس های مسافرتی و OTAها استفاده کرده اند در افزایش فروش آن ها تاثیر بسزایی دارد. مسافران اگر از هتل محل اسکان خود راضی باشند، احتمال اینکه دفعه بعد که می خواهند به مسافرت بروند، دوباره از خدمات آژانس شما استفاده کنند بیشتر است.

یکی از عواملی که باعث افزایش رضایت مسافران از خدمات شما می شود این است که در شهر مقصد هتل مناسبی را در نظر بگیرید. یافتن هتل خوب با قیمت مناسب در فصل هایی که گردشگر زیاد است کار دشوار و هزینه بری است. در چنین مواقعی استفاده از تیپورت می تواند ناجی کسب و کار شما باشد!

هتل های فراوانی در این سامانه ثبت نام کرده‌ اند و شما به عنوان آژانس مسافرتی و OTA می توانید تعداد اتاق های خالی هریک از آن ها را به صورت آنلاین مشاهده کنید. به این ترتیب شما کافی است هتل هایی را که دوست دارید، زیر نظر گرفته و هر زمان که اتاق های هتل مد نظر شما خالی شد، به صورت آنلاین و سریع آنها را رزرو کنید. به این ترتیب شما با کمک پلتفرم دو سویه تیپورت به لیست بلند بالایی از اتاق های مختلف دسترسی دارید و می توانید با کمک آن، راحتی و رضایت مسافرانتان در شهر مقصد را تضمین کنید. یکی از نکات جالب این لیست آنلاین بودن آن است. به این معنی که شما در هر لحظه تعداد دقیق اتاق های خالی را مشاهده کرده و می توانید به راحتی هر تعداد اتاق را که لازم دارید، در کنار یکدیگر رزرو ‌کنید. در ضمن آنلاین بودن مراحل رزرواسیون باعث می شود که مطمئن باشید که رزرو شما به صورت کاملاً قطعی و نهایی صورت انجام شده است و امکان بروز هرگونه خطای انسانی و یا ناقص انجام شدن مراحل رزرواسیون به صفر میرسد.

چرا استفاده از پلتفرم تیپورت برای شما مناسب است؟

 ناگفته نماند که پلتفرم های رزرواسیون هتل نیز انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال برخی از این پلتفرم ها اطلاعات اتاق های هتل را به صورت مستقیم در اختیار مسافران قرار می دهد. این نوع از پلتفرم های رزرواسیون مزایای مختص خود را دارند. به عنوان مثال در این شیوه دست واسطه ها از فرایند معرفی هتل شما کوتاه شده و شما هزینه کمتری برای تبلیغ و شناخته شدن هتل خود می پردازید. اما همانطور که می دانید معمولاً مسافران، یک یا نهایتا چند اتاق محدود لازم دارند، به این ترتیب شما برای اجاره دادن تمام اتاق های خود باید با تعداد بیشتری از مسافران برای عقد قرار داد وارد مذاکره شوید. در حالیکه پلتفرم دو سویه تیپورت به شما کمک می کند تا ضمن صرفه جویی در هزینه های تبلیغ هتل خود، تنها  باکسب رضایت چند نفر خاص (مدیران تورهای مسافرتی) به راحتی بتوانید تمام اتاق های هتل خود را اجاره داده و دیگر هرگز استرس کمبود مسافر را نداشته باشید.

 سخن آخر

استفاده از پلتفرم دو سویه تیپورت می تواند باعث افزایش مسافران هتل ها و آژانس های مسافرتی بشود. به همین دلیل اگر شغل شما به گونه ای است که با صنعت گردشگری در ارتباط است، حتماً در مورد پلتفرم تیپورت بیشتر تحقیق کرده و پس از مطالعه مطالب سایت tport.ir با علم و آگاهی، بهترین تصمیم را برای رونق کسب و کار خود بگیرید.