تسلا به تازگی دو کارخانه جدید افتتاح کرده؛ یکی در گرونهایده آلمان و دیگری در آستین تگزاس. فعالیت این کارخانه‌ها بدون شک مستلزم استخدام کارمندان و کارگران بسیاری است، مخصوصا در کارخانه آلمان که کمبود نیروی کار در آن به شدت احساس می‌شود. موضوع دیگر، به محدودیت تسلا در تحویل خودرو اشاره می‌کند.

تسلا

کارخانه خودروسازی تسلا + تصاویر

کمپانی آمریکایی اعلام کرده که به سبب تقاضای فراوان، در چند ماه آینده تنها خودروهای مشخصی را به مشتریان تحویل می‌دهد. برخی خودروها تنها به شرط سفارش کنونی، در سال 2023 عرضه می‌شوند.

با توجه به این شرایط، چرا تسلا تصمیم گرفته به جای استخدام نیروی کار بیشتر، 10 درصد آن‌ها را اخراج کند؟

طبق گزارش‌های به دست آمده، یا تسلا آن‌طور که ادعا می‌کند سفارش دریافت نمی‌کند و به ناچار باید ظرفیت تولید خود را کمتر کند، یا تنها می‌خواهد عرضه را کاهش و قیمت محصولات را افزایش دهد، که البته این موضوع با توجه به افتتاح دو کارخانه جدید چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

عکس/ مرکل در حال تسلا به همتای اولاند

طبق گفته یکی از کارمندان این شرکت، اخراج پنهانی کارمندان یک مزیت جانبی برای تسلا به همراه دارد؛ اجتناب از تفکیک. جالب اینکه اخطار اخراج نیروی دورکار ماسک بیشتر متوجه کارمندان حقوق‌بگیر بوده است.

به هر حال، به نظر می‌رسد خودروساز آمریکایی بیش از آنچه که ادعا می‌کند به فکر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و پس‌انداز پول است. شاید دروغ آوریل ایلان ماسک مبنی بر ورشکستگی تسلا تا حدی واقعیت داشته باشد؟!

ژست عجیب ایلان ماسک در تسلا+عکس