برای سرمایه‌گذاری و خرید ارز از یک صرافی، کاربران ارز‌های دیجیتال انتخاب‌های متنوعی دارند. اولین انتخاب معاملات اسپات، برای مثال خرید اسپات یک ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین است. با این وجود، در این نوع معامله، سرمایه‌گذاران تنها در هنگام افزایش قیمت ارز دیجیتال خریداری شده می‌توانند به سود برسند. انتخاب دوم معاملات مشتقات خواهد بود. برای مثال در معاملات تحویلی، سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از اهرم‌های معاملاتی سودهای بیشتری از نوسانات قیمت در مقایسه با معاملات اسپات کسب کنند. علی‌رغم مزایای زیاد، سرمایه‌گذاران نمی‌توانند قراردادهای تحویلی خود را در دراز مدت حفظ کنند، اما انتخاب سوم، یا همان قراردادهای فیوچرز این مشکل را حل می‌کند.

اگرچه قراردادهای فیوچرز و قراردادهای تحویلی هر دو از مشتقات مالی به شمار می‌روند، اما تفاوت بزرگی که آن‌ها را از هم جدا می‌کند، نبود تاریخ انقضا برای قراردادهای فیوچرز است. یعنی سرمایه‌گذاران می‌توانند قراردادهای فیوچرز را به مدت نامحدود نزد خود نگه‌ دارند. علاوه بر این، برخلاف معاملات اسپات، در معاملات فیوچرز کاربران می‌توانند بدون مالکیت دارایی اصلی، یک پوزیشن معاملاتی باز کرده و شروع به معامله و کسب سود نمایند. مزایای فراوان معاملات فیوچرز، باعث شده است که اکنون نیمی از کل معاملات ارزهای دیجیتال به بخش فیوچرز اختصاص یابد.

اکنون پلتفرم‌های معاملاتی زیادی، قراردادهای فیوچرز را برای معامله ارائه می‌کنند. از نظر عملکردی این پلتفرم‌ها را می‌توان به دو گروه اصلی شامل پلتفرم‌های سطح ورودی یا پایه و پلتفرم‌های سطح حرفه‌ای تقسیم کرد. اگرچه پلتفرم‌های سطح حرفه‌ای، بیشترین ابزارها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، اما این پلتفرم‌ها عموما برای سرما‌یه‌گذاران تازه‌کار مناسب نخواهند بود. اما پلتفرم‌های سطح پایه برای کاربران تازه‌کار توسعه داده شده و سرمایه‌گذاران مبتدی می‌توانند با استفاده از این پلتفرم‌ها و عملکردهای معاملاتی روان و تسهیل شده‌، تجربه خود را در معاملات فیوچرز بالا برده و در این بازار به سود مناسبی برسند.

در سال‌های اخیر صرافی کوینکس به‌منظور نوآوری و بهینه‌سازی معاملات فیوچرز، در رابطه با ارتقای محصولات، مکانیسم‌های معاملاتی، حفاظت از دارایی‌ها و افزایش تجربیات تلاش‌ زیادی کرده است. به همین دلیل، اکنون این صرافی به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای معاملات فیوچرز تبدیل شده است. در سال 2021، کوینکس شاهد پیشرفت بزرگی در میزان حجم معاملات بوده که ارائه معاملات فیوچرز ساده و روان کلیدی‌ترین عامل در این موفقیت به‌شمار می‌رود.

کوینکس دارای عملکردی ساده و کاربردی است و چندین بازار رایج ارز دیجیتال را پوشش می‌دهد

1. کوینکس دارای عملکردی ساده و کاربردی است و چندین بازار رایج ارز دیجیتال را پوشش میدهد

به نقل از وبسایت کوینکس، قراردادهای فیوچرز این صرافی، اکنون بازارهای معاملاتی ارزهای رایج مانند بیت‌کوین، اتریوم، آوالانچ و سولانا را پوشش می‌دهد. همچنین کاربران می‌‌توانند تمامی معاملات فیوچرز خود را بر روی وب‌سایت و اپلیشکن‌‌های کوینکس انجام دهند.

باز و بسته کردن پوزیشن های معاملاتی بر روی کوینکس بسیار آسان است. کاربران می‌توانند با یک کلیک به آسانی پوزیشن های جدید معاملاتی را بر روی اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت باز و بسته نمایند. از دیگر ویژگی‌های کوینکس فیوچرز می‌توان به ابزارهای پرکاربردی مانند TP/SL یا حد سود (take profit) و حد ضرر (stop loss) اشاره کرد. این قابلیت به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا قیمت‌های TP/SL خود را تعیین نمایند. هنگامی که قیمت بازار به قیمت تعیین شده TP/LS رسید، سیستم به طور خودکار پوزیشن معاملاتی را می‌بندد، بنابراین کاربران هیچ نگرانی در رابطه با حفظ یک موقعیت معاملاتی در طول ساعات شب نخواهند داشت. این ویژگی به طور کلی معاملات فیوچرز بر روی کوینکس را آسان‌تر و کاربر پسند‌تر کرده است و توانسته است کاربران تازه‌کار زیادی را به خود جذب نماید. علاوه بر این، کاربران می‌توانند پس از باز کردن یک موقعیت معاملاتی، با استفاده از ویژگی pnl، سود و زیان خود را به صورت لحظه‌ای مشاهده که به کاربران در تصمیم‌گیری‌های آگاهانه کمک می‌کند.

2. کوینکس بیش از 100 بازار معاملات فیوچرز را پوشش میدهد

علاوه بر ابزارهای قدرتمند، میزان پوشش بازارهای مختلف نیز یکی از شاخص‌های اصلی برای انتخاب یک پلتفرم معاملاتی در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی، هر چه انواع معاملات فیوچرز ارائه شده توسط یک پلتفرم بیشتر باشد، قدرت بیشتری در جذب کاربران خواهد داشت. در حال حاضر صرافی کوینکس معاملات فیوچرز بیش از 100 بازار مختلف را پشتیبانی می‌کند. این امر خود نشان دهنده توجه کوینکس به نیازهای کاربران و نیز تمرکز این صرافی بر روی بهینه‌سازی و توسعه محصولات خود است.

3. کوینکس به کاربران کمک میکند تا در ازای کارمزدهای پایین، از فرصتهای بازار بر روی یک پلتفرم ایمن و پایدار استفاده کنند.

تنوع محصولات از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی سهم یک صرافی از بازار معاملات است. به همین دلیل، همراه با رشد بازار، تمرکز عمده بر روی توسعه محصولات فیوچرز برای ارزهای رایج، نه تنها کاربران جدیدی را جذب نخواهد کرد، بلکه در دراز مدت حفظ کاربران کنونی و سهم صرافی از بازار را نیز دچار مشکل خواهد نمود. بنابراین، یک صرافی ارز دیجیتال به منظور حفظ توان رقابتی خود، باید انواع بیشتری از معاملات فیوچرز را ارائه کند تا بتواند نیاز‌های سرمایه‌گذاران را مطابق با آخرین پیشرفت‌های بازار برآورده سازد. صرافی کوینکس در طول چندین سال فعالیت خود، بسیاری از پروژه‌های ارزهای دیجیتال ممتاز را شناسایی کرده و محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال نوآورانه را برای کاربران فراهم کرده است. این امر به کابران کوینکس کمک کرده است تا از مزایای سرمایه‌گذاری زودهنگام در پروژه‌ها استفاده کنند که خود محبوبیت صرافی را دو چندان کرده است.

از دیگر عوامل مهم در انتخاب یک صرافی می‌توان به تجربه کاربری در معاملات فیوچرز اشاره کرد. صرافی کوینکس همیشه کاربران و دارایی‌های آنان را در اولویت قرار داده و در طول 5 سال فعالیت خود هیچ گونه رخنه امنیتی نداشته است. همچنین این صرافی از همان ابتدا بر روی بهبود تجربه کاربری و بهینه سازی محصولات و خدمات خود تمرکز کرده است. در نهایت می‌توان گفت که صرافی کوینکس به لطف ویژگی‌هایی مانند کارمزدهای معاملاتی پایین محصولات با استفاده آسان، ایمنی و پایداری بالا به یکی از محبوب‌ترین صرافی‌ها برای معاملات فیوچرز تبدیل شده است.