روز دختر اول ماه ذوالقعده می باشد. روز دختر ولادت حضرت معصومه می باشد. روز دختر  سال 1401 یازدهم خرداد ماه می باشد.

تبریک روز دختر بازیگر زن با لباسی عجیب+عکس

روز دختر

در تقویم ایرانی روز دختر چه روزی است؟

در تقویم ایرانی سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان روز «دختران» نامگذاری شده‌است‎‎، نامگذاری‌ای که ظاهرش ریشه در ازدواج نکردن آن حضرت و تجردش دارد و باطنش نیز در پی معرفی الگویی برجسته برای دختران مسلمان و به‌ ویژه شیعه اهل بیت است.

هر ساله روز اول ماه ذی القعده سالروز تولد حضرت معصومه (کریمه اهل بیت) و روز ملی دختران به پاس قدرانی از این قشر وسیع و تاثیرگذار جامعه جشن گرفته می‌شود. امسال تاریخ روز دختر برابر با ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ است.

در تقویم جهانی روز دختر چه روزی است؟

روز جهانی دختر روز یادبود بین‌المللی اعلام شده از سوی سازمان ملل است که به  روز دختر  نیز مشهور است. ۱۱ اکتبر، ۲۰۱۲ اولین روز دختر بود. این یادبود در حمایت از فرصت‌های بیشتر برای دختران و ارتقای آگاهی در خصوص نابرابری جنسیتی که دختران در سطح جهان به خاطر جنسیتشان مواجهند برگزار می‌شود.

بدون تردید، توجه به اهمیت و ضرورت این روز و فرصت های آن، همچنین دقت به وضعیت دختران در جامعه که برای اصلاح و بهبود آن به عزم و اهتمام ملی نیاز است، می تواند از روز ملی دختران، فرصتی مغتنم برای کار جمعی در مورد دختران بسازد که زمینه های حرکت های بزرگ و تغییر و تحولات درخشان برای توسعه و بهبود زندگی دختران را فراهم نماید.

دنیای دختران، دنیای عجیبی است پر از تخیل، خلاقیت، ایده‌های ناب. افکاری که می‌توان با پرورش آن‌ها همه جامعه را به سمت پیشرفت سوق داد. مادران و زنانی که آینده این کشور را خواهند ساخت امروز دختران جوانی هستند که بایستی به پیشرفت تفکرات آنان بها داده شود. همانگونه که در اسلام نقش زنان و دختران در اجتماع بسیار پر رنگ نشان داده شده است.

تبریک روز دختر به سبک هنرمندان+عکس