فیلم سینمایی عنکبوت مقدس با اهانت مستقیم به ساحت قدسی حضرت شمس‌الشموس امام رئوف حضرت امام رضا علیه‌السلام و تشبیه آستان مقدس آن حضرت به عنکبوت و نیز توهین به واژه قرآنی «مقدس» خشم مسلمانان و مردم ایران را برانگیخته است؛ مردمی که اعم از شیعه، سنی، ارمنی، کلیمی و زرتشتی، برای این امام بزرگوار و مهربان در کل جغرافیای ایران‌ زمین، تقدسی بی‌نظیر قائلند.دادستانی باید در اسرع وقت، علیه تمامی عوامل فیلم عنکبوت مقدس موهن و هتاکانه، اعلام جرم و آنها را به اتهام توهین به مقدسات مسلمین، بازداشت و محاکمه کند.

برخورد قاطعانه با عوامل سازنده فیلم هتاک عنکبوت مقدس

 عنکبوت مقدس

از همان لحظات اولی که تیزر فیلم سینمایی عنکبوت مقدس منتشر شد، فعالان فرهنگی و رسانه‌ای، چهره‌های علمی و دانشگاهی و طلبه‌های حوزه علمیه در هرجایی که توانستند اعتراض خود را به انتشار نمایی شنیع و توهین آمیز این فیلم که حالا تبدیل به پوستر معرفی آن شده است، نشان دادند.

فیلم عنکبوت مقدس که محصول مشترک کشورهای غربی دانمارک، آلمان، سوئد و فرانسه می باشد با نمایش اوج سیاه نمایی علیه ایران و با اهداف سیاسی وارد جشنواره کن شد و به دلیل همین برنامه ریزی های سیاسی ،اتفاقا در بخش بهترین بازیگر زن نیز ،جایزه اش را به یکی از بازیگران ایرانی مهاجرت کرده که حالا در حوزه سیاسی فعالیت می کند اهدا کرد.

اما آنچه که بیش از همه باعث ناراحتی فعالان فرهنگی و رسانه ای ایران شد ، به نمایی از این فیلم باز می گردد، که نام آن یعنی عنکبوت مقدس بر روی تصویر مشهد با مرکزیت حرم مطهر امام رضا (ع) نمایش داده شده است و حالا همین نمای اهانت آمیز در تیزر رسمی این فیلم منتشر شده و به پوستر این فیلم در فضای مجازی نیز تبدیل شده است.
فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در واکنش به این اتفاق و اهانت این فیلم به صورتی آشکار به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) که عزیزترین داشته و باور مردم ایران زمین و شیعیان جهان به شمار می رود ،اعتراض خود را با انتشار متن و یادداشت هایی نشان دادند.

عنکبوت مقدس

مهربان‌ترین آقای جهان را خیلی ارزان فروختید

حامد عسگری شاعر و از چهره‌های فرهنگی با انتشار یک استوری در اینستاگرام خود خطاب به زهرا امیرابراهیمی یکی از بازیگران اصلی این فیلم که به همین دلیل جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را گرفته است، نوشته: «امام رضا(ع) مهربان‌تر از این حرفا است که برشما غضب بگیرد، من هم فحش و توهینی نمی‌کنم. مهربان‌ترین آقای جهان را خیلی ارزان فروختید، زهرا خانم.»

عنکبوت مقدس

دقیقا از چه انتقام گرفته‌اید؟

حجت الاسلام امیرحسین جعفری از فعالان فرهنگی در پستی اینستاگرامی نوشته است: «حالا باید به این زن گفت که اگر یک نَمی از دریای غیرت و مرام امام رئوف ما در کسی وجود داشته باشد، امکان ندارد رضا باشد به اتفاقی که برای شما افتاد. ضربه زنندگان به آبروی شما، طبق نظر اسلام مستحق بزرگترین مجازات‌ها هستند و در روز قیامت قطعا باید حق شما را ادا کنند با شدیدترین حالت... با ایفای نقش در فیلمی که به امام هشتمِ عزیز توهین میکند، دقیقا از چه انتقام گرفته‌اید؟»

ماجرای پیشنهاد بازی به شهاب حسینی در فیلم ضد دینی عنکبوت مقدس