اولین نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران در قرن جدید با استقبال گرم و حضور حداکثری اعضا به‌منظور مرور تجارب جهانی، اقدامات و برنامه‌های آتی کمیسیون و انعقاد تفاهم‌نامه با تریبون در خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

 کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران به اعضای اتاق، شرکت‌ها و فعالین بخش خصوصی امکان ارتباط سازنده، یادگیری، به‌اشتراک‌گذاری و تجربه رویکرد حاکمیت شرکتی و مسئولیت اجتماعی را می‌دهد و در سال تولید، دانش‌بنیان، کارآفرین قرار است اقدامات گسترده‌ای را در جهت محقق شدن این شعار انجام دهد. در این مسیر تریبون حامی تمامی رویدادها و فعالیت‌هایی خواهد بود که در این زمینه رخ دهد تا علاوه‌ بر انجام مسئولیت اجتماعی خود، به اشاعه فرهنگ و تعریف درست این حوزه کمک کند.

 

در این نشست پس از سخنرانی های کلیدی و اظهار نظر حضار ، تفاهم‌نامه مهم کمیسیون با پلتفرم تریبون،  امضا شد که طی آن تریبون متعهد می‌شود در راستای مسئولیت اجتماعی خود، تمامی فعالیت‌های این کمیسیون را به بهترین شکل در رسانه‌های آنلاین منعکس کند.

حمایت همه‌جانبه تریبون از کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران

حمایت همه‌جانبه تریبون از کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران

تریبون، پلتفرمی در حوزه روابط عمومی دیجیتال و سئو است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند در رسانه‌های آنلاین بهتر دیده شوند و مخاطب بیشتری جذب کنند.

این شرکت نوپا که یکی از کسب‌وکارهای دغدغه‌مند در حوزه مسئولیت اجتماعی محسوب می‌شود، خرداد ماه ۱۴۰۱ در نخستین نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی در قرن جدید متعهد شد تا برای دیده‌شدن هرچه بیشتر فعالیت‌های این کمیسیون تمام تلاش خود را انجام دهد.

 

در ادامه توجه شما را به خلاصه ای از سخنرانی ها و نکات مطروحه در اولین نشست کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران در قرن جدید جلب می‌نمائیم؛

مسئولیت اجتماعی؛ واژه‌ای که این روزها اشتباه تعریف می‌شود!

«مسئولیت اجتماعی به‌طور مشخصی به کاهش آثار مخرب ناشی از فعالیت‌های صنعتی اشاره دارد. تعریفی که این روزها کسب‌وکارهای زیادی برای سرباز زدن و شانه خالی کردن آن را تغییر دادند. به‌عنوان مثال جذب نیروهای محلی را اقدامی در راستای مسئولیت اجتماعی می‌بینند. این اتفاق باعث می‌شود صنایع مهمی مثل نفت و گاز از تاثیرات مثبت مسئولیت اجتماعی بی‌بهره بمانند.

مجموعه‌ای که قصد انجام فعالیت‌هایی در این زمینه را دارد، باید ذی‌نفعان خود را شناسایی و برای رفع نیازهای آن‌ها اقدام کند. بنابراین در بعد سازمانی، مسئولیت اجتماعی باید منجر به تغییر نگرش تمامی اعضا شود و نه به‌عنوان وظیفه، بلکه به چشم یک رفتار سازمانی باید آن را دید.»

مسئولیت اجتماعی شامل چه اقداماتی است؟

مسئولیت اجتماعی شامل چه اقداماتی است؟

«مسئولیت اجتماعی اقدامات عام‌المنفعه‌ای هستند که در جهت توسعه پایدار رخ می‌دهند. فقر درآمدی، مسائل مربوط به حوادث غیرمترقبه و فقر قابلیتی سه عنوان مهم محسوب می‌شوند که در جهان حول محور مسئولیت اجتماعی وجود دارند.

به عنوان مثال برای فعالیت در حوزه فقر درآمدی، تنها اهدای بسته معیشتی کافی نیست و علاوه بر آن باید کسب‌وکاری ایجاد شود تا بتوان برای برطرف کردن فقر درآمدی در طولانی مدت برنامه‌ریزی کرد. بنابراین اگر توسعه پایداری وجود نداشته باشد، مسئولیت اجتماعی رخ نداده است.

اهداف کسب‌وکارهای جهانی، به حداقل رساندن آثار اقدامات صنعتی و کسب اعتبار اجتماعی است؛ اما در ایران معمولا زیر مجموعه بخش برندینگ و روابط عمومی قرار می‌گیرد و بخش جداگانه‌ای به آن اختصاص داده نمی‌شود.»

پایان خبر