باغبانی در پشت بام این روزها رواج یافته است، گرچه این پدیده سالیان زیادی در کشورهای پیشرفته به علت مزایای بی‌شمار آن، مورد توجه بوده است. ازدحام جمعیت و شلوغی در شهرهای بزرگ و بدنبال آن کمبود یا نبود فضای سبزی دلنشین، باعث ایجاد اماکنی مانند روف گاردن، تراس گاردن و ... شده است. بنابراین برای افرادی که به فضای سبز علاقمند هستند، باغ‌های پشت بامی ایده‌ای جذاب بوده که در ساختمان‌های مسکونی و تجاری یا حتی منازل ویلایی قابلیت اجرا دارد.

دلایل خوبی برای اجرای بام سبز وجود دارد که عبارتند از :

  • برخورداری از مکانی مناسب برای دورهمی‌ها
  • بازسازی و کاربرد فضای غیر قابل استفاده پشت بام
  • ایجاد حریم خصوصی در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی
  • سازگاری با محیط زیست و سبب کاهش آلودگی هوا و صوتی
  • برخورداری از نور خورشید برای پرورش گیاهان بومی و منطقه‌ای

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به باغبانی و همینطور کاشت انواع گیاهان و گل‌های تزئینی علاقه دارید، اما از فضای کافی برای این کار برخوردار نیستید، قطعا روف گاردن بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این باغ‌ها مزایای متعددی نیز دارند که از جمله می‌توان به کاربرد صحیح فضای غیر قابل استفاده از پشت بام، اشار نمود.

اجرای بام سبز

روفگاردن نه تنها یک راه منحصر به فرد برای باغبانان شهرنشین بوده که مکانی تفریحی برای سایر ساکنین خواهد بود. با این ایده می‌توان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد و از گیاهان به عنوان عایقی مناسب برای جلوگیری از سرما یا گرما استفاده کرد.

یکی از مزایای اصلی روف گاردن این است که به ساکنین ساختمان اجازه می‌دهد تا برای رسیدگی به گیاهان در فضای باز از این مکان استفاده کنند. به این ترتیب می‌توان با گیاهانی که در محیط بیرونی به خوبی رشد و پرورش می‌یابند، در پشت بام فضای سبزی دلنشین بوجود آورد. با درختان و درختچه‌ها، گل‌های تزئینی و پیچک یا گیاهان رونده می‌توان به سادگی محیطی آرام بخش ایجاد کرد. این بستگی به شما دارد که تا چه اندازه به فضای سبز و استراحت در فضای باز علاقمند هستید.

بام سبز راهی عالی برای دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی بوده که می‌توان محیط آن را به بهترین شکل ممکن دکوراسیون کرد. تبدیل یک منطقه مسطح به یک فضای باز دلپذیر برای سپری کردن اوقات فراغت همراه با آرامش، قطعا ایده‌ای جذاب خواهد بود. اما برای ساخت محیطی این چنینی قطعا نیاز به محصولی مختص فضای باز خواهد بود. اجرای بام سبز حرفه‌ای کار آسانی نیست و شما باید برای این فعالیت از مشاوره شرکت‌های متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

بهترین محصول فضای باز برای روف گاردن !

بهترین محصول فضای باز برای روف گاردن !

این روزها محصولات بسیاری به بازار عرضه شده است، اما اگر تصمیم به بازسازی پشت بام و تبدیل آن به مکانی قابل استفاده را دارید، باید متریالی مختص فضای باز و بیرونی بکار برید. متریالی که از ویژگی‌های منحصر بفرد برخودار باشد تا در مجاورت دائم با هوای آزاد، آسیب نبیند. خوشبختانه این روزها چوب پلاست یکی از محصولات پرطرفدار برای فضای باز محسوب می‌شود که در روف گاردن یا بام سبز کاربردی گسترده دارد.

اما چرا می‌گوییم چوب پلاست مختص فضای باز طراحی و تولید شده است ؟

این محصول به دلیل برخورداری از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت از استحکام بسیار بالایی بخودار است. به این صورت که اگر سال‌های در محیط بیرونی و مجاورت هوای آزاد قرار گیرید، هیچ گونه آسیبی، چوب پلاست را تهدید نخواهد کرد. ظاهر این متریال بسیار شبیه به چوب طبیعی است با این حال از مزایایی مانند : عدم نیاز به نگهداری و تعمیر، طول عمر و دوام بالا، مقاومت در برابر رطوبت و اشعه UV برخوردار بوده و موجب برتری این محصول به نسبت چوب طبیعی شده است. همچنین قیمت چوب پلاست با توجه به این که محصولی چند منظوره به شمار می‌آید، نسبت به سایر متریال‌ها بسیار مقرون به صرفه است.

دیگر خدمات قابل ارائه با پروفیل چوب پلاست

دیگر خدمات قابل ارائه با پروفیل چوب پلاست

چوب پلاست محصولی جدید در کشور ما به شمار می‌آید که خدمات متنوعی توسط این محصول ارائه خواهد شد. این متریال به عنوان سازه سبک نیز معرفی می‎شود و همین باعث شده تا کاربری چوب پلاست در ارائه خدمات تخصصی امکان پذیر شود. از جمله کاربردهای اصلی قابل اجرا با این متریال عبارتند از:

طراحی و اجرای روف گاردن یا بام سبز

تولید، طراحی و اجرای کفپوش چوب پلاستیک

تولید و اجرای نرده چوب پلاستیک در مدل‎ها و طرح‎های متنوع

طراحی و اجرای سقف کاذب چوب پلاست (در سطح مقاطع متنوع)

طراحی و اجرای نمای چوب پلاست (در سطح مقاطع متنوع)

طراحی و تولید انواع سازه و مبلمان فضای باز

و اما این روزها یکی از اصلی‌‎ترین کاربری‌‎های چوب پلاست، طراحی و اجرای روف گاردن یا همان بام سبز بوده که به صورت گسترده از این محصول مختص فضای باز در اجرای آن، استفاده می‌شود.

 

چوپکس اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست در ایران

چوپکس اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست در ایران

چوپکس به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست در ایران، مفتخر به ارائه این محصول پایدار و دوستدار محیط زیست است. 18 سال سابقه درخشان در تولید چوب پلاست و ارائه خدمات متنوع با استفاده از این محصول، همچنین اجرای پروژه‎های متعدد در کشورهای همسایه از دستاوردهای بزرگ و افتخارات شرکت چوپکس محسوب می‎شود. چوب پلاست چوپکس این امکان را برای هموطنان عزیز فراهم نموده تا در هر گوشه از ایران، بتوانند از خدمات متنوع این شرکت بهرمند شوند.

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست