انصراف چین از میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ کنفدراسیون فوتبال آسیا را با چالش جدی مواجه کرده است. بعد از انصراف چین از کشورهایی مانند عربستان، امارات و قطر به عنوان میزبان احتمالی این تورنمنت یاد می‌شد اما برخی از این کشورها به طور رسمی اعلام کردند برنامه‌ای برای میزبانی بزرگترین تورنمنت فوتبالی قاره کهن ندارد. خبرگزاری رویترز به نقل از «کوزو تاشیما» رییس فدراسیون فوتبال ژاپن از احتمال میزبانی سرزمین آفتاب از جام ملت‌های آسیا خبر داد و نوشت: مسوولان فدراسیون فوتبال ژاپن به طور غیر رسمی مباحثی در زمینه میزبانی با کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کردند و همچنان با آنان در ارتباط هستند.

جام ملت‌های فوتبال آسیا

لباس ترانه علیدوستی در جشنواره ژاپن+عکس

در ادامه گزارش رویترز به نقل از رییس فدراسیون فوتبال ژاپن آمده است: این کشور اگر موفق به کسب میزبانی جام ملت‌ها شود بدون شک تورنمنتی هیجان انگیز را تجربه خواهد کرد زیرا ژاپن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مسابقات در سال آینده را دارد.

چین که در رقابت با کشورهایی مانند هند، اندونزی، تایلند و کره‌جنوبی موفق به کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا شده بود به خاطر قوانین سخت کرونایی از میزبانی این تورنمنت انصراف داد. پیش از این نیز کشور چین برگزاری بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۲۳ هانگژو را به زمان دیگر موکول کرد.

کشور ژاپن در اوج کرونا موفق شد بزرگترین جشنواره‌های ورزش جهان را در ۲ بخش المپیکی و پارالمپیکی میزبانی کند. این کشور آخرین بار سال ۱۹۹۲ میزبان جام ملت‌های آسیا بود.

واکنش امیر نوری به سیلی سردار آزمون به بازیکن ژاپنی/عکس