امروزه بسیاری از بانوان برای خرید پوشاک حجاب به دنبال پرفروش ترین مدل های چادر و مقنعه هستند. چراکه معمولا پرفروش ترین مدل ها، زیباترین و پرطرفدارترین آنها است. از این رو همواره بانوان به دنبال بهترین مدل های مقنعه و چادر در فروشگاه های اینترنتی و مراکز تولیدی هستند. مدلهای چادر و مقنعه را می توان در تنوع طرح و رنگ در بازار پیدا کرد و محدودیتی از این نظر وجود ندارد. مقنعه جزء پوشش مشترک بین خانم های مانتویی و چادری به حساب می آید و هر خانم ایرانی معمولا حداقل یک مقنعه را در میان لباسهای شخصی خود دارد. در ادامه به معرفی پرفروشترین انواع مدلهای چادر و مقنعه در ایران می پردازیم تا در هنگام خرید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

پرفروش ترین مدل های چادر و مقنعه

انواع مدل های چادر

چادرها در هر مدلی که باشند، در رنگ مشکی تولید می­شوند. البته در برخی مواقع برای ایجاد تنوع در ظاهر و جذابیت بصری، از یک سری نوارهای رنگی، گلدوزی­ها و ... نیز در آن استفاده می­شود؛ اما در حالت کلی رنگ مشکی خود را حفظ می­کند، اما طرح­های آن بسیار متنوع است و در شکل­های گوناگون طراحی و عرضه شده است که از پر فروش­ترین آن­ها می­توان مدل­های زیر را نام برد.

چادر ساده مدلی پر طرفدار برای خانم­ها

چادر ساده یکی از مدل های چادر خانم های ایرانی است که در گذشته و البته در زمان حال نیز رایج بوده و طرفداران زیادی دارد. به جرات می­توان گفت هر خانومی برای یکبار هم که شده از این چادر استفاده کرده است.

چادر ساده مدلی پر طرفدار برای خانم¬ها

درست است که این چادر، پوششی کامل دارد و از زمان­های دور مورد استفاده قرار گرفته اما با این وجود، یکی از عیب­هایی که دارد این است که پوشیدن آن کمی دشوار می‌باشد، علی الخصوص در زمان­­هایی که وسیله اضافه دیگری همچون کیف، کیسه خرید و... را با خود به همراه دارید. به منظور استفاده راحت‌تر، بسیاری از خانم­ها به آن کش وصل می کنند. این مدل از چادر پوشش‌دهی عالی داشته و به هیچ عنوان چسبان نبوده و اندام شما مشخص نیست. اگر استخوان‌بندی درشتی دارید، این چادر می­تواند برایتان ایده­آل باشد. لازم به ذکر است که برای دوخت این چادر از پارچه زیادی استفاده می­شود.

چادر ملی، انتخاب دختران جوان

چادر ملی یا همان چادر مشکی آستین دار، نوع دیگری از انواع چادر بوده که امروزه بسیار رواج پیدا کرده است. طراحی این چادر در ایران صورت گرفته و به همین خاطر به نام ملی شناخته می­شود. ظاهری شبیه به مانتو دارد اما با پوشانندگی بیشتر. این چادر بسیار بلند بوده و تا روی مچ پا شما می­آید و گشادی زیادی دارد. استفاده از آن برای خانم­هایی که شاغل هستند و حضور فعالیتی در جامعه دارند بسیار مناسب است.

چادر لبنانی، هدیه ای از کشور لبنان

همانطور که از نام آن مشخص است، این چادر در کشور لبنان طراحی شده اما در میان بانوان ایرانی نیز به عنوان یکی از چادرهای زیبا مورد استفاده قرار می گیرد. این چادر نیز همچون چادر مشکی آستین‌دار، دارای آستین می­باشد با این تفاوت که اگر دست‌های خود را به سمت طرفین باز کنید، متوجه گشادی آستین­های آن خواهید شد.

 اگر بخواهیم بیشتر درباره طراحی آن توضیح دهیم می­توان گفت که ظاهری شبیه به مانتو خفاشی دارد. این چادر در قسمت سرآستین دارای کش می­باشد و هر لباسی که از زیر آن بپوشید مشخص نخواهد بود. این مدل چادر، بیشتر برای خانم­هایی که اندامی ظریف دارند و لاغر هستند مناسب است.

چادر لبنانی، هدیه ای از کشور لبنان

چادر جلابیب حد وسط چادر ساده و ملی

اگر از استفاده سخت چادر معمولی رنج می­برید و از طرفی تنگی چادر ملی شما را اذیت می­کند، چادر جلابیب بهترین گزینه برایتان خواهد بود؛ چرا که نه به آزادی مدل معمولی است و نه تنگی چادر ملی را دارد اما با این حال تمامی بدن شما را پوشش می­دهد و دارای آستین نیز می­باشد که استفاده از آن را راحت‌تر کرده است. این چادر را هم می توان جز مدل­های پر فروش معرفی کرد.

چادر شالدار، جذابیت حجاب به سبک اسلامی

اگر جز آن دسته از افراد هستید که در عین رعایت حجاب خود می­خواهید خوش پوش باشید، چادر شال‌دار را انتخاب کنید. این چادر خود در دو نوع شال بلند و کوتاه تولید می­شود. بخش جلویی آن دارای زیپ است که می­توانید ببندید و پوشش خود را کامل کنید. به عبارتی دیگر می توان گفت که این چادر، یک مانتو گشاد و بلند بوده که یک شال نیز به آن وصل شده است.  

چادر دانشجویی، سلیقه دختران جوان

اگر دانشجو و یا محصل هستید، قطعا استفاده از چادر در طول کلاس برایتان سخت خواهد بود. اما این چادر تا حدی دشواری‌ها را برایتان رفع کرده است. این چادر مانند مدل ساده بوده ولی سوراخ هایی برای خارج شدن دست دارد. توجه کنید این قسمت­ها سوراخ هستند و به هیچ عنوان آستین ندارند، به این صورت که آستین مانتو شما کاملا مشخص می­شود. بخش جلویی آن نیز به صورت باز طراحی شده است. می­توانید برای حمل کتاب و سایر لوازم خود در این چادر کاملا راحت باشید و آزادی عمل داشته باشید.

سایر چادرهای پر فروش

تنوع مدل چادر، بسیار زیاد است. از دیگر مدل­های آن می­توان به مدل عبایی، قجری، بدون آستین، اماراتی، شنل دار، چادر مدل دار و... اشاره کرد.

استفاده از مقنعه همراه همیشگی چادر

یکی از دغدغه­های همیشگی که خانم­ها دارند، انتخاب یک پوشش مناسب برای موهای خود در زیر چادر است. درست است که گزینه­های انتخابی زیادی همچون شال و روسری در پیش رو دارید. اما اغلب بانوان شاغل و خانم هایی که ساعات زیادی را در جامعه سپری می کنند مقنعه را به عنوان پوشش سر انتخاب می کنند. چراکه از نظر راحتی و حجاب بر شال و روسری برتری دارد. به همین جهت بسیاری از بانوان محجبه به دنبال خرید مقنعه ارزان اما باکیفیت هستند. چراکه مقنعه یکی از پوشش های همیشگی آنها محسوب می شود. مدلهای مقنعه نیز همچون چادر بسیار متنوع است و به راحتی می توانید مقنعه مورد علاقه خود را پیدا کنید.  

استفاده از مقنعه همراه همیشگی چادر

انواع مدل مقنعه برای خانم های خوش سلیقه‌­ها

همه خانم های چادری و مانتویی حداقل یک مقنعه را در کمد لباسهای خود دارند و در مکان­های اداری، دانشگاه، محل کار و... از آن استفاده می کنند. تنوع مدل مقنعه بسیار زیاد است و از محبوب­ترین آن­ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

مقنعه پفی: این مقنعه طراحی مربع شکل دارد و در قسمت بالای سر و همچنین روی سینه کمی پف‌دار است. بیشتر توسط دانشجویان و محصلین مورد استفاده قرار می گیرد.

مقنعه چانه دار: شاید امروزه استفاده از این مقنعه بسیار کمتر از قبل باشد، اما همچنان طرفداران خود را دارد. طراحی آن به شکلی است که بخشی از پارچه مقنعه چانه را پوشش می­دهد. کمی بلندتر از نمونه­های دیگر است و برای نماز نیز استفاده می­شود.

مقنعه کراواتی: این مدل مقنعه، جز مقنعه مدل‌دار محسوب می­شود و بیشتر توسط خانم­های مانتویی پوشیده می­شود. استفاده راحتی داشته و دارای یک کش از پارچه بوده که استفاده از آن را راحت‌تر کرده است.

مقنعه کرپ: این نوع از مقنعه بسیار سبک است و استفاده راحتی هم دارد. جنس آن به گونه­ای است که چروک نمی­شود.

انواع مقنعه مناسب چادر کدامند؟

اگر قصد استفاده از مقنعه زیر چادر دارید، باید بدانید که هر مدل مقنعه را می­توانید استفاده کنید اما برای آنکه راحتی بیشتری داشته باشید باید به این نکات توجه کنید:

 

انواع مقنعه مناسب چادر کدامند؟

  1. متناسب با فصل باشد و جنس آن در تابستان گرم و در زمستان سرد نباشد.
  2. از زیر چادر سر نخورد.
  3. بلندی زیادی نداشته باشد.
  4. از زیر چادر چروک نشود.
  5. از نظر جنس به چادر بیاید.
  6. دوخت باکیفیت و ظریفی داشته باشد.

نتیجه گیری

قبل از خرید هر مدل چادر یا مقنعه ای باید ابتدا مدل های مختلف آن را به دقت بررسی کرده و مناسبترین آنها را انتخاب کنید. انواع مدل های چادر و مقنعه را می توانید در فروشگاه های اینترنتی حجاب مانند حجاب خورشید مشاهده کنید.