فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما نگران کشته شدن این خبرنگار هستیم. معاون سخنگوی سازمان ملل تاکید کرد ما خواهان تحقیقات کامل در خصوص کشته شدن این خبرنگار هستیم  و در انتظار نتایج تحقیقات خواهیم بود.

شیرین ابوعاقله

درباره ماده 51 منشور سازمان ملل

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ما از کشته شدن شیرین ابوعاقله خبرنگار آمریکایی در کرانه باختری غمگین هستیم و به شدت آن را محکوم می کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: تحقیقات کامل باید فوری آغاز شوند و افراد مسوول نیز پاسخگو شوند. مرگ او توهین به آزادی رسانه ها در تمام جهان است.

لیندا توماس گرینفیلد  سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز اظهار داشت که تسلیت خود را برای کشته شدن شیرین ابوعاقله اعلام می کند.

سازمان ملل از بهنوش بختیاری تقدیر کرد

وی کشته شدن خبرنگار الجزیره را  بسیار وحشتناک توصیف کرد و گفت که  اطمینان دارم غیبت او کاملا حس خواهد شد و ما باید از مشخص شدن کشته شدن او اطمینان یابیم.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله کشتند.

به گزارش پایگاه خبری النشره، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: این خبرنگار حین پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد.

 به گزارش این منبع همچنین "علی السمودی" همکار وی نیز زخمی شد که وضعیت او پایدار گزارش شده است.

عکس/ گریه مقام سازمان ملل برای کودکان غزه