سفارت چین در واشنگتن اعلام کرد که آمریکا باید ارسال تسلیحات به تایوان را متوقف کند و در صورت مداخله خارجی در اوضاع جزیره تایوان، چین حق واکنش را برای خود حفظ می‌کند.

چین

رسوایی خانوادگی فوتبالیست ملی پوش چین

چین تایوان را بخش جدایی ناپذیر از سرزمین‌های خود می‌داند که یک روز باید به سرزمین اصلی بازگردد.

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفت: «آمریکا باید به اصل چین واحد و سه نشست مشترک پیشین چین و آمریکا پایبند باشد و همچنین تعامل رسمی و همکاری نظامی با تایوان را پایان بخشیده و فروش تسلیحات به تایوان را متوقف کند و اقدامات قاطعی برای اجرای تعهدات خود در حمایت نکردن از استقلال تایوان اتخاذ کند».

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن اضافه کرد که پکن این حق را برای خود حفظ می‌کند که تمام گام‌های ضروری برای پاسخ به مداخله نیروهای خارجی را اتخاذ کرده و

مقایسه کتاب زبان کلاس اول آلمان و چین

لیو تاکید کرد که پکن از هیچ تلاشی برای بازگرداندن تایوان به چین به صورت صلح‌آمیز فروگذار نخواهد کرد.

پیشتر وزارت دفاع چین اعلام کرده بود که این کشور متعهد به روند مسالمت‌آمیز برای بازگرداندن تایوان بوده اما استقلال آن را تحمل نخواهد کرد.

در همان زمان، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن تلاش‌ها برای موازی سازی میان اوضاع در اوکراین و موضوع تایوان را رد کرد اما وی گفت واقعیت این است که دو موضوع اساسا متفاوت بوده و هدف از این مقایسه‌ها، گمراه کردن عموم و نفع بردن از این شرایط است.

تایوان سال 2019 قراردادی 17 میلیارد دلاری برای خرید تسلیحات، جنگنده‌ها و تجهیزات نظامی از آمریکا امضا کرد که این قرارداد با اعتراض‌های شدید پکن همراه شد.

کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان به شنژن چین پیوست + تصاویر