به گزارش "سی ان ان" یک مقام آمریکایی گفت: دیپلمات‌های آمریکایی از لهستان وارد اوکراین شده و در شهر لویو واقع در غرب اوکراین مستقر شدند. حضور دیپلمات‌های آمریکایی در لویو، پس از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اوکراین و دیدار او با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور انجام می‌شود. 

دیپلمات های آمریکایی

دیپلمات آمریکایی در کنگو بازداشت شد

بلینکن در این دیدار که روز یکشنبه انجام شد به زلنسکی گفته بود دیپلمات‌های آمریکایی به اوکراین باز می‌گردند. 

به گزارش ایرنا، پس از آنکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور آمریکا در اسفند ماه سال گذشته استقلال دو منطقه دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت، آمریکا اعلام کرد تمام دیپلمات‌های خود را از اوکراین خارج و به لهستان منتقل می‌کند. 

سفارت آمریکا قبلا از کی‌یف به شهر لویو در غرب اوکراین منتقل شده بود. 

نظر دیپلمات آمریکایی نسبت به ایرانی ها

بلینکن که روز یکشنبه همراه لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به اوکراین سفر کرده بود، صبح دوشنبه و پس از ملاقات و گفت وگو با زلنسکی در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع کشورش در مرز اوکراین- لهستان با اعلام این که دیپلمات‌های امریکایی به اوکراین باز می‌گردند، مدعی شد که روسیه در رسیدن به اهداف خود در اوکراین ناکام مانده است. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

حمایت صدها دیپلمات آمریکایی از "برجام"