به گزارش پارس به نقل از «نسیم»، به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدها دیپلمات سابق آمریکایی از جمله دیپلمات هایی که در زمان گروگان گیری سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۹۷۹ حضور داشتند، روز گذشته (پنجشنبه) در نامه ای سرگشاده از توافق میان ایران و قدرت های غربی حمایت کردند.

"بروس لینگن" که در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی به گروگان گرفته شده بود و صدها نفر از امضاء کنندگان این نامه تاکید کردند: این توافق اگر به درستی اجرا شود، ابزاری کارآمدی برای مهار برنامه هسته ای ایران است.

در این نامه آمده است: توافق روز سه شنبه مانع از اشاعه سلاح هسته ای در خاورمیانه خواهد شد که منطقه ای بی ثبات و بسیار مهم است.

سفیر پیشین آمریکا در ناتو، نیکلاس برنز، سفیر سابق آمریکا در افغانستان و عراق، رایان کروکر و نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل، تام پیکرینگ از جمله کسانی هستند که این نامه را امضا و حمایت خود را از این توافق اعلام کرده اند.

"بروس لینگن" در سال ۱۹۷۹ کاردار سفارت امریکا در ایران بود و یکی از دیپلمات هایی بود که به مدت ۴۴۴ روز توسط دانشجویان ایرانی بازداشت شد.

زمانی که اوباما به ریاست جمهوری رسید، وعده داد که با رهبران تهران حرف بزند. در استانه رای کنگره برای تایید یا رد توافق هسته ای، حامیان و مخالفان این توافق، کمپین های لابی گری خود را به راه انداخته اند.