دروازه ورود به دنیای متاورس در بازار ارز‌های دیجیتال کجاست؟ برای کسانی که با نوسانات زیاد قیمت رمز ارز روبرو بوده و تاکنون تنها به دنبال کسب سود از طریق خرید و فروش رمز ارزها بودند، خبر بسیار جالبی داریم. روش‌های سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با وجود پروژه متاورس بسیار گسترده شده و شما حتی می‌توانید با بازی کردن در پلتفرم‌هایی مانند اکسی اینفینیتی در این بازار سود کسب کنید. اما قبل از آن لازم است با نکات لازم برای ورود به متاورس و سرمایه گذاری در آن آشنا شوید.

 

روش‌های کسب درآمد از متاورس

کسب درآمد از متاورس

روش‌های زیادی برای کسب درآمد از متاورس وجود دارد. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

 

1-     خرید و فروش زمین در متاورس

شما می‌توانید در بهترین پلتفرم‌های متاورس مانند دسنترالند و سند باکس اقدام به خرید و فروش زمین کرده و از این طریق کسب درآمد کنید. در حال حاضر، ارزان‌ترین زمین در پروژه‌های متاورسی بزرگ مانند سندباکس حدود 3500 دلار قیمت دارد. در یک سال گذشته رشد قیمتی بسیار زیادی را در این عرصه شاهد بوده‌ایم و افراد زیادی با خرید و فروش زمین در متاورس به درآمدهای میلیون دلاری رسیده‌اند.

 

2-     شروع یک کسب و کار در پلتفرم متاورس

شما می‌توانید در هر یک از پلتفرم‌های موجود و تعریف شده در حوزه متاورس یک کسب و کار داشته باشید. برای مثال، این امکان را دارید تا در عرصه مدلینگ فعالیت کنید. کاربران با ورود به فضای کاری شما می‌توانند لباس‌های مختلف را امتحان کرده و حتی برای خرید آن‌ها نیز اقدام کنند. این مهم، مزیت‌های دیگری مانند افزایش قیمت زمین و برند‌سازی برای کسب و کار شما در دنیای واقعی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

3-     زمین اجاره بدهید

شما می‌توانید به جای خرید و فروش زمین در هر یک از پروژه‌های متاورس اقدام به خرید و سپس اجاره دادن آنها به افرادی کنید که هزینه خرید این زمین‌ها را ندارند اما برای رسیدن به مقاصد تجاری خود به دنبال اجاره کردن آنها هستند. این روش نیز در یک سال گذشته رواج زیادی پیدا کرده است.

 

4-     بازی کنید و پول در بیاورید

پلتفرم‌های تعریف شده در حوزه متاورس، این امکان را نیز برای کاربران فراهم کرده‌اند تا با بازی کردن به پول برسند. برای مثال، شما می‌توانید به جای خرید ارز اکسی در پلتفرم این رمز ارز بازی‌های آنلاین مختلف را امتحان کرده و با بالاتر بردن سطح بازی خود، این توکن را به‌عنوان جایزه دریافت کنید. یکی از دلایل علاقه‌مندی کاربران، مخصوصا گیمرها به این پلتفرم‌ها نیز دقیقا همین امر است.

 

5-     خرید و فروش NFT‌  یا ساخت آنها

هم‌چنین شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های تعریف شده در حوزه متاورس مانند مانا یا سندباکس، NFT بسازید و آنها را به فروش برسانید. حتی امکان خرید و فروش این توکن‌های غیر مثلی را نیز خواهید داشت. در حال حاضر کاربران ایرانی بسیار زیادی با همین روش به درآمدهای دلاری قابل توجهی رسیده‌اند. خرید و فروش NFT‌ها و یا ساخت آنها با داشتن ایده‌های جذاب می‌تواند درآمدهای ثابت ماهیانه چند هزار دلاری را برای کاربران به دنبال داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید از نکات آموزشی سایت‌های مختلف مانند سایت ارزپایا نیز استفاده کنید.

 

بهترین ارزهای متاورس کدامند؟

ارز های متاورسی

اما کدام رمز ارزها هستند که امکان سرمایه گذاری در دنیای متاورس را به ما هدیه داده و امکان ورود به این فضا را فراهم کرده‌اند؟ شناخت بهترین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس اهمیت بسیار زیادی برای یک سرمایه گذاری مطمئن و ایده آل در این بازار دارد. اگر در این باره به‌خوبی عمل نکنید، ممکن است با چالش‌های زیادی روبرو شده و عملا نتوانید به خواسته‌های خود برسید.

در حال حاضر، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال حوزه متاورس، رمز ارز مانا (دسنترالند) با نام اختصاری MANA است. با خرید مانا و استفاده از سایر ویژگی‌های پلتفرم آن می‌توانید یک سرمایه گذاری ایده ال را در این بازار برای خود رقم بزنید. قیمت ارز MANA نیز در حال حاضر خیلی بالا نیست و برای خرید آن نیاز به سرمایه زیادی نخواهید داشت.

دومین رمز ارز برتر در این حوزه ارز دیجیتال سندباکس با نام اختصاری SAND است. قیمت ارز سند در حال حاضر بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است و شما با خرید ارز سند می‌توانید به سودهای بالا نیز امیدوار باشید.

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی که در بازار با نام اختصاری AXS نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از رمز ارزهای عالی در حوزه متاورس است که امکانات و روش‌های بسیار متعددی برای سرمایه گذاری و کسب سود را در پلتفرم خود برای کاربران فراهم کرده است.

هم‌چنین از دیگر رمز ارزهای معروف و معتبر موجود در حوزه متاورس می‌توان به رمز ارزهایی مانند WAX، ارز دیجیتال انجین کوین  (Enjin Coin – ENJ)و رمز ارز تتا نتورک (Theta Network -THETA) اشاره کرد که هر یک مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند.

 

چگونه بهترین ارزهای متاورس را بخریم؟

توجه به امنیت و اطمینان از روند معاملات یکی از ملزومات اصلی فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است. در صورتی که از قبل حاشیه امنیت لازم را در معاملات خود ایجاد نکنید، در گردباد کلاه‌برداری‌ها و چالش‌های مربوط به بازار ارز دیجیتال گرفتار خواهید شد. برای خرید مانا، سندباکس و سایر رمز ارزهای مربوط به پروژه‌های متاورسی می‌توانید از طریق یک صرافی داخلی معتبر اقدام کرده و سپس ارزهای خریداری‌شده را به یک کیف پول امن منتقل کنید.  صرافی ارزپایا، یکی از امن‌ترین صرافی‌ها برای معامله‌گران ایرانی است و از اکثر ارزهای محبوب و معتبر بازار پشتیبانی می‌کند. برای نگهداری از رمز ارزهای متاورسی نیز می‌توانید سراغ کیف پول‌هایی مانند تراست والت، اتمیک ولت یا کوینومی بروید.