ناهوم بارنیع، تحلیلگر سیاسی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت، به نقل از منابع سیاسی ارشد در تل آویو و واشنگتن، مدعی شد که اخیراً تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله پیامی محرمانه به اسرائیل ارسال کرده است. به گفته وی، تشکیلات خودگردان فلسطین در این پیام محرمانه اعلام کرده که آماده مذاکره برای تغییر سیاست‌هایش در خصوص پرداخت وجوه به خانواده شهدا و اسرای فلسطینی است.

نامه فلسطین به اسراییل

آیا صدام محبوب فلسطینی هاست؟

این تحلیل‌گر سیاسی اسرائیلی اضافه کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال این نامه، نماینده‌ای را در این جهت تعیین کرده است.

بارنیع از تعیین نماینده توسط وزارت خارجه آمریکا نیز برای این مذاکرات خبر داد و گفت ایالات متحده آمریکا در جریان جزئیات این نامه است.

وی افزود که رژیم صهیونیستی به ریاست نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل خود را مکلف به دادن پاسخ به این نامه نمی‌داند و تابه‌حال به این نامه جواب نداده است.

جی‌جی حدید: به فلسطینی بودنم افتخار می‌کنم

این تحلیلگر اسرائیلی با بیان اینکه سخت ترین اتهاماتی که اسرائیل به تشکیلات خودگردان فلسطین وارد می‌کند، مربوط "تروریسم" است، بیان کرد که اسرائیل معتقد است تشکیلات خودگردان فلسطین سخاوتمندانه به خانواده‌های "تروریست‌هایی" که زندانی یا کشته شده‌اند کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها از دیدگاه خود این اقدام تشکیلات خودگردان فلسطین را گامی در جهت تقویت به گفته خودشان تروریسم و افزایش حملات علیه اسرائیلی‌ها می‌دانند، اما فلسطینی‌ها، این اقدام را گامی در جهت کمک به خانواده‌هایی می‌دانند که نان‌ آور خانه خود را از دست داده‌اند. به نوعی فلسطینی‌ها این اقدام را یک تعهد اخلاقی در قبال این افراد می‌بینند.

تشکیلات خودگردان پس از گذشت یک ماه، بابت قتل فعال فلسطینی عذرخواهی کرد